GAMLE MENNESKER!! IHH (Brok) {{forumTopicSubject}}
*lidt langt*
Ihh.. altså
Hej kære HG'er..
hvis I vil læse om lidt mavebrok over andre hundeejer med småhunde. så læs med her.* Dette er er INGEN generealisering*, kun brok om de gamle folk der bor her omring hvor vi går vores ture..
- I morges på vores sædvanlige gå tur kommer vi gående ad en lille, men meget lang sti hvor man kan se fra den ene ende til den anden, der er ingen andre på stien end os så jeg slipper Diego fri, da vi er gået et stykke kan kommer der en ældre dame med en mops gående ud fra en af side stierne og de går i mod os, så jeg tager Diego i snor igen og fortsætter frem, Diego er som altid i lege humør så vi går så langt til højre på stien som man kan, for ikke at genre de 2 modgående, da vi er en små 20 meter fra hinanden begynder mopsen at gø og springe helt vildt rundt, den virker slet ikke glad for at møde Diego men vi fortsætter frem, jeg tænker jo at hund nok har styr på den lille selvom den går lidt amok :S ( dumt tænkt) en lille meters penge inden vi passere hinanden må Diego næsten springe for "livet" da den gamle dame IKKE har låst sin sk*de flexline og uddyret stryger lige imod Diego, han bliver sk*de forskrækket og sætter sig om bag mig hvor på at jeg får verdens største skideballe over at JEG ikke har styr på MIN hund!!!?? WHAT tænkte jeg og siger stille og roligt til damen at jeg jo ikke rigtig kunne tage Diego tætter på mig end hvad jeg i forvejen havde gjort - hendes kommentar - Små børn burde slet ikke anskaffe sig dyr når de ikke har kontrol over dem! siger hun mens hun tøffer videre!!
Hvad i en i hede hude H*LVEDE, skete der lige der!!?
I et split sekund ville jeg da ønske at det var en GD'er eller noget jeg havde haft med mig så den kunne ha taget en ordenlig luns af hende ja også hunden for den sags skyld..
Lige lidt morgen brok til jer af jer som har lyst til lidt af det.. *SORRY* Måtte bare lige af med! Og I herinde har da om ikke andet lidt medføles med en *Tak*
jun 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 26
og mange gamle mennesker tror at de ejer det hele .. arrrgh lidt mere brok fra min side
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 808
Og det værste er, at man ved eller jeg ved aldrig hvad jeg skal sige i sådan en situation, når det er mig/os det går udover.. I min verden havde et undskyld og en lille forklaring på hunde opførelse været på sin plads.. det kunne jo være at hvis man kendte lidt til hunden at man så kunne gøre noget anderledes næste gang man muligvis mødte dem ikk?
dec 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 106
Synes det er utroligt at folk ikke kan holde deres hund tilbage når man tydeligt kan se at den ikke kan lide den hund der kommer imod den.
jun 2011
jan 2007
Kan de så ikke gøre ligesom når de skal ud og handle? gøre det mens vi andre er på job? *G* så kan de have deres ture i fred og vi andre behøver ikke gå og frygte de små vilddyr*G*
jun 2011
jan 2007
Næhh jeg skulle da bare ha sagt tilbage på hende kommentar om små børn, - At gamle mennesker ikke burte bruge flexlinje hvis de har for meget gigt i fingerene til at låse den når de møde andre på gade! BUM!! HAHA.. typisk alt altid først finder ud af hvad man skal sige, når man er kommet hjem ikk.. Men mon ikke man møder hende igen en dag, så kan hun jo få den med på vejen der, hvis lille skiden flipper sådan ud igen. Muhahahah*
jan 2007
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
jun 2011
mar 2011
Af ren skik som hundeejer skal man da tage sin hund i snor når der kommer andre, for en sikkerheds skyld og respekt for andre. Men synes de skal gå helt løse, når der er tale om en hundeskov
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 125 Svar: 638
Gik en morgen/formiddag, ned på ringriderpladsen, men hunden, hvor vi plejer at lufte hende. Kan se der kommer en dame gående med hendes to mindre hunde, og min gider ikke andre, og og undgår dem også gerne. Nå men jeg slipper min fri og hun render ind og laver hvad hun skal lave, og inden vedkommende når at komme ind på pladsen har hun sluppet hendes på fri. De kommer løbende og gøende hen imod os, og jeg guider min over til den anden side, hvor hundene løber efter, jeg vender mig om og siger nej til hunden, hvor ejeren så råber at de ikke gør noget, råber tilbage at det gør min faktisk. Mere en trussel. Hun råber tilbage at jeg skal få min pis køter i snor og finde et andet sted at lufte den, vælger bare at overhøre hende og fjoller lidt med min hund og går. Der kommer så en cykellist imod os, tager hunden på plads og kigger lidt, men hun bliver ved min side, men hendes to små hunde kommer løbende og gøende hen til cyklisten og han sender mig et blik.. kunne godt se hvad han tænkte og tænkte bestemt det samme. Hun kunne ikke engang kalde dem til sig, og gjorde intet for at kalde hendes hunde til sig da han kom... var så gal da jeg kom hjem...
jan 2007
mar 2011
Den hundeskov vi kommer i er der heldigvis en gensidig respekt, så hvis en hund prøver på noget tager ejeren den i snor og går. Vi har ikke oplevet nogle bidepisoder, men hun nogle hunde, der ikke ville stoppe med at humpe, så de blev taget i snor og ud af hundeskoven.
jan 2007
jan 2007
Rikke P - til det du skrev til Louise Maria E, Jeg bruger kun en 5 meter sporline på Diego også fordi vi bor midt i byen med er om givet af marker og moser hvor han kan løbe frit.. Men han kan desværre også godt finde på at slå et slag ud på vejen hvis der er noget der dufter på den anden side af vejen.. (Glæder mig til Teenagetiden er ovre) sys den er MEGET lang og vi er kun lige begyndt.. suk suk
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Her i byen er folk så gode til at respektere dette, heldigvis...
Det er da sket en fremmed hund uden snor er kommet hen til hende, og så siger hun dælmene fra og viser klart og tydeligt at de skal gå igen...
Hun gør ikke på gåturen hverken af fremmede mennesker og hunde og har fået sååå meget ros for at en lille hund kan være så opdraget som hun er, kan gå med hende løs hun bliver ved min side og tager ALTID snor på hende når jeg ser/møder andre
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 196
Mia: Luk dit indre bæst ud....man får det så meget bedre. Det var jo ret beset hende, og ikke dig, der ikke havde styr på hunden!
jan 2007
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 125 Svar: 638
jan 2007
mar 2011
jan 2007
* Det er faktisk den reaktion vi får oftes, - Pas på den store hund! også fra mødre der kommer gående med deres børn.. Sys det er fint at man lære sine unger om at man ikke går hen til fremmede hunde.. men bliver alligevel lidt stødt over det, han er jo ikke farlig.. bare en stor dum lallegald dreng..
jan 2011
jan 2007
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.005
jan 2007
jan 2007
mar 2011
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Jeg tror umiddelbart ikke, at det er de ældre menneskers hunde, der giver flest problemer. Jeg lufter mine hunde i flere forskellige byer, både små og store, i flere forskellige skove og også ved flere forskellige strande og underlig nok er det da ikke hos de ældre hundeejere, jeg støder ind i flest problemer. Hverken ustyrlige hunde, løse hunde, dumme eller grimme bemærkninger.
Næh jeg ser oftest glæde ved hunden, forståelse når jeg f.eks. siger, at min hund idag ikke må hilse pga. træning, eller nogle gange en ængstelse for, hvad der vil ske, hvis de prøver at slippe hunden løs. Husk på, at hunden tit er deres bedste ven, måske deres eneste daglige selskab i en kedelig dagligdag, og de kan være meget bange for, at der skal ske den noget. Desuden har de levet i en tid, hvor man tit opdrog hundene på en hårdere måde, det nænner de ikke nu med deres bedste og noget forkælede ven, men de har samtidig ikke de rigtige redskaber og energi til at opdrage hunden efter nyere tankegang.
Prøv engang at sende dem et smil i stedet for at overfuse dem, desværre er de nok i forsvarsposition, fordi de tit er blevet mødt af unge menneskers (i de ældres øjne) meget grimme og hårde måde at tale på. Husk på, at det i bare siger lige ud til jeres kammerater, opfatter mange ældre på en helt anden måde - sprogtonen har ændret sig meget i de sidste år.
Husk engang bliver det jer, der bliver de gamle.
jan 2007
mar 2011
Hvis de har en pæn tone som gælder alle aldre, så snakker jeg også pænt tilbage og kommer med et venligt smil
jan 2007
Det her er jo heller ikke en hater tråd, bare lidt mavebrok over at jeg skulle have en skod kommentar med på vejen over at hendes hund næsten havde sat sig i halsen min min.. og som jeg skrev i den første besked talte jeg og pænt og stille og roligt til hende.,. så sys da ikke din besked helt passer nogen steder kalrt de sikkert er alene og de skal da have lov til at ha deres hunde det er slet ikke det, de skal bare ikke lade det går udover alle andre for di de ikke selv har styr på deres 4 benede..
mar 2008
Mia, det er sådan set ikke dit første indlæg som sådan jeg "svarer på", men blot en opfordring til alle om at prøve at forstå hinanden lidt bedre i det hele taget. Tankerne bag vores hundehold er ikke ens, men vi har jo glæden til og ved hundene til fælles.
Jeg har desværre oplevet ældre blive mere eller mindre forulempet både fysisk og verbalt, hvis de tillader sig at sige noget til unge mennesker, der f.eks. lader deres hund løbe løs, hvor det ikke er tilladt...
aug 2011
mar 2008
mar 2008
jan 2007
jan 2007
jan 2007
aug 2011
Og nej, tror faktisk ikke, at ret mange af "os unge" går og taler grimt i flæng. Men som sagt er jeg altså bare ikke en af dem, der finder mig i hvad som helst.
Men du har ret....Du er nok bare ret skræmmende med din blotte tilstedeværelse;-D.
mar 2011
jan 2007
mar 2011
Meen pas på den ældre dame der altid glor ud af sit vindue nær os ;P
mar 2008
Han trækker ud på parkeringspladsen, hunden bjæffer et par gange ad pigerne/hunden og hvad sker der? Jo, en temmelig grim besked om at få den lille møgkøter(de kaldte den noget andet, men ikke pænere) til holde kæft, ellers så skulle de nok få den til det. Han siger så bare "rolig, rolig", formodentlig ment til hunden - men det får dem til at give ham fingeren og så røg der lige et "knyt sylten, din gamle idiot " afsted.
For nogle par måneder siden, fik min mors veninde, som er midt i 80'erne et skub og en sviner, fordi hun bad et par unge fyre om at samle op efter deres hund, der havde skidt midt på gangarealet foran de beskyttede boliger. De kostede hende en brækket hofte - de ulejligede sig ikke engang med at hjælpe hende op.
Det er bare et par eksempler, har desværre flere at tage af, hvis det skulle være.
mar 2011
Inden vi fik Krøyer, kom der gående 2 unge piger med en Amstaff uden mundkurv (jeg har intet imod de ikke har mundkurv på, hvis de ikke gør noget, og der er 100 % styr på dem) I samme øjeblik som jeg kommer gående forbi, kigger den ene på hunden og siger: PUS HENDE, hvor hunden kigger på mig og knorre! Jeg kan se min broder og kærste kommer gående forbi hjørnet længere henne, og her stiller jeg mig foran ejeren af hunden, og spørger hvad fanden hun har gang i, og fortæller hende hvilken idiot hun er. Hvis der nu skulle ske noget, var jeg sikker på min kæreste og bror, kunne se mig.
mar 2011
jan 2011
Mødte en staff i søndags og sikke en dejlig hund, hun ville sååååå gerne hilse på min men da min sagde grrr det vil jeg ikke vendte hun rumpen til hende og lod hende være, godt opdraget dejlig hund....
jun 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 90
jan 2007
Anika F - Ja det må man da sige, det er ellers ikke alle de løse som forstår et nej..
lars H - Ved nu ikke lige om jeg ville stikke min pedal hen til sådan en lille hullemaskine Men kan godt se hvad du mener
jan 2011
jan 2007
jan 2011
Er så igang med at lære min søn at det er høfligt at tage sin hund i snor selv om han går på plads ved siden af ham... Unge mennesker kan til tider være lidt tankeløse i forhold til etikette...
jan 2011
jan 2007
Men ja, der er SÅ mange lækre hunde derude, rene som blandet
jan 2011
Men hende på seks er osse sjov når hun går med bette pølsen....
Men sjovere at se en hund på 30-40 kg prøve at gå pænt i snor med hende.... LOOOOL Hun okser osse efter og puster som en der har løbet 60 km... LOOOOOL
jan 2007
Jamne altså det er jo en fryd for øjet, især når man så kommer hjem og ungerne er mere smadret end hunden, så i seng med ungen og på tur igen med vaps..!! Haha.. *Top dollar*
jan 2011
Men min på 6 skal dælmene gå langt inden hun er træt....
jan 2007
jan 2011
jan 2007
jan 2011
jan 2007
jan 2011
jan 2007
jan 2011
jan 2007
jan 2011
Men så forestil dig du lige har købt 1,5 kg godbidder og 3 timer senere er der kun 0,5 kg tilbage.... Se mor hundene skal ikke have mere at spise idag.... Tror du lige der blev snakket med store ord... ???
Men sådan er børn jeg troede så bare hun havde forstået hvad jeg havde fortalt hende hvad man måtte med godbidder... Meeen nej det havde hun så ikke lige.... Men så måtte mor her jo så tage en våd avis og slå mig selv i baghovedet....
GAMLE MENNESKER!! IHH (Brok)