{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.721 visninger | Oprettet:

Epilepsi {{forumTopicSubject}}

Hvem har erfaringer med epilepsi hos hunde?

Balou har åbenbart haft 3-4 anfald i løbet af det sidste døgn, de første var vi ikke opmærksomme på, undrede os bare lidt over de lidt voldsomme savlepletter, der var på gulvet sidste nat, men han er i forvejen en savlegøj! I går aftes var vi så ude at spise og kommer hjem til en lidt træt og mat hund. og hans tæppe er temmelig vådt.....

I nat vågner jeg ved, at han søger hen til mig, men falder omkring i voldsomme kramper. Dem, der kender til epilepsi, ved hvordan det er, så ingen yderligere beskrivelse, men det var skræmmende, meget skræmmende at se sin elskede hund på den måde. Og han er bagefter totalt udmattet, hyperventilerer og forvirret, kan de første minutter slet ikke komme benene.

Efter jeg har siddet og småsnakket med ham, masseret ham lidt, og han har fået lidt at drikke ligger han nu og slapper af ude i gården. Det virker som om han har det meget varmt og er ikke spor interesseret i at komme ind igen.

Så nu skal jeg have fat i vagtdyrlægen i morgen, men er totalt chokeret over mit første møde med epilepsi hos en hund. Og er skræmt over antallet af anfald, han tilsyneladende har haft på så kort tid...

Er der nogen, der har prøvet noget lignende eller bare nogle, der ved noget om epilepsi - jeg er helt på bar bund.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Epilepsi
  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #1   27. sep 2009 Blot en lille erindring fra da vores tæve havde det.

Hun faldt meget hurtigere til ro, når vi overlod hende til sig selv, mens anfaldet stod på. I stedet for, at vi var der, og kiggede og hun - måske - fik mindreværdskomplekser.

Held og lykke.

• #2   27. sep 2009 Ja , desværre. Vores Sille havde det også. Man kan få piller for det, men det hjalp ikke Sille. Jeg ville så godt nok ikke overlade hunden til sig selv. Sille søgte os når der var anfald på vej, og vi sad ved hende til det var overstået.

• #3   27. sep 2009 Bella som jeg passer lige nu har også epilepsi,,jeg var der faktisk første gang det skete, havde min veninde og hendes lille hvalp med. Da Bella rejste sig op igen for hun lige i flæsket på min venindes hvalp- hun nåede dog at få ham hevet op i armene, men Bella var fortsat fuldstændig agressiv,,faldt dog snart til ro igen. Hun er normalt ikke agressiv og elsker at lege med andre hunde.
    Dyrlægen sagde at når de har et anfald bliver de helt tummelumsk i hjernen og man skal holde afstand, da Bellas reaktion faktisk er meget normal efter et anfald, det kan både gå ud over andre dyr, hunde, ja selv hundens mennesker. Hunden ved ikke hvad den laver i det øjeblik og kan ikke huske det bagefter.
    Bella fik slet ikke anfald i samme hyppighed som din (er meget ked af det på jeres veje, det er dybt ubehageligt at overvære ) Hun får i dag en pille hver aften, Fenemal, og har kun fået et par enkelte anfalf efterfølgende, og det er når hun kommer op at køre-hvis der kommer gæster, voldsom stresleg eller lignende.

Rigtig go' bedring med Balou :o)

• #5   27. sep 2009 Jeg synes din beskrivelse lyder voldsom. Sådan startede det også for min Buster, en dejlig golden retriever jeg havde for 11 år siden. Han fik pludselig epilepsi 1 år gammel. Han blev desværre kun 1½ år. Sørg for at være dækket godt ind med en god dyrlæge og få medicinen tilpasset din hund.Hvis han har flere anfald efter hinanden, så tøv ikke med at kontakte dyrlægen. Vores hund ændrede ikke adfærd under sygdomsforløbet. Desværre blev Buster ramt af så mange anfald, at han tilsidst fik så stor en hjerneskade, at han måtte aflives. det var frygtelig traumatisk. Derfor råder jeg dig til at have god kontakt til din dyrlæge.

• #6   27. sep 2009 Min franske bulldog Charlie har for 14 dage siden fået konstateret epilepsi, og jeg var/er virkelig knust, da alle mine drømme om at avle på ham bristede. Men nu er jeg kommet lidt vider og håber bare på at måtte have ham i mange år endnu.

Han får anfaldene om natten, hvilket er meget normalt i følge min Dr. dyr. Når de får et anfald kramper de, fråder, kaster evt. op og tisser. Det var ud fra det min Dr. dyr kunne stille diagnosen. Men føj hvor er det grimt når de går i krampe.

De kan heldigvis medicineres, men får de under 1 anfald pr. mdr gøres der ikk noget ved det.

Charlie er Meget træt og pylret efter en anfald.

Jeg synes du skal ringe og snakke med din Dr. dyr og høre hva hansynes der skal gøres

Jeg læse denn artikel og fik meget godt ud af den:
    http://www.roslevdyreklinik.dk/Pages/vis.asp?id=105&s=0

• #7   27. sep 2009 Tak for jeres indlæg og kom endelig med flere,
    Balou er helt sig selv efter nattens anfald, og jeg har efter en snak med en, der har megen erfaring med epilepsihunde, fået lidt mere ro på.
    Man bliver utrolig forskrækket i situationen, og min første reaktion var vagtdyrlægen, men nu venter vi til i morgen, og så går turen til vores normale, velkendte og dygtige dyrlæge.
    Så håber vi på, at blive klogere og på, at anfaldene kan kontrolleres med medicin, så kryds fingre for os....
    Puh ha, sikke en omgang - at se sin hund sådan, det vil jeg ikke ønske for min værste fjende - det er ikke den store trøst, at hunden ikke selv mærker det, og rimelig hurtigt er sig selv igen.

Kommentér på:
Epilepsi

Annonce