1.856 visninger
|
Oprettet:
Hund med epilepsi (råd søges) {{forumTopicSubject}}
I morges blev vi vækket på en meget ubehagelig måde, da Tyson fik et slemt epileptisk anfald. Vi har naturligvis talt med vores dyrlæge.
Vi vil gerne høre fra nogen der har erfaringer med epilepsi hos hunde og håber at nogen derude måske kan give os nogle gode råd.
Sophie & Jesper
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
ved ikke om Tyson er kasteret?
Men faktisk kan hunde få det hvis de er seksuelt stresset - så hvis den ikke er kan det være en god ide
Ellers findes der medicin som dyrlægen giver jer
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 27 Svar: 155
Da han ikke har haft mere end 2 anfald hele hans liv, mener dyrlægen ikke der er behov for medicinbehandling .
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Leg en hytte/sommerhus til nytår i rolige omgivelser foreks.
Har selv haft en hund med epilepsi, dog med langt flere anfald.Så ved godt det er en grim oplevelse.
aug 2007
Man vil gøre alt for at undgå at udløse anfald.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 31
Hvad siger dyrelægen og hvad tænker i på at gøre ?
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 640
Vi prøver at undgå situationer der stresser hende - hun er i forvejen en hund der meget let bliver total kørt op - så det svært, men vi prøver. I meget lang tid har vi prøvet at holde hverdagen så ens som muligt da vi fandt ud af hendes anfald altid kom dagen efter der var sket noget usædvanligt for hende (jeg tog hjem til mine forældre på ferie, da min kæreste var på rus-tur, da vores tag blev pillet af vores lejlighed, da jeg stoppede fuldtidsarbejde og startede studie).
Nu ved jeg ikke hvor slemme Tysons anfald har været, og hvor meget det har ændret ham (hvis det har ændret ham). Fie har muligvis en hjerneskade forårsaget af iltmangel pga. anfald, så hvor meget af hendes opførsel der skyldes det ene eller det andet er lidt svært at sige.
aug 2007
Hund med epilepsi (råd søges)