{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Schæferhvalp 5 mdr bider ejer.. {{forumTopicSubject}}

Min kæreste snakker med en englænder over nettet..
Denne har en Schæferhvalp på 5 mdr som lige har skamferet hans hånd fordi at ejer ville tage et harekadaver fra hvalpen - som hvalpen havde fundet...

Ved ikke hvor stor skaden er, min kæreste siger bare at englænderen brokkede sig over at det er svært at skrive med een finger ( Hans hånd er blevet syet og er nok bundet ind kunne jeg forstille mig )

Det er ikke mandens første hund. Men ved bare at han taler meget dedikeret om sin/e hund/e. Det er tavlehunde som han har trænet med og er meget ude med - Så umiddelbart lyder det som en mand som ikke er helt blæst når det kommer til hunde...
Men andet ved jeg ikke.....

Har så tænkt en del over det og synes godtnok at det lyder voldsomt at en hvalp på 5 mdr reagerer så voldsomt overfor sin herre/ejer/partner....

Er det ikke en meget kraftig reaktion for sådan en ung hund ?! ( ikke at det er bedre at en ældre hund gør det, men synes bare at det er vildt )

Jeg kan selvf. ikke svare for hvordan situationen har forgået og kender ikke ejer, det er kiun hvad min kæreste har genfortalt - Så lad være med at spørge om mere, ved ikke mere end det jeg har beskrevet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schæferhvalp 5 mdr bider ejer..
  • #1   27. maj 2008 Nej nej, det er helt normalt smiley Næste gang er det et barn, og hva så? Der er nok at tage af, undtagen i Kina, der må de kun få 1 barn.

• #2   27. maj 2008 Hold da op, det lyder godt nok lidt vildt! Man burde da kunne tage hvad som helst fra sine hunde, hvis det er noget de ikke må have.

• #3   27. maj 2008 Pernille -
    Hunden havde fundet et harekadaver og ejer ville tage det fra den.. That's it ...
    Min kæreste og fyren har snakket sammen over nettet i mange år efterhånden og han finder ikke bare sådan på historier....

• #4   27. maj 2008 Rikke -
    Også min tanke....

• #6   27. maj 2008 Mamaki - Det er en meget stilfærdig mand når de spiller deres online-spil.. De sidder bare stille og roligt og snakker over headset... Har svært ved at tro at sådan en stille mand overdriver..

Pernille - Det er vist ikke sket før.. Han har kun den ene hund. Den gamle blev aflivet pga uhelbredelig sygdom..

• #8   27. maj 2008 Jeg aner det ikke.. Har som sagt ingen viden ellers andet end at manden sidder med een fungerende finger i øjeblikket og med en 5 mdrs hvalp ved siden af ....

Synes at ligemeget hvad og ligemeget hvad der er sket så er det en voldsom situation...

• #10   27. maj 2008 Mamaki - Ja for pokker... Frygteligt hvis det skete at det ikke var muligt.... SÅ var hunden nok blevet aflivet *G*

• #12   27. maj 2008 jeg ville aflive den mine hunde skulle ikke vise den slags reaktion det kunne være min søn næste gang sorry men god nat vovse

• #13   28. maj 2008 Nu kan der være flere ting der spiller ind. Har trænet en hund med skind som belønning, og da jeg var for langsom til at flytte hånden ved belønning, var resultatet 3 sting i hånden. Er det hundens skyld? Nej, hunden er byttefikseret og jeg kan bare lære at flytte min hånd hurtigere, eller holde anderledes på skindet. Hunden var 8 mdr, altså bare en stor hvalp. Den dag idag bor hunden med 4 børn under 9 år, og finder sig i alt, lige fra trækken i halen til at blive skubbet. På træningsbanen ligger den konstant over 90 point i gr. C.

Der kan ligge mange ting bag som vi ikke aner noget om, så ingen af os tastaturkonger kan dømme hunden...

• #14   28. maj 2008 Det er umuligt at vurdere, hvad der er sket...

En hvalp på fem måneder udviser endnu ikke aggression, men den kan godt, hvis den er presset vise bytteforsvar, som er en drift, der for os mennesker kan ligne aggression.

Det er en naturlig drift, som dog ikke skal fremelskes, men derimod dæmpes ved, at man lader hunden vide, at den kan stole på, at vi ikke tager tingene fra dem.
    Det er jo præcis det der sker, med hunde der vogter over mad, guf eller legetøj.

En hund på fem mdr. kan jo sagtens bide - også uden der er noget som helst ondt i den. (Jeg selv lignede løgn det første halve år med vores nuværende) - og hvis ejeren har reageret med at hive hånden til sig, så kan der blive en god skade ud af det...

HVIS hunden reagerede med aggression, vil jeg sige, at den ikke er helt normal i potten... Men det kan kun ejeren bedømme - jeg kan ihvertfald ikke på dette grundlag.

• #15   28. maj 2008 Så i mener altså ikke at en 5 mdrs hvalp,kan ha madforsvar ?

• #16   28. maj 2008 jeg har altid lært mine hunde at det er okay mor lige låner det og så roser jeg dem og de får det igen det her ville jeg ALDRIG have fundet mig i hvis der ikke ligger noget bag så aflivning

• #18   28. maj 2008 Mamaki.. Så hvis den har madforsvar,kan den ikke lave det bid ?

• #19   28. maj 2008 Jeg mener ikke, der er nogen modsætning mellem det bid og madforsvar.

Det kunne være rart at høre, om hunden i forvejen havde knurret eller markeret, synes jeg...

• #20   28. maj 2008 Tja.. Jeg analyserer ikke så meget.. men hunden finder en død hare,ejer vil ta den.. Hund finder hare meget lækker og har ikke tænkt sig at dele,måske ikke lært dette ordenligt endnu.. Ejer vil ta den.. slam

• #22   28. maj 2008 Stine, det er faktisk præcis det, jeg beskriver i mit første indlæg..

Jeg synes det er ganske logisk...

Meget mere logisk end en aggressiv 5. mdrs. hvalp...

Men den kan da være tosset i hovedet, men så ville man have opdaget det før, tror jeg.

• #23   28. maj 2008 Ch.. Det havde jeg så ikke læst smiley

Jeg tror godt de kan lave et bid,i den alder i madforsvar,så man skal syes.. Uden den er bims i øverste

Samt de fleste river jo hånden til sig,når hunden bider,hvilket laver mere skade en gavn smiley

Men naturlig reaktion fra os mennesker

• #24   28. maj 2008 Ja jeg gentager så osse lige dig til sidst.. GG

Går i seng igen

• #25   28. maj 2008 Go' morgen Stine :o)))))

Nå, men jeg synes jo det er SÅ fornuftige ord, at de fortjener at blive gentaget :o)))))))))))))

Kommentér på:
Schæferhvalp 5 mdr bider ejer..

Annonce