gamle mennesker der lugter?? {{forumTopicSubject}}
ja. sagen er den at jeg er ved at kaste op hver dag på arbjede.
arbejder i superbrugsen og der kommer en gammel dame ind og handler hver dag. hun lugter så meget at jeg kan lugte når hun går rundt i butikken selv om jeg er i den anden ende.
når jeg sidder ved kassen er det så slemt at jeg næsten kaster op af det. kan ikke trække vejret når hun er der. det er virkelig KLAMT. og kan se andre kunder trækker tilbage når hun kommer.
nu er mit spørgsmål. hvad kan man gøre? det er vildt ubehageligt for mig, men tænker at det må der virkelig være klamt i hendes hjem, bla.
sådan en dame må ikke have nogen pårørende, ellers skulle man tro de sagde noget til hende.
kan man gøre noget ved det? syntes ikke jeg ville kunne sige det til hende.
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.066
men altså. det er virkelig klamt. og hendes jakke er altid våd fordi hun sveder så meget at det går helt i gennem jakken. puha
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Jeg arbejder også i et supermarked, og arbejdede for år tilbage i en bager. Og der kommer de mennesker altså.
Ældre folk med gulligt hår, snavset tøj, som lugter jordslået od urin.. Man kan intet gøre.. Medmindre du følger efter dem hjem og gør rent for dem?..
Hvis de virker nogenlunde normale i hovedet, plejer jeg at forsøge at bide lugten i mig, og så smile pænt..
jan 2010
og nej hun virker faktisk ikke helt normal. hun snakker underligt og virker ikke normal i hovedet.
dec 2008
med risiko for at dømme nogen, så er det min erfaring at en del af de ældre der ikke kan tage vare på sig selv, heller ikke kan tage vare på deres økonomi. Og derfor stjæler..
Gør hun det?
For så er løsningen på dit problem at få hende bustet og bortvist..
jan 2010
og ærligt har jeg ikke lyst til at følge hende en dag for at se det. men kan måske få en af de andre til det.
men ja. det er tit den type vi tager i at stjæle.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
Du må lærer at trække vejret gennem munden
jun 2007
Men man kan ikke blive påtvunget hjælp. Nogle lever altså anderledes end du og jeg, og det må man bare acceptere at det er deres norm. Nogle synes selv de har stor livskvalitet sådan som de lever og føler ikke de mangler noget....
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 1.719
man kan da ikke blande sig i hvordan folk lugter, måske hun ikke selv synes hun lugter, måske hun selv er ret godt tilfreds med sit liv. Smil og træk vejret gennem munden.
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 24 Svar: 208
Men desværre er der nok ikk så meget andet at gøre end at se til..
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
dec 2008
Når visse mennesker ikke længere kan tage vare på sig selv, og fortsat bor alene, kommer de altså ud at handle i MEGET beskidt tøj som lugter jordslået, af urin og af smøger.
Deres hvide hår er gult, af snavs og nikotin og intet på dem har været rent i min. 10 år.
Sådanne folk lugter altså en del..
Vi havde på et tidspunkt en kunde der kom jævnligt. Hun var altid skidestiv, sad i en kørestol da begge hendes ben var amputeret, stank af pis og stjal med arme og øh, arme.
Man kunne lugte det der urin og sprut laaaangt væk og det tæppe hun sad på var helt gennemvædet.
Det endte med at vi måtte bortvise hende.. Og en stor del af de ældre har lign. problemer..
sep 2009
synes det er skide synd for hende...
sep 2009
jan 2010
og ja. self må hun da gerne handle. men syngtes det er synd at alle mennesker hun møder træder 5 skridt tilbage og holder sig for næsen. det jo ikke sikkert hun er klar over det.
og jeg tror ikke hun drikker. hun køber i hvertfald aldrig alkohol eller tobak eller sådan noget.
jul 2006
jan 2010
vi har også mange af de hjemløse der handler hos os. og ja de lugter. MEN intet i forhold til hende her. det kan altså seriøst lugtes fra den ene ende af butikken til den anden.
nu ska jeg beskrive det for jer.
som om hun har skidt i bukserne og ikke har været i bad i flere uger. og hendes jakke (en tyk vinterjakke som hun altid har på) er gennemvædet af sved og møgbeskidt.
sure tæer. og bare rigtig gammelt og uvasket.
dec 2008
nej, jeg vil ikke ringe til kommunen - det var ikke mit forslag.
Selvfølgelig er der forskel på folks personlige hygiejne, og sådan er det bare, men folk der lugter decideret jordslået, og virkelig frastødende gør det jo ikke fordi de mener det er sådan de bør lugte, men fordi de simpelthen ikke kan tage vare på sig selv..
Du mener ikke helt seriøst at folk der ikke har vasket tøj eller været i bad i ti år, gør det bevidst?.. Det er jo fordi de desværre har brug for en hjælp de ikke får..
jul 2006
jan 2010
jun 2007
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.977
Er du sikker på damen selv ved hvordan hun lugter? du kunne jo evt en dag der ikke er andre kunder bag hende tale med hende om det??
På en venlig oh hjælpsom måde.. man kan som en god ekspedient hurtigt komme ind på livet af folk.. når hun kommer og ligger varene kan du starte med at kommentere noget- fx nejj skal du have koldskål idag.. det lyder lækkert.. og så kommer man hurtigt ind på snakken og sådan kan det ske lidt efter lidt evt så hun begynder at se dig som en hun kan tale med...
Det kan være hun netop mangler hjælp..
Det er ikke alle der får hjælp nok..
Jeg har jo været i sundhedssektor faget i 3 år nu og har oplevet meget både godt og skidt... nogle mangler virkelig hjælp men beder ikke om den, andre ved virkelig ikke de har brug for hjælp- de kan ikke indse de ikke længere magter gå i bad, skifte tøj osv. de kan være blevet halv demente og tager det samme beskidte tøj på igen og samme ble fx som var brugt dagen inden.. der kan være mange ting der spiller ind..
nogle gider ikke have hjælp- dem er der bestemt også..
Men jeg synes godt du kan snakke med hende og spørge ind til ting osv... Tænk hvis du kunne hjælpe dette stakkels menneske som sikkert ikke har det bedste liv..
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 16 Svar: 248
ellers så hav en lille tigerbalm i lommen og når du ser hende så smør en smule af det på kraven... så kan du ikke lugte andet end den behagelige duft af tigerbalm
gamle mennesker der lugter??