17. dec 2007 Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 563
Jeg er frustreret! {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen.
Jeg skal prøve at gøre det kort:
Vi har lige fået en bernerhvalp - han er nu 11 uger og igennem al den tid vi har haft ham har vi lært ham at han IKKE må bide i fingre og ben. Indtil nu har han respekteret det nogenlunde og han er begyndt at blive bedre indtil for et par dage siden.
Min kæreste arbejder i denne weekend og derfor er jeg alene med Viggo. Igår gik vi rundt ude i haven, hvilket ikke plejer at være noget problem .Han leger med vanderen, "fælder" vores blomster eller leger med nogen af hans legesager. Pludselig springer han på mine (bare) ben og jeg hyler op for at signalere at det gør ondt og at han skal slippe. Han slipper ikke. Jeg bøjer mig for at skubbe ham væk og han bider efter mine fingre.
Senere på aften snakker jeg med min svigermor i tlf. Han laver samme nummer - men denne gang bider han så hårdt at han bider igennem min håndt og igennem min hud på benet. Jeg kan ikke gå nogen steder for at hente legetøj eller guffer, for han vil ikke slippe mine ben.
Idag har han lavet samme nummer. Jeg har snakket med vores hundetræner som siger, at hvis han går helt over gevind skal vi tage fat i nakken på ham. Men, han bliver endnu mere opkørt hvis vi hiver fat i nakken på ham og han bider så hårdt - selvom jeg hylder op er det som om han ikke høre det og hænger bare ved.
Er det normalt at hvalpe har denne adfærd? For jeg tænker da meget på, om vi gør noget forkert. Har prøvet at give ham nogen udfordringer men det er som om at han ikke rigtig gider dem.
Hvad mener I om det hele?
Hvad mener I at jeg skal gøre?
Og er det normalt for en hvalp at bide så hårdt og overhøre menneskets "hyl" og signal om, at det gør ondt?
Hvad gjord I med jeres hvalp? Og havde den de samme mønstre?
Hilsen Pil, som er i syv sind.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 963
Vores hundetræner sagde, at vi "bare" skulle sige hårdt "NEJ!" men det hjælper IKKE på Joey.
Joey voksede fra det. Men vi tog ham også i nakkeskindet, og skældte ham ud, og så forsvandt det.
Held og lykke med at få ham over det.
Jeg kender det, og det er vildt træls, og det gør gruelig ondt, med de skarpe hvalpetænder. ;9
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 563
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 567
Hmm. gad vide om ikke du burde ta' ham et smut til dyrlægen...? Måske har han ondt et sted og ved ikke hvordan han ellers skal vise det..?!
dec 2007
Maria: Det håber jeg - det er selvfølgelig også værre og gør større skade når man har bare ben, men at han ligefrem bider hul på mine hænder, det synes jeg er lige groft nok. Og så fakta, at han ikke slipper igen.
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
dec 2007
nov 2007
nov 2007
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 59
Hvis vi hylede som en hvalp, blev hun blot mere ivrig. Vi vendte ryggen til hende, men det var meget svært at ignorere hende, når hendes sylespidste tænder borede sig ind i benet...
Det var rent ud sagt et helvede for os alle herhjemme.
Da Choko var i Viggos alder, var det ligeså varmt som det er nu, men vi valgte simpelthen, at tage støvler og gamle bukser på
Det gjorde os i stand til, at ignorere hende når hun bed os, da det ikke længere gjorde ondt.
Det næste problem var så, at hun begyndte, at springe op og bide fat i blusen i stedet for, idet hun ikke længere fik opmærksomhed ved at bide i benene. På med en gammel bluse, og ignorere igen...
DET hjalp..
Jeg har også benyttet mig rigtig meget af træning.. Jeg kunne som regel se på Choko om hun var ved, at få et af sine flip og så begyndte jeg - INDEN nåede at bide - at træne "sit", "dæk" osv., og sidste belønning var et ben eller lign., som kunne holde hende beskæftiget længe nok til, at hun glemte, at hun var i gang med et "angreb".
dec 2007
maj 2008
Jeg troede aldrig, at vi skulle komme igennem den periode - især fordi jeg igen og igen fik fortalt, at hun burde stoppe hvis vi hylede - hvilket jo bare fik hende til, at bide endnu mere. Jeg troede, at der var noget helt galt med vores lille Choko.
Hun er stadig en lille frækkert, og hun bider også stadig - MEN hele forskellen består i, at hun ikke bider hårdt mere, og vi kan stoppe hende.. Hun har ikke bidt "hul" i os i rigtig lang tid nu, og vi nyder hendes vågne timer, hvor vi før nærmest frygtede en vågen hvalp
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 109 Svar: 815
Hvis jeg ignorere ham, bider han stadig lidt men efter et stykke tid slipper han og lægger sig ned også bliver han rost når han slapper af.. ellers stikker jeg legetøj i kæften på ham *G*
Jeg er ikke tilhænger af at rive i nakkeskind og alt muligt, men har selv kommet til at gøre det engang fordi jeg blev helt frustreret og det virker.. men er ikk så vild med det
maj 2008
dec 2007
maj 2008
men jeg er jo os bare en rose maskine, tror Kenai tror hans navn er "Good boy" hehe..
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Ulven - så kom dog med noget konstruktivt istedet for små latterlige kommentarer som ingen kan bruge til noget... Typisk - Negativ opmærksomhed er bedre end igen !?
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.529
Med hensyn til at tage i nakkeskindt, tjaaa, det er nu heller ikke lige min kop the, og den der "det gør dens mor i naturen" holder altså ikke helt... Er du nød til at tage hvalpen i nakken og evt. åbne dens mund for at få den til at slippe den legmesdel den nu engang har fat i, so be it, men det er ikke det der er målet, målet må være at få den af og fjernet fra muligheden for at bide igen.. Held og lykke med det :o)
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 567
dec 2007
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
maj 2008
Jeg er frustreret!