{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Belgisk hyrdehund ? {{forumTopicSubject}}

Har en belgisk hyrdehund han. På 7 mdr, født den 14 april i år. Han er nu 52 cm høj og vejer 19 kg og mange siger han er meget lille af hans alder. Så er bange for han aldrig når standart målene. Nogen som ved hvor stor en han normalt er når de er 7 mdr?
Han skulle jo gerne min. ende med at være 60 cm høj.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Belgisk hyrdehund ?
  • #1   25. nov 2007 Tommelfingerregel

En Belgier vokser i højden til den er 1 år, og i bredden til den er 3 år.

Jeg synes godt nok 52 cm lyder liiiiige i underkanten.

• #2   25. nov 2007 Ja han skulle jeg gerne nå op på de 62 cm, som er højden de jo helst vil se. Men kan ikke se hvordan han skal nå at vokse 10 cm mere? Men kan da vil heller ikke være rigtig at han ender på de 52-55 cm? begge hans forældre var store.

• #3   25. nov 2007 C E >

<b>og i bredden til den er 3 år</b>

F O R K E R T - Tikki bliver snart 9 år, og hun er ikke stoppet med at vokse i bredden endnu ... især ikke efter hun stoppede med at træne rundering og feltsøg ;o).

/Carina

• #4   25. nov 2007 Men kan de være hans vækts bare har stået stille og så kommer tilbage for de sidste 2 mdr er der ikke sket meget udover han har taget 1 kg på inden for de sidste 2 uger.

• #5   25. nov 2007 Carina

Det er naturligvis en forudsætning at ernæringen IKKE fortrinsvis består af napoleonskager *ss*

Tue & Signe I

Jeg tror I skal være glade hvis bare han når op på mindstemålet (60)

• #6   25. nov 2007 Tue & Signe I

Nu har jeg ikke en klap forstand på Tervueren, men jeg har forstand på måleredskaber ! smiley
    Og nu ved jeg ikke hvad du har målt med, men det er vigitig at du måler med en tommestok eller metalmålebånd, af ordenlig kvalitet, og aldrig nogensinde med et almindeligt symålebånd !

Jeg har i mit tidligere erhverv, stået overfor kunder som ikke fattede at deres varer passede til målet, og det var altid fordi der var blevet målt med symålebånd !

Udover at man ikke kan regne med symålebånd's målfasthed fra start af, så strækker de sig !
    Dvs en cm. bliver længere end den i virkeligheden er.
    Jeg har faktisk stået med 10 % forskel inden for kun 50 cm !
    Dvs. hele 5 centimeter for kort ! *s*

• #7   25. nov 2007 Ja det tror jeg besværre også. Men har har fået det bedste fodre siden han var lille. Havde godt nok lidt problem med at ville spise som hvalp, men det er i hvert flad slut nu haha.
    Men hans fodre har altid været, royla canin og hils, han er meget kræsen så skifter lidt mellem de to mærker, gør fodret mere spændende, når der kommer noget nyt i skålen smiley Og han har aldrig haft diaré eller på anden måde dårlig mave.
    Men han ligner stadig bare en hvalp, intet vokset udseende.
    Men så forbliver han måske også bare hvalpe sød for evigt haha.

• #8   25. nov 2007 så er jeg pludselig ked af at jeg rent faktisk bruger en tommestok smiley haha.
    Om han når målet eller ej er han stadig min elskede lille hund, så er det nok bare ikke udstilling vi skal gå efter, men man kan jo så meget andet smiley

• #9   25. nov 2007 Tue & Signe I

Skal I ikke snart ha' lagt nye billeder ind ???

• #10   25. nov 2007 Jo men vores kamera er gået i stykker smiley eller det er det ikke men laderen er væk haha. men vi leder stadig. skal nok komme nye billeder så snart vi finder den. kan lige se om vi har et af nyer dato jeg kan ligge ind.

• #11   25. nov 2007 Ja, det er noget ærgeligt.
    Men som du siger, så er der så meget andet man kan med sin hund ! :-)))

• #12   25. nov 2007 ok 3 række billed 5 og 4 række billed 3 er under en måned gammel.

• #13   25. nov 2007 ROOOOOOOOOOOOOOOOOOOLIG NU.

Man kan sagtens udstille selv om vaps er en smule for klejn....det er ikke SÅ afgørende hvis ellers vaps har andre kvaliteter..

Vores Ashley har altid fået 1. præmier på udstilling (bortset fra da hun bed dommeren) *gggg*

på én udstilling blev hun målt med stangmå. Dommeren satte målet på mindstemålet, og Ashley manglede 2-3 centimeter i at kunne nå op til det *gg*. Alligevel fik hun 1.præmie....måske fordi hun var så uimodståeligt charmerende.

• #14   25. nov 2007 Nå ja, Tue & Signe I
    Det lader til at udstilling ikke er helt udelukket alligevel, herligt !
    Jeg har som sagt ikke en klap forstand på Tervueren.

• #15   25. nov 2007 Har en Malle på 11 år også. Hun er 51 cm høj altså for lille. Hun kom kun på udstilling en gang. De målte hende og så var det det. Men de sagde hun var smuk, men ikke en hund der måtte avles på, pga hendes rige højde.
    Men bliver Beni ikke alvs hund bliver han da bare mester i lydighed og agility smiley ville han også blive alligevel, elsker at arbejde med ham smiley

Kommentér på:
Belgisk hyrdehund ?

Annonce