{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Jeg er frustreret! {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.

Jeg skal prøve at gøre det kort:

Vi har lige fået en bernerhvalp - han er nu 11 uger og igennem al den tid vi har haft ham har vi lært ham at han IKKE må bide i fingre og ben. Indtil nu har han respekteret det nogenlunde og han er begyndt at blive bedre indtil for et par dage siden.

Min kæreste arbejder i denne weekend og derfor er jeg alene med Viggo. Igår gik vi rundt ude i haven, hvilket ikke plejer at være noget problem .Han leger med vanderen, "fælder" vores blomster eller leger med nogen af hans legesager. Pludselig springer han på mine (bare) ben og jeg hyler op for at signalere at det gør ondt og at han skal slippe. Han slipper ikke. Jeg bøjer mig for at skubbe ham væk og han bider efter mine fingre.

Senere på aften snakker jeg med min svigermor i tlf. Han laver samme nummer - men denne gang bider han så hårdt at han bider igennem min håndt og igennem min hud på benet. Jeg kan ikke gå nogen steder for at hente legetøj eller guffer, for han vil ikke slippe mine ben.

Idag har han lavet samme nummer. Jeg har snakket med vores hundetræner som siger, at hvis han går helt over gevind skal vi tage fat i nakken på ham. Men, han bliver endnu mere opkørt hvis vi hiver fat i nakken på ham og han bider så hårdt - selvom jeg hylder op er det som om han ikke høre det og hænger bare ved.

Er det normalt at hvalpe har denne adfærd? For jeg tænker da meget på, om vi gør noget forkert. Har prøvet at give ham nogen udfordringer men det er som om at han ikke rigtig gider dem.

Hvad mener I om det hele?
Hvad mener I at jeg skal gøre?
Og er det normalt for en hvalp at bide så hårdt og overhøre menneskets "hyl" og signal om, at det gør ondt?
Hvad gjord I med jeres hvalp? Og havde den de samme mønstre?

Hilsen Pil, som er i syv sind.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er frustreret!
  • #1   5. jul 2008 Joey havde også det problem, og jeg var så småt begyndt at blive lidt bange for ham.

Vores hundetræner sagde, at vi "bare" skulle sige hårdt "NEJ!" men det hjælper IKKE på Joey.

Joey voksede fra det. Men vi tog ham også i nakkeskindet, og skældte ham ud, og så forsvandt det.

Held og lykke med at få ham over det.

Jeg kender det, og det er vildt træls, og det gør gruelig ondt, med de skarpe hvalpetænder. ;9

• #2   5. jul 2008 Pittbull ejeren: Hvor er det en lettelse at høre, at vi ikke er de eneste.. Men hvor har jeg ondt af jer. Godt, at han er vokset fra det. Vi må gå på med grum hals så.. Selvom jeg, ligesom dig, også går lidt let på tå for at han ikke skal springe på ens ben.

• #3   5. jul 2008 Caine "tyggede" i vores fingre, da han var ved at få tænder, men ellers har der ikke været noget i stil med det du beskriver - det lyder da lidt skræmmende at han ikke engang slipper, når du hyler op! :-///
    Hmm. gad vide om ikke du burde ta' ham et smut til dyrlægen...? Måske har han ondt et sted og ved ikke hvordan han ellers skal vise det..?!

• #4   5. jul 2008 Sine: Han skal vaccineres på mandag - så prøver vi lige at tage en snak med ham.

Maria: Det håber jeg - det er selvfølgelig også værre og gør større skade når man har bare ben, men at han ligefrem bider hul på mine hænder, det synes jeg er lige groft nok. Og så fakta, at han ikke slipper igen.

• #5   5. jul 2008 tror næppe hanhar ondt.. tror mere det lyder som om at han simpelthen ikke forstå hvad det betyder når du hyler.. har du prøvet at vende dig rundt og ignorrer ham.. hvis det ikke hjælper ville jeg tage ham i nakkeskindet og simpelthen ligge ham ned på side.. bare hold ham der med en rolig men bestemt hånd og kig gerne strengt på mens du siger nej... lige så snart han ligger afslappet (slapper af i kroppen) slipper du ham.. foresætter han gør du det igen... men prøv lige at vende ham rykken mens du hyler. og gå væk fra ham hvis det kan lade sig gøre.. han skal jo helst lære at den adfærd er uønsket og at alt kontakt stopper når han er en bølle..

• #6   5. jul 2008 Betina: Det er også en stor del af problemet - når jeg er her alene kan jeg ikke gå fra ham for så springer han på mine ben - igen! Hvis han altså er stoppet. Jeg formodet egentlig, at de havde lært fra helt små at når en hvalp hyler, så er det fordi det gør ondt?

• #7   5. jul 2008 det gør de også normalt.. men det ikk alle der får det lært.. feks. vores eddi har alle dage været ekstrem dominerene.. han var ikke mere en 5-6 uger før han parrede sine søskende og fordi hans mor var rimelig ung og ustabil gik hun fra hvalpene.. og hans søskende kunne simpelthen ikke klare ham.. vi brugte den metode jeg har beskrevet for han syntes nærmest det var sjovt når vi hyled op, så havde han os jo hvor han ville.. men det stopped vi jo så.. og i dag reagere han på av forhelved eller ja bare nej.. han leger stadig meget voldsomt men det er under kontrold...

• #8   5. jul 2008 det er sådan set derfor at man råder folk til at vente med at tage hvalpene fra før end de er 10 - 12 uger.. så har de nemlig lært meget mere fra deres mor..

• #9   5. jul 2008 Uha, hvor kan jeg genkende det... Du skulle have set mine hænder og ben for et par måneder siden - jeg har stadig masser af ar efter Choko's utallige bid...

Hvis vi hylede som en hvalp, blev hun blot mere ivrig. Vi vendte ryggen til hende, men det var meget svært at ignorere hende, når hendes sylespidste tænder borede sig ind i benet...
    Det var rent ud sagt et helvede for os alle herhjemme.
    Da Choko var i Viggos alder, var det ligeså varmt som det er nu, men vi valgte simpelthen, at tage støvler og gamle bukser på smiley
    Det gjorde os i stand til, at ignorere hende når hun bed os, da det ikke længere gjorde ondt.

Det næste problem var så, at hun begyndte, at springe op og bide fat i blusen i stedet for, idet hun ikke længere fik opmærksomhed ved at bide i benene. På med en gammel bluse, og ignorere igen...

DET hjalp..

Jeg har også benyttet mig rigtig meget af træning.. Jeg kunne som regel se på Choko om hun var ved, at få et af sine flip smiley og så begyndte jeg - INDEN nåede at bide - at træne "sit", "dæk" osv., og sidste belønning var et ben eller lign., som kunne holde hende beskæftiget længe nok til, at hun glemte, at hun var i gang med et "angreb".

• #10   5. jul 2008 Rikke: Hvor længe gik der før hun holdte op? Puha - jeg er bare så lettet over at vi ikke er de eneste - det betyder at det, som vores træner sagde, er ganske normalt. Prust. Så må vi bare væbne os med tålmodighed, lange bukser og masser af godbidder :o)

• #11   5. jul 2008 Jeg vil sige, at det begyndte at blive mærkbart bedre, da hun var omkring 16 uger, men der skete hele tiden SMÅ forbedringer, så dagene blev lidt bedre og bedre smiley

Jeg troede aldrig, at vi skulle komme igennem den periode - især fordi jeg igen og igen fik fortalt, at hun burde stoppe hvis vi hylede - hvilket jo bare fik hende til, at bide endnu mere. Jeg troede, at der var noget helt galt med vores lille Choko.

Hun er stadig en lille frækkert, og hun bider også stadig - MEN hele forskellen består i, at hun ikke bider hårdt mere, og vi kan stoppe hende.. Hun har ikke bidt "hul" i os i rigtig lang tid nu, og vi nyder hendes vågne timer, hvor vi før nærmest frygtede en vågen hvalp smiley

• #13   5. jul 2008 Mille var også en lille strid banan, hende fik vi vennet af med det ved at ta hende i nakken og sætte hende ud i kurven, så hver gang hun bed eller gøede kom hun i kurven, og det er jo ikke nær så sjovt at sidde i kurven som at ligge på skødet af "mor" og blive nullet på maven mens man tygger i sit tyggetov....

• #14   5. jul 2008 Jeg har haft Kenai en uge nu, og han er først nu begyndt at bide, og noglegange ruske..
    Hvis jeg ignorere ham, bider han stadig lidt men efter et stykke tid slipper han og lægger sig ned også bliver han rost når han slapper af.. ellers stikker jeg legetøj i kæften på ham *G*

Jeg er ikke tilhænger af at rive i nakkeskind og alt muligt, men har selv kommet til at gøre det engang fordi jeg blev helt frustreret og det virker.. men er ikk så vild med det smiley

• #15   5. jul 2008 Bisqquit'&Kenai ' ; JA, du nævnte lige en ekstrem vigtig ting, som jeg glemte i mit indlæg - masser af ros, når hvalpen ikke længere bider og slapper af.

• #16   5. jul 2008 Ulven - menneskets bedste ven: Det er jeg ked af at høre - vil gerne vide så meget som muligt og så mange forskellige mening om eventuelle løsninger... Så er du ikke sød at komme med dit svar?

• #17   6. jul 2008 Ja Rikke, det syntes jeg næsten er det vigtigste af det hele smiley
    men jeg er jo os bare en rose maskine, tror Kenai tror hans navn er "Good boy" hehe..

• #18   6. jul 2008 Pil - det er jo også sådan hunde gør overfor hinanden og ulvene i naturen - de tager hinanden i nakkeskindet...

Ulven - så kom dog med noget konstruktivt istedet for små latterlige kommentarer som ingen kan bruge til noget... Typisk - Negativ opmærksomhed er bedre end igen !?

• #19   6. jul 2008 Har ikke haft problemer af den art.. Jo selvfølgelig har de bidt, men intet ignorering ikke kunne løse i det lange løb. Personligt ville jeg give hvalpen en time out, fjerne hvalpen fra midt ben/hånd eller hvad den nu har gang i og lukke den væk fra mig, helst med en børne/hunde låge fremfor en dør, så hunden kan se hvad den 'går glip af' hvis man kan sige det sådan - og også så den ikke får 'traumer' over det og begynder at opfatte det at være alene hjemme som en straf... Eva C's forslag: "det er jo ikke nær så sjovt at sidde i kurven" Syntes jeg ikke er super godt, da man meget nemt risikere at hunden begynder at opfatte kurven som en straf og det er jo ikke meningen, kurven skulle gerne være hundens hyggelige fristed, men i det lange løb har den jo ikke lyst til at benytte den, hvis den normalt bruges som en straf...
    Med hensyn til at tage i nakkeskindt, tjaaa, det er nu heller ikke lige min kop the, og den der "det gør dens mor i naturen" holder altså ikke helt... Er du nød til at tage hvalpen i nakken og evt. åbne dens mund for at få den til at slippe den legmesdel den nu engang har fat i, so be it, men det er ikke det der er målet, målet må være at få den af og fjernet fra muligheden for at bide igen.. Held og lykke med det :o)

• #20   6. jul 2008 Men Anne T, du kan jo ikke lukke hunden ude eller fjerne den fra dig, hvis I er ude og gå tur, i skoven eller lign..? smiley

• #21   7. jul 2008 Majse: Jep - har snakket med vores træner og han sagde at det klogeste var at sige nej, og blive ved med at sige nej. Hvis han bider virkelig til og slet ikke vil høre og slippe, så skulle jeg tage ham i nakkeskindet. Ikke hårdt, men nok til at han ved at det ikke er sjovt mere og at han skal stoppe. Og det går faktisk allerede bedre - synes vi.

• #22   7. jul 2008 Jeg kan ikke forstå jer der har så pokkes meget imod at man ta en hvalp i nakkeskindet, det gør jo bare at hvalpens krop udsender feromoner som får den til at slappe af, ligesom når vilde dyr løfter/bærer/flytter deres unger, lige så snart de tar fat i nakke lader ungerne sig bare "hænge" da de slapper 100% af.. At vi med den holdning betragtes som sindsyge individer, viser bare hvor lidt i der er imod, kender til dyr, det er jo ikke sådan at man flår dem i nakken, men tar dem så blidt som det nu kan lade sig gøre.. Puha så fik jeg lige LUFT, jeg er SÅ træt af at blive haglet ned og læse hvor oldnordisk og ond man er pga. man bruger dyrenes egne metoder, som vel at mærke virker..

• #23   7. jul 2008 Pil: Kenai er os blevet værre og er begyndt en ny teknik hvor jeg forlader rummet hvergang han bider bare en lille smule og efter jeg havde gjort det 7-10 gange holdt han op med at bide.. det er jo kedeligt når mor går.

Kommentér på:
Jeg er frustreret!

Annonce