544 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kan man som menneske være Kan man som menneske være

smittebærer af hundesyge??

Jeg arbejder jo som hundetræner og kommer ugenligt i kontakt med mange hunde og nu er der jo konstateret hundesyge i Nordjylland og jeg skal jo måske op og hilse på min nye halp om nogle uger, men opdrætteren og jeg var pludselig i tvivl om det var nogen god ide inden hundene var vaccineret når der var hundesyge i omløb heroppe..

Hvalpen er på Sjælland..

Hvad siger I? Skal jeg vente til den er vaccineret når jeg henter den??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man som menneske være
  • #1   29. aug 2008 Du kan godt bære smitten, men hvis du bader og tager rent tøj og rene sko på, sker der ikke noget :o) Du skal da se din hvalp!

I landbruget må man som hovedregel ikke komme i to forskellige besætninger, indenfor 48 timer og man skal have rent tøj på for at komme i en besætning. Hvis du holder dig fra andre hunde i 48 timer og tager noget rent på, er du i hvert fald på den sikre side :o)

• #2   29. aug 2008 Hvad nu hvis mine egne hunde er raske smittebærer, jeg ka jo ikke lade være at røre ved dem inden jeg skal derned - det er sådan noget jeg er bange for og så vil jeg hellere vente til den er vaccineret.. Mine egne hunde kommer jo ud blandt andre hunde fra Hirtshals området hvor smitten flyver omkring (med fare for at gøre det værre end det er)..

• #3   29. aug 2008 Ja, og du kan også have parvo, lopper og kennelhoste med :o)

Life gives no guaranties, men jeg ville ikke være nervøs.

• #4   29. aug 2008 Ja det kan jeg jo.. hehe..

Har lige sendt en mail til opdrætteren og udtrykt min bekymring og så er det op til hende - jeg kan godt vente til den er vaccineret men jeg vil jo gerne se den smiley hehe

• #5   29. aug 2008 jeg er som opdrætter rigtig træt af, hvis folk har været andre steder med hunde(især andre hvalpe), inden de besøger mig og mine hvalpe. Og hvis du er i kontakt med mange hund, kan det jo være alt fra diarre´ til hundesyge, man kan give videre, det er derfor vigtigt at du har rent tøj på, og har vasket hænder, inden du kommer. Så tror jeg ikke, at der sker noget.

• #6   31. mar 2013 Grundig og korrekt håndhygiejne og rent tøj der gerne er vasket på 60 grader eller derover er den bedste måde at bryde smitten på

Kommentér på:
Kan man som menneske være

Annonce