"legekammerat" {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Grunden til jeg skriver denne besked er at jeg er lidt bekymret for en hund Trille leger med. Det er en Staffordshire Bull Terrier som er ved at være 18 mdr. Det er jo i den periode hvor hunde begynder at blive voksen. Der har lige været en episode hvor hunden har været voldsom efter en anden hanhund (2 årig bulldog). Bottede tænder og krafttigt udfald. Den bed dog ikke den anden hund. Der var ikke kun et udfald men flere og hunden virkede faktisk nervøs og beskydtende overfor de to benede der var tilstede. Hunden har kun så vidt jeg er klar over gjort det den ene gang. Men den leger volsomt med de andre hanhunde og prøver på at dominerer over de andre.
Er det normalt, personligt syntes jeg det er meget voldsomt adfærd. Jeg har også tænkt på om det er normalt for den type hund.
Mvh Michael
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
Mine hunde omgåes(i vores hus) en amstaff tæve på 1½ år. og jeg er nået dertil nu, at de IKKE får lov at lege mere sammen..... det bliver mere og mere voldsomt og det resulterer i åbne bidsår. Muskelhunden leger åbenbart meget voldsomt og meget andersledes end Border Collier. Hun prøver også at dominere de andre hunde, der er tre hanhunde.
så mit råd til dig er, pas godt på din hund og hold meget øje med deres leg. og sig stop og beskydt din hund, du kan måske lige frem se den beder om beskyttelse...(det gør mine)
dec 2007
Følger: 44 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 706
Min hund er heldigvis ikke kommet i de situationer...Men kender en amerikansk bulldogg som Mowgli nogle gange leger med, den leger MEGET voldsomt og tit resulterer det i at Mowgli klamre sig op af mig og så mig jeg tit sige stop...
Det bliver for voldsmont...
Muskelhunde leger meget anderleds en Border Collies, og meget mere voldsomt..
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 6 Emner: 1 Svar: 10
hvis jeg gjore det er jeg jo en dårlig leder og mine hunde kan derfor ikke
stole på mig.jeg ønsker at mine hunde skal kunne stole på mig i enhver situation så de ikke selv skal tage stilling hvad de skal gøre. jeg tror det er derfor at jeg har en meget harmonisk flok.tryge hunde giver nemme hunde.
"legekammerat"
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside