{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.436 visninger | Oprettet:

Dyrlægen har Beholdt Enzo {{forumTopicSubject}}

igår skulle vi til barnedåb så vi var tideligt oppe og lege med enzo og han fik sin mad omkring kl 9 som han spiste det hele af, mens vi gjorde os klar vimsede enzo rundt efter os som han altid gør. kl 10 kører vi så, og han får en lille fisk inden vi skal ud af døren, som han også plejer at få.

da vi kommer hjem kl 17.30 er han glad for at se os men han piver helt vildt, og jeg kan se at han har kastet op. han har brækket sig omkring 8 gange, nogen steder har han spist det igen, han krøb nærmest langs fodpanlerne, ørerne hang og halen var mellem benene.

jeg prøvede at sidde og nusse lidt med ham, det er første gang han har kastet op så det havde nok taget hårdt på ham. han var så træt at han næsten ikke kunne holde øjnene åbne. han er kun 4 mdr og 8 dage ganmel.

kl 19 er det stadig ikke blevet bedre, han ryster og piver, og har nærmest mavekramper, han vil ikke spise, men vand drikker han rigtig meget af, men 5 min efter kommer det op, og det sker hver gang vi tilbyder ham vand.

jeg tør ikke mere og ringer ti dyrlægevagten, hun siger at vi straks skal komme, så vi kører afsted, han får noget for kvalmen + penicilin og vi får at vide at han ikke er dehydreret, og så skal vi komme igen hvis han stadig kaster op efter 2 timer. da vi kom hjem ryster han og piver, og er tydeligvis afkræftet efter alt det, men han kaster ikke op så vi går i seng.

han prøver at gemme sig og piver og jeg kan se at han stadig har mavekramperne og han prøver at gemme sig.
jeg har holdt øje med ham hele natten, det er som om han ikke vil ligge ned, han sidder op og ørene hænger, vejrtrækningen er tung og han kan ikke stryr sit mundvand, så jeg ringer så til min egen dyrlæge kl 06.50 han har en tid kl 10.30 så der tager jeg op til ham.

han mærker enzo meget grundigt på maven og han mistænker at han har en tarm der er trukket ind i sig selv,
dyrlægen sagde at det ville forklare at han når jeg tilbyder ham ad for kvalme og opstød.
han ville gerne beholde ham da han også var dehydreret efter at kaste så meget op, så nu er min lille skat hos dyrlægen og skal have drop og noget kontrast farve i maven så de kan tage ryngten(staves) så de kan se om der er passage.

jeg er simelthen så ked af det, og jeg har det så skidt over at jeg ikke var hos ham i de mange timer han havde det så skidt i, igår.

jeg skal hente ham i eftermiddag hvis qlt er vel. dyrlæget siger at intet nyt er godt nyt, så hvis jeg ikke hører derfra går det som det skal.

jeg savner min lille skat så meget og jeg håber bare sådan at han bliver rask i en fart.

undskyld det blev lidt langt men jeg måtte ud med det!
jeg er så trist, og håber bare at alt går godt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlægen har Beholdt Enzo
  • #1   17. nov 2008 Håber også at han hurtigt er ok igen.

  • #3   17. nov 2008 ej det kan jeg godt forstå.. føler virkelig med dig.. der er ikke noget værre end at skulle sidde og vente..

    Syns ikke at at du skal have det skidt over det i går.. Det er jo ikke til at vide.. du skal ikke være så hård ved dig selv.. bare krydse fingre og bede for at han er okay!


  • #4   17. nov 2008 stakkels Enzo og stakkels dig. det er da noget af en omgang i har været igennem.
    ja det går hurtigt med at dehydrer for en lille hvalp, så godt at han lige bliver hos dyrlægen også godt han bliver røntgenfotograferet.

    der er meget af det mavehalløj i omløb, håber det "bare" er sådan noget og så med en dehydring oveni. så er han snart frisk og på banen igen

    god bedring til den lille fyr


  • #5   17. nov 2008 håber da det lille pus får det godt igen.

  • #6   17. nov 2008 Det er så frygtleligt når ens hundebarn bliver syg.

    Rigtig god bedring


  • #7   17. nov 2008 mange tak alle sammen, det varmer !

    dyrlægen sagde at det også kunne være noget der gik i sig selv igen men han var ikke tryg ved at sende os hjem igen med penicilin.

    det der bekymrede dyrlægen var at han stadig har kvalme og opstød + opkast for det han fik igår mod kvalmen skulle virke i mindst 1 døgn. når jeg tilbyder ham mad kan jeg se at han får et opstød og kvalme og han vender hovedet væk.
    dyrlægen siger at det kan være fordi når enzo får tanken om mad begynder tarmsystemet, og hvis der er en tram er har trukket sig ind i sig selv, får han de kolik agtige smerter.

    min lille mus sad bare med helt blanke øjne, hængeører, krum ryg, og savl ned fra munden da jeg gik.

    ville bare så gerne være hos ham.


  • #8   17. nov 2008 puha en omgang, stakkels pus. håber han får det bedre..

  • #9   17. nov 2008 -

  • #11   17. nov 2008 har du ikke et eller andet praktisk du skal have ordnet.. feje blade sammen, gøre rent, bage kage eller sådan noget.. så tankerne er et andet sted og tiden går..

  • #12   17. nov 2008 God bedring til lille Enzo, håber han snart bliver frisk igen. Det er så hårdt når ens hund er syg....

  • #13   17. nov 2008 jeg har kige haft besøg for at tænke på noget andet,
    desuden har jeg lige været på mac d for at købe en kæmpe menu med jordbær milkshake som jeg trøste mig en anelse med :-/....

    nu prøver jeg bare at få tiden til at gå, hvornår vil i sige eftermiddag er ? kl 15 eller 17 eller ?


  • #14   17. nov 2008 ja det er nogle hårde timer at slå ihjel. det kender jeg godt.

    jeg ville ringe kl 15 og høre, måske lidt før. for de lukker vel kl 17


  • #15   17. nov 2008 ja tror også de lukker kl 17.

    forresten synes i det er "pjat" at tage fri nu når han er syg og hor dyrlægen ?
    Jeg kunne ligesom fornemme på min distriktchef ( jeg er butikschef så han er min nærmeste overordnede) at han måske synes det er noget pjat.
    nu kender jeg jo også hans mening om sygedage og fravær og han synes ikke man kan melde mig syg medmindre det står ud af begge ender, hvis man "bare" brækker sig så kan man sgu få en spand.
    og har man brækket armen må man skrive med den anden, så at jeg bliver nød til at tage fri et par dage pga. en hund, det ved jeg han synes er pjat.
    men hvad synes i ? jeg tager også fri imorgen hvis han kommer hjem idag og har det godt, så vi kan tilbringe dagen sammen og så han lige bliver lidt tryg ved det hele igen.
    jeg kan bare ikke lade være med at tænke på at min chef synes det er noget pjat


  • #17   17. nov 2008 jeg ville også tage fri for at være hjemme hos min hund

  • #18   17. nov 2008 Jeg ville nu heller ikke melde mig syg, men jeg ville høre om det var i orden at jeg brugte en feriedag.. ellers ville jeg havde mulighed for at arbejde hjemmefra eller flexe lidt her og der..

  • #19   17. nov 2008 Hvis en af mine hunde var alvorlig syge og har været indlagt på dyrehospitaler, og jeg ikke har nogen der kunne være ved min syge hund, melder jeg mig syg pga det, min arbejdsplads skal selvfølgelig vide hvorfor og så har jeg løst problemet til i morgen.
    Det gør jeg med god samvitighed da andre også bliver hjemme når de har barnets første sygedag, eller maler deres hjem under streaker om mere tid til deres børn, og barnet er i barnehave i mens, jeg ved godt det ikke er helt det sammen..... det er blot min mening


  • #20   17. nov 2008 Min mand har taget timer fri fra arbejde for at komme med til røntgen i forbindelse med den Cassius har lige nu.

    Og på fredag, hvor han skal opereres, har han taget hele dagen fri.

    Jeg synes, at hvis man vil tage fri, så må det være ens eget problem, men en sygemelding - ahh, det er jeg ikke sikker på, jeg synes er ok :o)


  • #21   17. nov 2008 jeg melder mig heller ikke syg. jeg siger det er pga. min hund, og de kan trække mig alt det de vil i løn, bare jeg kan være hos min lille skat når han er syg.

  • #22   17. nov 2008 Ch- jeg er helt enig, det er sgu ikke ok bare at melde sig syg.

    jeg ringede allerede igår aftes ved 19 tiden da vi havde været til vagtdærlægen med enzo, fordi hun sagde at der skulle holdes øje med ham hele dagen. desuden er der nogen i butikken og de skal ikke trække ekstra fordi jeg ikke er der, tvært imod har jeg bare mere når jeg kommer igen smiley



  • #25   17. nov 2008 jeg har fået svar fra dyrlægen nu:

    han har en meget alvorlig mavesæk infektion.
    han har fået 200 ml vand i drop idag ( det er godt nok meget for en lille chihuahua) og så synes dyrlægen at jeg skal tage fri imorgen så vi kan snakkes ved i løvet af dagen om hvordan det går, og så jeg kan komme op hvis han evt skal have drop igen.

    jeg skal hente ham her kl 16.30

    jeg glæder mig til at se min lille mus igen


  • #26   17. nov 2008 ej stakkels lille basse.. sagde han noget om om det var noget der kunne kureres?? Krydser virkelig fingre for jer...

  • #27   17. nov 2008 og god bedring til ham.. : )

  • #28   17. nov 2008 jeg har fået ham hjem nu. da jeg hentede ham var han så træt/dopet at han ikke engang kunne rejse sig fra hans kurv. han tissede bare af glæde og pev lidt da han så det var mig.

    han har stadig det karteter fra det drop han har fået, i benet, og en stor forbinding uden om. dyrlægen ville ikke tage karteteret ud hvis han nu skulle få brug for drop igen imorgen, han sagde at det er meget svært at ligge drop på små hunde. så den har han stadig i benet.

    det har været rigtig hårdt for ham, det lille pus.

    han har jo fået så meget vand at han ikke kan holde på vandet selv, ja det står nærmest ud af ham. da jeg hentede ham ved dyrlægen var hans kurv helt gennemblødt at tis og Enzo var også selv helt våd.

    nu sover han bare hos mig i sofaen, han har heller ikke sovet i snart 2 dage. og så har dyrlægen sagt at vi skal snakkes ved imorgen.
    jeg må ikke give ham noget at spise, så nu har han snart heller ikke spist i 3 dage.

    men nu nusser jeg bare om ham og håber er at han er frisk imorgen så vi kan komme op til Dr.dyr og få det karteter til droppet taget ud.


  • #29   18. nov 2008 Mon ikke det var fisken der var dårlig? Den i gav ham da i tog til barnedåb..

  • #30   18. nov 2008 åhh.. god bedring med det lille pus.. og nej jeg forstår godt hvis du bliver hjemme..
    Nala er også syg lige nu, det startede i går med opkastning en gang, - (så tænker jeg hun nok endnu engang har været i gang med noget hun IKKE skulle spise.. (gerne fra planter eller andet klamt snask..)
    Men det så fint ud og hun kom sig. - troede jeg..

    I nat starter det så igen, det lille pus kaster op på dynen - og jeg vågner med det samme hun siger de der lyde ..
    Så igen i morgen .. da jeg skulle til at smutte i skole.. - og hun har indtil videre siden kl. 7 kastet op 3 gange..
    Så vi skal til dyrlægen om en times tid.. og se hvad der er galt..

    men god bedring med lille enzo, krydser fingre for jer..


Kommentér på:
Dyrlægen har Beholdt Enzo

Annonce