{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Omkring katte og heste, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hvordan er jeres hunde omkring katte og heste?

Hvordan introducerede i hundene med kattene?

Min nye rotte kan godt lide katte, der er intet når katten sidder stille, men så snart katten rejser sig og går flyver han lige i hovedet af den og vil æde den.

Hestene flyver han direkte efter.

Hvad skal jeg gøre? Det hjælper ik at holde hesten så flyver han i benene af den.

Kattene går i et rum for sig selv pga kenzo, men vil ik risikerer han æder en af dem hvis vi ik lige holder øje med ham.

HJÆLP.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omkring katte og heste, hvordan?
  • #1   2. jul 2008 Mine heste fik ret hurtigt opdraget vores lab. Men hun var jo så heller ikke direkte voldelig. Mht. kattene ved jeg ikke hvad du skal gøre.

• #2   2. jul 2008 jeg har klikkertrænet samson til at han nu associasere en kat med en godbid. (altså ikke at han spiser dem - he he) men tidligere ville han også gerne jage dem. Nu vender sig hurtigt mod mig, for at fortælle at han skal have en godbid ;0)

heste blev han lidt nervøs for engang, da han og en hest stak mulerne sammen. Desværre fik de begge stød og han synes nu ikke de var helt søde.... der er intet med ham mere, han får godbidder og ros, når han forholder sig roligt og sniffer sammen med heste, køer, får, katte og hvad der ellers løber rundt i vores nabolag ;0)

• #3   2. jul 2008 Jeg har ikke selv kat, men mine forældre har. Reiki har jeg jo ikke haft fra hvalp så jeg var da spændt på hvordan det ville gå. Vi satte et børnegitter op ud til køkkenet så katten kunne søge tilflugt der uden at Reiki kunne komme bagefter, men der var intet problem.
    Reiki vil dog gerne lege med den og "dutter" den med næsen, og det er katten ikke ovenud begejstret for.

Hestene vil han gerne hyrde på, men han har nu lært at folde er forbudt område (så står han istedet uden for hegnet og kigger på dem), og når vi trækker med dem, har han lært at han skal gå på plads.

• #4   2. jul 2008 Vi er bange for, at katten æder hunden, eller river øjnene ud på den. Så vi holder dem indtil videre adskildt. Vore kat er 12 år gammel og dobbelt så stor som hunden, forstår ikke, at hunden bare vil lege. Vi tør heller ikke lade hunden komme ind til hestene endnu, men hun er med nede og fodre dem. Hestene er meget interesseret i hende og vil gerne snakke. Hunden (12 uger gårdhund) tror den er ligeså stor som hestene og vil lege med dem.

• #5   2. jul 2008 Hanne -"med ind til hestene" ???

• #6   2. jul 2008 Michelle: Ja, altså med ind på marken og løs mens de bliver lukket ud og ind af boksene. Det var ikke noget problem med vores gamle hund, som kunne gå og snuse rundt på marken mens hestene græssede :-))

• #7   2. jul 2008 Det ville jo heller ik være et problem med katten, men den er utrolig kælen så den spinder og kører sig op af hovedet på kenzo, det er der han går amok, han havde aldrig set en kat inden vi fik ham, han er trods alt 1,5år og utrolig stærk.

• #8   2. jul 2008 Hanne -en lille advarsel herfra (lært på den hårde måde). Hunde hører IKKE til på en hestefold. Vores heste er vandt til hunde, og hundene osse til heste.
    Alligevel gik det sidste sommer galt for min tæve, som snuste rundt på folden. En af hestee ville lege, og anede jo ikke at en hund ikke kan holde til det samme som heste. Hunden blev trampet ned, og var milimeter fra at dø. Hun var efterfølgende lam i det ene ben (blev dog i orden igen). Og en ting vil jeg sige -jeg anede ikke at hunde kunne skrige sådan.

Så her kommer hunde IKKE under nogen omstændigheder ud på en fold hvor der går heste. Hoppen der gjorde det har aldrig gjort såda før, og der var intet ondt i det -hun ville bare lege.

• #9   2. jul 2008 de to andre af vores hunde er fri ude på marken flere gange om dagen, de løber efter hestene og hestene løber efter dem, felix har dog lært på den hårde måde at hestene bestemmer. En hest vi havde opstaldet blev sur på felix og bed ham i ryggen og smed ham op i luften, felix har ik været tæt på en hest siden, han tør ik gå hen til en hest selvom vi holder hesten. Den samme hest brækkede halen på i kat og trampede rundt for at ramme den. Samme hest har bidt løs på en lille pony der ik kunne komme fra den store, den lilles ryg var fuldstædig bidt i stykker. Den hest kunne ingen dyr lide over hovedet, han er her heldigvis ik mere.

• #10   2. jul 2008 Michelle: Ved det godt. Det gik bare godt i 15 år med vores gamle hund som var vokset op sammen med hestene, og det var så hyggeligt. Men nu er alle hestene på nær eén nye og meget legesyge. Så de kommer nok aldrig til, at hygge sig sammen. Håber dog, at hunden engang bliver så velopdragen, at den kan være løs og afdækket på afstand når hestene lukkes ud og ind af boksene. Når leddet bliver åbnet har hestene lært, at gå ind i deres egen boks og de kan også gå til den rigtige fold når de lukkes ud. Pt er hun bundet eller jeg holder hende på armen (hun er jo ikke så stor endnu) Jeg ville dog gerne have armen fri, den eneste jeg kan bruge (jeg er lam i højre arm). Men hvis hun står bundet hyler og skriger hun som en vanvittig, så hestene bliver helt kuldrede, og der går ged i det hele. Tit tager jeg hende slet ikke med derned af samme grund. Det kunne bare være så hyggeligt, også fordi jeg bruger meget tid på klikkertræning af hestene...

• #11   2. jul 2008 Hanne -mine forældres hunde karter rundt mellem heste osv når de bliver lukket ind. jeg vil IKKE have Reiki gør det samme, så jeg har taget snor på og holder ham så mens hestene kommer ind (de går osse selv ind).

Det lræver self at ma har en hjælper til at hold styr på hestene, mens man selv træner med hunden.

Jeg har i starten snor på, og dækker/sætter ham af, og bliver self ved siden af og roser osv.
    Efterhånden går jeg et par skridt væk, mens jeg fortsat roser ham for at sidde/ligger.

Klikkeren kan jo osse anvendes i starten, men når først afstanden bliver større bliver det self problematisk.

Men det er såmænd ret enkelt at lære den, med lidt tid og en hjælper til hestene:o)

Kommentér på:
Omkring katte og heste, hvordan?

Annonce