{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.962 visninger | Oprettet:

Belgisk Hyrdehund {{forumTopicSubject}}

En af min Arbejds kollegaers Datter har en Belgisk Hyrdehund på 18 mdr, (kastereret), men hun har store problemer med den, den kan ikke være alene hjemme, så ødelægger den mange ting, selvom den har de andre hunde at være sammen med, og så er den begyndt at snappe lidt, hende der har den har snakket med 3 hundepsykologer og en adfærdstepout (staves) og de 3 af dem siger at at han ikke tåler en flytning og ikke kan redes, de kalder ham en NITTE der har det bedst af ikke at leve, Hundeinternat vil heller ikke have ham :o(

ER der slet ingen mulighed for at redde denne hund ?? og hvis den skal til andet hjem vil ejeren kun have at den kommer hen enten til en Træner eller Hundepsykolog, så er der nogen derude der måske vil tage sig af Sami, og ved noget om denne Race så han måske kunne få en sidste chance?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Belgisk Hyrdehund
  • #1   20. maj 2008 En belgisk hyrdehund er en udpræget brugshund..

Laver den noget?

• #2   20. maj 2008 Det er ikke nok, at en hund har andre hunde at være sammen med, den skal stadig lære at være alene hjemme.

Det lyder selvmodsigende, at hun både snakker med adfærdsbehandlere (selvom hun tilsyneladende IKKE har valgt nogle kyndige eksemplarer) og internater.
    Hvad er det, hun vil? Rehabilitere eller bare af med den?

• #4   20. maj 2008 Som de andre nævner... "Arbejder" hunden?
    Min tante har 2 af disse skønne hunde (har i alt haft 3 af slagsen), hun dyrker agility med dem. Det er simpelthen konkurrencer og det hele. De hunde er stille og rolige og har bestemt ikke problemer. Det er jo en race, der ikke trives som hygge hund. Den skal ud og arbejde for føden. Så hvis hun ikke allerede sørger for det, så kunne det meget vel være grunden til dens problemer.
    Hvad enten den går sammen med andre hunde eller ej.

• #5   20. maj 2008 Ja hun er igang med at kontakte opdrætteren af hunden, jeg tror hun har gået til træning med den, men udover det tror jeg ikke den laver noget, og ja det er jo en hund som kræver meget motion, jeg synes bare det ville være synd at aflive den, når den nu kun er de der 18 mdr, ALTSÅ hvis der jo ikke er andre muligheder. :o(

• #6   20. maj 2008 pia K

Tak for din forklaring, det tror jeg hjælper meget, jeg vil sige det videre.

• #7   20. maj 2008 Det er desværre ikke kun motion, den har brug for - det er arbejde, den har brug for..

Jeg håber det bedste for hunden...

• #8   20. maj 2008 Bulldog 4-ever >

<b>Så skriv en annonce, fortæl om hans problemer og så dukker der nogen op som hellere end gerne vil hjælpe ham. Man behøves ikke være træner eller andet, for at redde ham. Han skal have et stabilt hjem, med faste rammer, og en som har tid, pladsen til ham. Og få ham på rette køl....</b>

Hmmm ... 18 mdr. gammel belgisk hyrdehund med den type problemer ... det kræver <b>MEGET- MEGET</b> indsigt at rette op på ...

Nu har jeg jo af gode grunde ikke set hunden, men min holdning er klart, at det kan være mere synd for en hund at forsøge at rette op på den end at give den fred med det samme :o(.

Især belgiske hyrdehunde - for går det galt med dem, så går det ofte rigtig meget galt, ligesom der er dårlige opdrætterere, der nærmest laver katastrofehunde rent mentalt :o(.

/Carina

• #10   20. maj 2008 Carina G * Capones profil opdateret *

Jeg skriver bare hva jeg har fået besked på, men jeg vil sige det videre til hende, hun vil bare ikke udsættes for den kommer hen til noget som bare vil have en hund for at have hund, DE findes desværre også derude, og så at den igen blir kastet rundt. derfor vil hun have den kommer hen et sted hva de ved hva de har med at gøre.

Takker mange gange for jeres gode svar og RÅD, her er altid hjæp at få herinde, endu engang TAK :O)

• #12   20. maj 2008 Kan kun være enig med Pia K... Har selv 2 Groenendael. Men kunne da godt tænke mig at vide hvor den kommer fra?????

• #13   21. maj 2008 Har hørt fra ejeren at opdrætteren kommer oppe fra Viborg området eller deromkring, hvis nogen er interesseret så kontakt ejeren på 40181718, da jeg ikke ved så meget om den og har ikke set den :o)

• #14   21. maj 2008 Rettelse, den er IKKE Kastreret

Kommentér på:
Belgisk Hyrdehund

Annonce