Hund med epilepsi {{forumTopicSubject}}
Ja nu er jeg flyttet ind hos kaeresten i England.. Og han har en hund some lider af Epilespi.
Hunden Eric, faar ca 2 anfald om dagen i 3 dage, hver maaned. Vi har vaeret ved dyrelaegen og de sagde at han ikke led som saadan, men at det selfoelgelig er haardt at se paa.
Hvad burde man goere i saadan en situation?
Vi ved ikke hvor laenge Eric har haft disse anfald, da han kommer fra et hjem for forladte hunde og katte. Da min kaereste fik ham, fik han af vide at hunden var rask og fejlte intet. Saa han havde aabentbart ikke vaeret der laenge.
Men han faar normalt disse anfald lige naar han vaagner.. Han ser helt disorienteret ud og saa falder han om og gaar i kramper i ca 2 min.. derefter gaar han rundt og ser stadig meget disorienteret ud.. efter ca 5-10min efter hans anfald, er han helt normal.
Vi er begge lidt traette af dyrelaegen, da det aldrig er den samme. og de vil kun tage blodproever og et normalt sundheds check.
Jeg ville lige hoere om der er nogle af jer, som har haft erfaring med epilepsi blandt hunde? eller andre dyr? eller maaske mennesker?
Ville det hjaelpe at skifte foder? eller faa en eller anded diet? eller hvad burde man goere?
Eric er en frisk og glad hund, som elsker menneske kontakt og komme ud at loebe. Udover hans anfald, saa er han sund og resk og elsker at lege.
Saa det er rimelig haardt at skulle overvejde aflivning.
Men er der nogle som har erfaring med dette? eller kender nogle sider man kunne laese mere om dette?
tusind tak paa forhaand:)
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.736
Og jeg vil da lige nævne at Emma blev 13½ år og det var sukkersyge, der blev hendes endeligt, ikke epilepsien.... den levede hun faktisk fint med (på trods af anfald)
Jeg har fundet denne side hvor der står en masse om epilepsi... måske der er noget du kan bruge...
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.736
http://members2.boardhost.com/epilepsi/
dec 2004
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 50
Eric er en 4 aarig Staffordshire bull terrier.
Vil mene at han er i meget godt selskab:) her hverken ryger eller drikker vi. Vi er altid i naerheden og hans seng er lige ved siden af sofaen, hvor vi normalt hygger os med ham:)
Familien og boern i alle aldre kommer paa besoeg, hvor han elsker at lege med de mindste:)
Min kaerste har proevet at give ham medicin fra dyrelaegen, men det havde ingen virkning, desvaerre=/
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.227
Fenemal er lidt tid om at bygge et depot op har min dyrlæge fortalt. Man skal have tilpasset dosen, så den passer den enkelte hund, så måske har din kæreste ikke været tålmodig nok.
At køre en hund ind på epilepsimedicin er noget man gør i et tæt samarbejde med dyrlægen - taler af erfaring, min Balou har desværre epilepsi. Han kunne have indtil 3-5 anfald pr. døgn i flere dage i træk, men pt. er han anfaldsfri. (sagt med krydsede fingre) Han er samtidig på diætkost, der er skånsom for hans mave/tarmsystem, da epilepsien brød voldsom igennem, da han fik en infektion i bugspytkirtelen.
Hund med epilepsi