{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Åndssvage hundeejere {{forumTopicSubject}}

Ja, lige en brok tråd!
Vil lige af med lidt galde!

Kommer gående med min bedre halvdel og Pan i snor. Vi går et sted med tydelig skiltning, om hunde skal være iført snor.
Ser så en mand der taler i mobil længere fremme, og længere bagude en hund, der er løs.
Han lægger røret på da vi nærmer os, og begynder at kalde hundens navn. (Det skal lige siges, at vi træner meget det at gå forbi, uden absolut at skulle hilse, på andre både mennesker og dyr)
Jeg forventer jo så at han har i hænde, at kalde sin hund til sig. Men nææ nej, der blev jeg slemt skuffet.
Da hans hund kommer hen imod ham, peger han ned mod os og nærmest overivrigt råber 'seee, der en hund'.
Hans hund begynder jo så at løbe ned mod os.
Den bedre halvdel går ejeren i møde, da Pan jo kun vejer 16 kg (endnu), vælger jeg at tage hende på armen, inden den anden hund når os.
Den bedre halvdel siger til ham, at vores ikke vil hilse.
Hvorfor spørger han.
Fordi vi træner siger jeg, og så begyndte han med at det var sku da synd for hunden.
Han besluttede sig for at kalde min kone for kost, to gange, før end han gik.

Hurra en humørbombe. Men det skal lige siges, at Pan ellers var skide dygtig, til at passere andre, på vores tur.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åndssvage hundeejere
  • #1   8. okt 2017 Vi var til hundetræning forleden i en skov, og pludselig var der en hund for meget. Den kom med både sele og snor på men ingen ejer. Ingen besvarede vores råb, og ingen tog telefonen da der blev ringet på det nummer der stod på navneskiltet, så vi blev da straks nervøse og begyndte at lede i skoven alt imens træneren tog hunden med til adressen der også stod på skiltet. En dame lukkede op, og træneren spurgte om hun manglede en hund. Svaret var, at den da ikke var hjemme lige nu. Træneren fik så sagt at vi har undervisning dernede og det er ikke ret fedt at have en is gæst. Til det var svaret at vi bare kunne lade den løbe, for den plejede at komme hjem på et tidspunkt. Min træner afleverede hunden med besked om at det næste gang ikke ville være samme venlighed, og st hun jo så måtte tage den bøde der fulgte med. Så fik piben alligevel en anden lyd, og pludselig "var det ikke ment på den måde"

    Så ja - der findes mange hundeejere der render rundt i deres egen egoistiske verden.


  • #3   8. okt 2017 smiley Shit altså en nar..

    God nok overholder jeg ikke altid skiltning på vold og strand, men opfordrer heller ikke den hund jeg går med til at løbe hen til de andre..

    Tager som regl snor på, eller holder i halsbåndet, mest for at vise at jeg har styr på hunden smiley

    Hvis de må hilse spørger jeg så smiley

    Kun 1 gang kom hun til at hilse på en, der ikke ville hilses på, men det er heller ikke nemt når den anden hund i "flokken" gerne ville hilse..

    Men så var jeg der også med det samme hun gik mod den anden og sagde tak for vi måtte hilse og fik hende med videre..

    Det er en boxer (-agtig) jeg går med, så ved godt folk kan være bange for hende trods hun er så god smiley


  • #6   8. okt 2017 Pia, begge dine strategier giver DIN hund en dårlig oplevelse.
    Har du overvejet at beskytte den i stedet?


  • #7   8. okt 2017 @Pia.
    Prøv med godbider, legetøj eller what ever din hund elsker.

    Altså at fjerne opmærksomhed på det den frygter.

    Start til hundetræning, der træner man jo meget lige det punkt.

    Med min var det mennesker han altid skulle skælde ud, og nu er jeg nede på at det er kun hvis folk vil klappe ham, at han siger noget. Det er nu ret nemt at sige at forklare folk, at de ikke skal. smiley

    Det er ikke sjovt, hvis din hund bliver bidt, fordi du lader den klare tingene selv.


  • #10   9. okt 2017 Vi var på tur med begge hunde i går og jeg er i gang med at træne Diablo i at ignorere folk og hunde der går forbi. Vi kommer til et smalt stykke sti og foran kommer 3 ældre mennesker imod os. Vi går ind til siden og begge hunde får at vide de skal sidde og vente, de sidder stille og roligt og kigger op på mig, de ænser ikke de ældre mennesker. I det de er ud for os, vrisser manden at de køtere bare skal nærme sig, så får de fanme bank med hans stok og han laver et lille udsving mod min hvalpene sin stok smiley
    Det var simpelthen for meget og han fik et par "venlige" ord med på vejen.


  • #11   9. okt 2017 Steffie s
    Kan sku godt forstå at du gav ham et par, som du skriver 'venlige' ord med på vejen.

    Det er trist at verden er blevet således. At man ikke kan respektere andre -med eller uden hund-.
    Det er skræmmende, at man ikke bliver respekteret for et nej, eller at det skal gå udover de, der rent faktisk har styr på deres hunde.



Kommentér på:
Åndssvage hundeejere

Annonce