{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Andre hundeejere {{forumTopicSubject}}

Altså hvordan kan det være gang på gang man skal opleve tumpede hundeejere..
Igår var vi på stranden i nogle tiimer og lege med hundene - vi er altid helt ude på en tange lang væk fra alt og det er et rigtig dejligt sted for dyrene...
Så kommer der en dame gående med sin langhåret grahund og spørger om vi har styr på hundene og kan kalde dem til os, da hendes ikke må hilse på dem.. vores er løse og hendes i snor..... Jeg spørger så om hun ikke kan gå et andet sted hen på den KÆMPE store strand hvis de alligevel ikke må jilse og lege.....
For fanden hvorfor skal der være sådanne besværlige mennesker, som vil hen til os og kigge, men hendes hund må ikke lege med.....
Det endte med hun gik et andet sted hen med hendes........
Syntes bare det er så irriterende - ja lige lidt galde..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andre hundeejere
  • #1   8. jul 2008 Det kan være hun ikke havde set jer. Hvis jeg tilfældigvis derejede om et hjørne med Sigurt og der var løse hunde ville jeg nok også bede ejerene klade dem til sig ind til vi var kommet forbi.

  • #2   8. jul 2008 Altså løse hunde jeg ikke havde set....

  • #3   8. jul 2008 Der skal jo være plads til alle. Er der skilte med, at hundene må være løse? For ellers vil jeg sige at det er dig der er galt på den.

  • #4   8. jul 2008 Hun havde set os, men ville absolut helt hen til os og gå med hendes hund i vandkanten der hvor vi var..... Typisk..

  • #5   8. jul 2008 Synes det er mest tumpet IKKE at ha' snor på sine hunde.... så andre bliver nødt til at gå andre steder hen.... :O)

  • #6   8. jul 2008 Der er slet ikke nogle skilte der hvor vi er..

  • #7   8. jul 2008 Jamen den anden hundeejer har, hvorvidt du kan lide det eller ej, retten på sin side....
    Måske hun bare gik forbi? Jeg ved det ikke og egentligt er det vel også ligegyldigt!
    Det er forbudt at have hundene løse på stranden på denne tid af året... På den tid af året hvor det er tilladt skal man stadig have fuld kontrol over hunden - eller have den i snor...
    Som den gode hundejer skulle du have set damen komme og på forhånd kaldt din hund til dig og taget snor på den...


  • #8   8. jul 2008 Stranden er jo så STOR så hvorfor være der hvor hun kan se at hundene leger og har det dejligt... Ja jeg kan sku ikke se det....
    Jeg havde nok bare valgt at lufte min længere nede af stranden nu den alligevel skal have snor på.


  • #10   8. jul 2008 Tro mig jeg havde kaldt min hund til mig - og han sad fint på sin plads, men hun ville helt hen til os så hundene ikke kunne lege videre... Men sådan er det jo bare engang imellem, besværlige mennesker

  • #13   8. jul 2008 Jeg synes nu det er gravhundeejeren der har fat i den lange ende...

  • #14   8. jul 2008 C&C F

    Du VIL altså med djævlens vold og magt ha' ret.... uanset om du har det eller ej......det er personer som dig , der kan ødelægge det for alle dem , der godt kan finde ud af , hvad der er rigtigt eller forkert.


  • #15   8. jul 2008 Lucy:
    Du udvise da en utolig mangel på respekt for andre mennesker ved den handlemåde....
    Andre kan da ikke aflæse din hund eller se på den, at den ikke vil komme farende lige pludselig?
    Hundeejer eller ej.... Så er mange bange for hunde og en hundeejer bør da vise både hensyn og respekt!


  • #16   8. jul 2008 Jeg vil ikke have ret - jeg syntes bare det er irriterende at når nu hundende legede så godt at hun så ikke bare kunne gå lidt længere væk med sin i stedet for at stå et par meter fra os... den skulle jo alligevel være i snor hendes

  • #17   8. jul 2008 Nu er det jo nu engang sådan at hunde ikke må være løse på ret mange strande - hvis nogen - her i sommer-halvåret og det må vi som hundeejere bare acceptere og så indordne os under reglerne. Og det er sådan set liggyldigt om der er skilite sat op eller ej. Så når mine hunde nu alligevel engang imellem er løs på en strand om sommeren, så sørger jeg for altid at have snor på dem hvis jeg kan se andre mennesker, jeg bryder jo trods alt en regel der er og der er jo ingen grund til at blive mere upopulær end højst nødvendig.

  • #19   8. jul 2008 Jamen man må slet ikk eha løse hunde på stranden på denne tid af året, mener at der er fra 1. Oktober til 1.April de må være løse på stranden, hvis ikke andet er skiltet.
    Eks på amager må man slet ikke ha løs hund på stranden lige gyldigt hvilket tidspunkt på året det er ....


  • #20   8. jul 2008 C&C F

    Fatter du slet ikke hvad alle skriver til dig....... irriterende eller ej..... du skal ha' dine hunde i snor.... sådan er det bare.


  • #21   8. jul 2008 Lucy, faktisk er det helt lovligt at have løs hund i vandet - det er på bredden, hunden skal være i snor på offentlige strande ;o)

  • #22   8. jul 2008 ja der er sgu mange dumme hundeejere

    jeg prøvede en gang i hundeskoven at en bordercollie fuldstændig uden grund sprang i hovedet på en hund vi havde boende et stykke tid, og så siger ejeren "det er fordi den har et skadet ben" jamen havd f..... laver den så i hundeskoven, der er da ikke noget at sige til at den er bange for at blive ramt på benet hvis den har smerter


  • #23   8. jul 2008 C&C: Du havde ikke hundene i snor, hvilket ikke er tilladt.... Så er den vel ikke længere. Vil man have muligheden for at have dem rendende løs på denne tid af året, må man jo købe sig et stykke privat strand! Dér må andre heller ikke gå ind....

  • #24   8. jul 2008 Jeg syntes bare at rent personligt som menneske kunne man da godt lige se det fra et lidt andet perspektiv... og prøve at tænke på en lidt andet måde, når nu kvinden kan se vi står ude på en tange hvor tidevandet næsten har indhentet os og hygger, og så hun skal stå lige der med hendes gravhund....
    Ja hvis det var mig havde jeg da bare gået lidt længere væk - men sådan er vi jo som mennesker så forskellige..


  • #25   8. jul 2008 men ja bortset fra det må du ikke have løse hunde på stranden, på denne årstid

  • #26   8. jul 2008 NITTIB - hvis du lige får lidt ro i sloggien så ville det være passende.

  • #27   8. jul 2008 CH: Så skal man bare svømme ud til dem og give dem snor på, når de skal op?...ss

    Jeg ville godt nok få mange ture i vandet så. Freja synes helt bestemt, at det er bedst at være ved stranden, når hun må apportere ud i vandet, hvilket jo indebærer en del trafik op og ned af bredden....gg


  • #28   8. jul 2008 C&C: Bortset fra det, havde jeg nu nok også valgt, at gå i en anden retning, hvis jeg havde været hende....ss. Men ret skal være ret....

  • #29   8. jul 2008 C&CF- Jamen så se det fra hendes perspektiv.....Hvorfor skal hun afbryde hendes gåtur ved at vende om, fordi du vælger at have din hund løs selvom det ik er tilladt.

  • #30   8. jul 2008 Vil give de andre ret,ingen løse hunde på stranden på denne tid af året så enkelt er det.

  • #32   8. jul 2008 C&C F

    Jeg synes du skulle ta' og opføre dig pænt....DET ville være passende.... men jeg kan se , at selv om der er 30-40 personer herinde , der siger du ikke har ret... så fiser det ikke ind hos dig.... og det er sørgeligt.


  • #33   8. jul 2008 Loven siger, at hunde ikke må færdes på bredden på offentlige strande i sommerhalvåret. Den må gerne være løs i vandet.

    OG - selvom man har privat strandret, så må folk faktisk gerne krydse grunden - men kan selvfølgelig ikke klage over løse hunde på privatgrund.

    I mine øjne - ligegyldigt årstid - er det almindelig pli, at man tager sin(e) hund(e) i snor, når man møder andre mennesker eller hunde på sin vej. Alternativt kalder hundene til sig og lader dem gå i ens umiddelbare nærhed. Samtidig skal man vide med sikkerhed, at hundene bliver hvor de er ligemeget hvad der sker..


  • #34   8. jul 2008 kan man ikke bare snart finde ud af, at følge de regler, der nu engang er her og gøre det hele meget nemmere for alle de andre hundeejere.


  • #35   8. jul 2008 Hvorfor ikke bare putte snor på hunden når damen spørger pænt om det?

    Jeg tager altid snor på Lilly også selvom de andre hunde er langt væk, for nogle hunde har det med lige pludselig at spurgte afsted og total ignorere deres ejer, og så kan man være langt væk fra dem og alligevel løber de imod en


  • #36   8. jul 2008 NITTIB - det er det menneskelige aspekt i det jeg mener, kan godt forstå hvad i siger...

    Der kom snor på dyrene og ikke mere leg for dem den dag - MEN det gør det sku ikke mindre irriterende smiley


  • #37   8. jul 2008 ja ...ja ...så.... du blev altså tøsefornærmet.... ...

  • #38   8. jul 2008 Nej jeg spilder ikke min tid på at blive fornærmet, men irriteret kan jeg godt blive smiley

  • #39   9. jul 2008 Når vi er på stranden og ser vi andre hunde kommer vores i snor uden tvivl... Vi hader de personer som ikke tager deres hunde i snor og så når der er en regel om det..

    Vi har en dobermann som bestemt ikke kan med andre hanner,og spasser ud hvis de kommer for tæt på,og spørg vi en om de vil tage snoren på deres hund,og siger nej bliver vi sku sure det er da klart når der nu en gang er en regel om dette på denne tid..

    Vi har oplevet at løse hunde på stranden var på vej hen til os,og manden fatter da slet ingen til,som om han ikke kunne se vores var i snor det var de jo nok af en grund,vi råber til ham,at vores ikke kan lide andre hanner hmm det reagere han ikke på,nå så må jeg blive lidt grov i munden,så råber, hvis du ikke kalder den hund til dig nu,slipper jeg vores og så tør jeg ikke vide hvad der sker,først der tager han dem i snor,vi går forbi dem(da vi skulle den vej) og han siger prøv lige at opdrage din hund ordenligt,vi griner og siger til ham,vi sgade det jo til dig at han ikke kunne lide hanner..



  • #41   9. jul 2008


    pis det er for tidligt til popcorn....





Kommentér på:
Andre hundeejere

Annonce