{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Epilepsi...(hos hund)
  • #1   26. jun 2008 kan kun anbefalde dig at ringe til hedvig www.barfbutikken.dk hun har erfaring med den slags hunde

• #2   26. jun 2008 Simba er også epileptiker, han får dog kun medicin i perioder og har været anfaldsfri i over et halvt år nu:)

Mit råd er:

- Rør ALDRIG ved din hund mens den har et anfald - den kan blive bange og komme til at bide dig (medmindre der skal gives stesolid)

- Snak med din hund, det første hunden får igen er hørelsen og det kan berolige hunden.

- Hav altid stesolid klar til at give hunden når den får et anfald

- Prøv så vidt muligt ikke at panikke, da dette kan stresse hunden yderligere..

Husk:

Hunden dør ikke af at få epileptiske anfald, det ser voldsomt ud, men den dør ikke af det..

Nogle hunde som har epilepsi kan få det af nyre/lever problemer, så jeg ville klart få tjekket dette af en god dyrlæge smiley

Og jeg ville så vidt muligt undgå medicinering da fenemal kan være hård ved hundens lever, Simba er kun medicineret når han får anfald og så en måneds tid frem så trapper jeg ham ud og han kan gå et år og være anfaldsfri..

Held og lykke med vapsen, du må gerne skrive hvis du har brug for en at snakke med om det smiley

• #3   26. jun 2008 Hov, hvis den ofte får anfald er det en god ide at lave "dagbog" over det og tage tid på anfaldene, det anbefaler dyrlægerne tit..

(link fjernet) denne hjemmeside er god smiley

• #4   26. jun 2008 Der er mistanke om epilepsi ved min hund, men som en anden skriver så få gerne hunden tjekket for andre ting, da anfald også kan betyde at der er andre ting galt. F.eks med hjerte og lever.
    Min hund har dog endnu ik fået taget en blodprøve for, at tjekke for andre ting, da han "kun" har haft 3 anfald på et år.
    Ved første anfald var jeg sikker på, at min hund var faldet død om, da han bare falder om, uden at ryste.
    Jeg blev også anbefalet at føre en dagbog, og bliver min hunds anfald hyppigere så skal jeg kontakte dyrlægen igen.

• #5   26. jun 2008 Tak til alle! Der var mange nyttige ting og nogen ting jeg slet ikke har tænkt over men som nu virker logiske... eks. ingen kælen og fjerne ting omkring ham.
    Canis Lupus... Tak for dit særlige tilbud om en snak. Måske vil jeg samle tilbudet op... blev virkelig bange og er ellers ikke nogen tudeskid(vil jeg mene);0)

• #6   26. jun 2008 Tina Mie M: Så lidt da, jeg ved hvor svært det kan være at have en epilepsihund, og det er altid rart at have een at snakke med der ved hvad det drejer sig om smiley Og jeg ved ihvertfald hvad det vil sige at være bange for jeg tudede mig igennem de første anfald Simba havde smiley

• #7   11. jul 2008 Jeg hænger mig lige på denne tråd, da Fie desværre har haft sit første epilepsi anfald i forgårs. Det er svært at stå med når man ikke aner hvad der sker!

Kommentér på:
Epilepsi...(hos hund)

Annonce