{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

Gamle mennesker og hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg har en genbo som havde en lille puddel.. Den her mand nærmer sig de 80, og er ved at være rigtig gammel rent fysisk..
Han valgte at han stadig selv var i stand til at klippe sin hund, og det gjorde han med en saks!
Det chokerende er at manden klipper den stakkels hund i benet og faktisk klipper sener og blodårer så meget i stykker at hunden må aflives!!!!
Hvordan kan han for det første finde på at klippe sin hund med en så stor saks at det var muligt?!
Og hvorfor klippe sin hund selv, når man tydeligvis ikke har styr på det overhovedet..

Det er sådan noget der gør at jeg får den holdning at gamle mennesker der køber en bette hund bare for selskabsskyld som ikke er i stand til selv at passe hunden rigtigt, burde tænke sig en ekstra gang om, inden man køber sådan en..
Hva siger i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamle mennesker og hunde
  • #1   6. okt 2008 Det lyder som en tragisk historie du fortæller der.
    Men når det er sagt så tror jeg det er et enestående tilfælde du fortæller om.

• #2   6. okt 2008 Mon ikke det kunne ske for allle uanset alder?

Her hvor jeg bor er der MANGE gamle med hunde, og de lever dælme et misundelsesværdigt liv!

Alle kan opleve uheld, så synes man lige skal passe på med at dømme for hårdt.

• #3   6. okt 2008 nu ved jeg hvor meget hunde betyder for de gamle og hvor meget livsglæde de kan give,

jeg kan se det når jeg tager molly med på job(jeg er på et plejehjem)

det selvfølgelig synd for hunden og rigtig ærgeligt, men jeg ville aldrig sige at ældre mennesker ikke bør have hund

ofte er den jo den eneste der rent faktisk gider dem, da de pårørende enten ikke er der eller gider at besøge dem

• #4   6. okt 2008 Det har ski da ikke noget som helst med alder at gøre....det kan selv een på 18 år komme til.
    Jeg synes det er rigtig godt at ældre mennesker har hund , så de ikke er så meget alene.... de kan gå ture med deres hund og komme lidt ud....og de kan hygge hjemme.

Selvfølgelig er det synd for hunden.. men jeg tror bestemt ikke det er noget der sker rundt om i landet hver dag.....men er et hændeligt uheld.

Man skulle hellere tage det alvorligt , med de unge mennesker der klipper ører og hale af deres hunde, fordi det er " smart."........:O)

• #5   6. okt 2008 Det er vist ikke noget der sker ret tit .
    Jeg syntes det må være dejligt for et ældre menneske at have en hund man kan tage sig af ...

• #7   6. okt 2008 Jytte B
    Når man selv syntes smiley

• #9   6. okt 2008 ej det er selvfølgelig heller ikke alle gamle mennesker.. men nogle er ikke helt så gode til det med at passe deres hund..
    Ser f.eks mange her i kvarteret der enten har nogle alt alt alt for fede hunde, eller meget gamle og sværtgående hunde som ikke ser så glade ud..
    Der er selvfølgelig også dem der bar har det super godt smiley
    Synes bar den her historie var helt forfærdelig.. stakkels hund

• #10   6. okt 2008 Anita:
    Det har ikke noget med alderen at gøre... Ser altså også unge og midaldrene mennesker, som heller ikke er så gode til det der med at passe deres hund... :o)

• #12   6. okt 2008 Der er helt sikkert mange gamle der giver hunden et godt liv..
    Men har nu også et kedeligt tilfælde i familien..

De SKULLE absolut ha' en ny hund i en alder af 200 år , med galoperende rygerlunger og dårligt hjerte.. Og det skulle da selvfølgelig også være en Springer Spaniel :-S ....
    Den hund har det mest røvkedelige liv og jeg fatter ikke at den ikke har ædt hele lejligheden...
    Den kommer aldrig ud og hver gang den ligger sig for at slappe af så kalder manden på den så den kan aldrig være for sig selv...

Men ja, det kunne da også ske for andre end ældre mennesker, det er jeg godt klar over. Men synes bare nogengange at man burde tænke over hvad man kan tilbyde en hund.

• #14   6. okt 2008 Jeg oplever ind imellem ældre mennesker der har haft fx. rotweilere i 40 år og de første mange år kunne de godt magte træninge og opdragelsen, men så bliver de ældre og har ikke de samme krafter og overskud som de havde førhen. Men det får dem ikke til at finde en anden race som kræver lidt mindre, næ nej for "vi har jo haft rotter altid". Ja, det kan sgu da godt være ,men i magter dem ikke længere og det er da ikke godt hverken for jer eller hunden.
    Min pointe er at jeg mener at man altid skal tænke sig om når man anskaffer sig hund og ikke bare gøre som man plejer.

• #16   6. okt 2008 nu er det sådan, at sælger også godt må stille spørgsmålstegn ved om en ældre køber er egnet til at passe en hund.

Mener man på internaterne ikke lader folk over 75 (?) overtage en hund

• #18   8. okt 2008 Jytte B
    Man skal ikke skære ALLE over en kam smiley

Kommentér på:
Gamle mennesker og hunde

Annonce