{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Til alle udstillere!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Ja vi købte jo vores brune labbe med det formål at hun skulle være min første udstillingshund :)... og familie hund også selvfølgelig....

Nu har jeg så været til 2 skuer og 1 international udstilling ved DKK..... og vi elsker det begge 2 og synes at det er nogle dejlige oplevelser man får sammen med sin hund:)....

MEN.... synes ikke rigtig vi vinder noget :(...og formålet er jo også at jeg godt kunne tænke mig at hun engang hvis alt er OK dvs 100 % iorden skulle hun gerne blive min første avlstæve :).... MEN hold da op hvor for man nogen nederlag og alligevel bliver man ved med at udstille..

Hvordan har i det med at få den ene nederlag efter den anden???

Bliver i ved med at kæmpe til det lykkes??

Jeg ved godt at vi først er gået igang og at jeg nok lige skal klappe hesten....MEN synes sku at det er svært når man brænder for noget 100 %

Håber i forstår mig....!!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til alle udstillere!!!!!!
  • #1   2. maj 2008 Hvad vinder du på udstillingerne - hvilken præmiering får du?

  • #2   2. maj 2008 Og jeg er nok noget af et konkurrance (staves) menneske og bander dommeren lagt væk inde i mit hovede smiley

  • #3   2. maj 2008 Såvidt jeg kan se har du fået 1. præmier - hvad er dine forventninger - hvad vil du gerne vinde?

  • #4   2. maj 2008 jamen til de første 2 skuer går jeg vider dvs første plads...den ene blev jeg nr 3 ud af 10 andre tæver...

    den anden ja....der fik jeg også 1 plads men blev nr 5...

    den udstilling ved DKK....første plads men ingen placering....

    det er hvad jeg har opnået indtil nu....


  • #5   2. maj 2008 jeg ved ikke lige pt hvor langt jeg vil med hende smiley for det kan jo tage flere år måske...

    vi er nu kommet over i unghundeklassen og der vil jeg da gerne vinde en 1 eller 2 præmie :)....


  • #6   2. maj 2008 Me and littel : hvad mener du med handler ???

    Cocio er super sød og cool når hun udstilles :).... hun kan stå som mange af de andre på hendes alder ikke rigtig kan endnu...


  • #8   2. maj 2008 Jeg ved jo også godt at dommere er forskellige osv... Og jeg har da heller ikke opgivet endnu og bliver da ved indtil enten jeg eller hunden skulle miste interessen :)....

    Og ja man synes jo at ens egen hund er den smukkeste og andet ville være mærkeligt


  • #9   2. maj 2008 Me and littel: oki på den måde :).... hmm ja det kunne være en mulighed men jeg lære jo nok bedst ved at prøve det selv rigtig mange gange tror jeg....

    Men det kunne være en mulighed smiley

    Mig og Louie: nej der kommer vi ikke


  • #10   2. maj 2008 Debbie: ja helt sikkert:)... i går fik jeg som negativt at vide hvis man kan sige det sådan at hun var tung i hendes alder at være og at hun ikke måtte blive tykkere :).... og det vidste jeg udemærket godt selv og gav da også dommeren ret og ja min hund er da ikke fejl fri smiley

  • #11   2. maj 2008 Me and littel : jamen helt sikkert og kan godt følge dig i det du siger og har hørt mange sige det samme :)...

    Jeg ved at der skal kæmpes ;)....


  • #12   2. maj 2008 Til trådstarter

    At vinde med sin hund i en race hvor der er stor konkurrence kræver udover at have en god hund også træning, træning, træning.

    Rigtig mange opdrættere lægger et stort arbejde i at lave nogle rigtig gode hvalpe, og ofte beholder de de bedste selv. Opdrætterne har været i gamet i mange år og ved lige hvordan de skal vise deres hunde. Du har kun været der 3 gange, og i og med du har en hund i en forholdsvis stor race, så ville jeg ikke forvente at være verdensmester fra dag et.

    Tænk på de andre der kommer der, de har også gjort noget ud af træningen, pelsplejen mm. De fleste kommer der altså for at vinde, og alle synes hver især at de har den smukkeste hund.

    En hund der kan vinde 1. præmie hver gang er da faktisk en rigtig god racerepræsentant.

    Jeg ved godt at du synes du har den smukkeste hund, men det kan være at dommeren vægter nogle andre ting end dem du finder charmerende. smiley





  • #13   2. maj 2008 Me and little B

    Ja den har jeg også prøvet. Så koger man bare en lille smule indvendig....


  • #14   2. maj 2008 Sarah: jeg siger heller ikke at min hund er fejlfri overhovedet smiley og ja dommere er ikke ens og nej de kikker ikke på det samme som mig og det ved jeg godt ;)....

    Vi kender vores opdrætter rigtig godt og jeg ved at hun giver os det bedste og hun ved hvad vi forventer hvis man kan sige det sådan :)... jeg siger heller ikke at jeg skal vinde 1 præmie hver gang for så ville jeg godt nok være målløs..... og så vidt jeg ved skal hunden godt være mere en perfekt for at kunne måle sig med racestandarten :)...


  • #15   2. maj 2008 Men tilbage til TS

    Hvorfor kommer vi igen??

    Jo, det gør jeg for alle venskaberne jeg får, alle de hyggelige timer, troen på at vi kan...

    Jeg startede med en hund som tilfældigvis gik hen og blev en meget pæn hund. Jeg trænede og trænede og trænede, men her mange år efter lærer jeg stadig nye handlertricks.

    Når man så har en pæn hund og kommer gang på gang på gang, så får de øvrige opdrættere øjnene op for at man har lyst til at vise hunde, og så er de mere end villige til at sælge/forære de gode hvalpe til en, bare man vil vise deres opdræt.


  • #16   2. maj 2008 Me and littel : ja hun er jo ikke færdig udviklet endnu smiley .....

  • #17   2. maj 2008 vi elsker

    Racestandarden beskriver den perfekte hund, så alt udover det er ikke perfekt smiley (okayokay, det var ordkløveri, jeg ved det)

    Men hvad er det så du vil egentlig?

    Du har en hund der får 1. pr. hver gang så vidt jeg læser det, (husk forskellen på 1. pr. og vinderplaceringer, der er ikke noget der hedder 1. plads). Du har oven i købet fået nogle vinderplaceringer... Hvis hunden er god nok, så er resten bare træning, træning, træning.


  • #18   2. maj 2008 Til trådstarter: Det er altså flot at kun få 1præmier, især for en "nybegynder".

    Det er som det skal være at du ikke går ind og vinder BEST IN SHOW første anden og tredje gang. Når du først er oppe i klasserne, så skal du konkurrere med "færdige" hunde, og selv om det KAN lade sig gøre, så er det helt på sin plads at det er dem dommerne sætter på vinderpladsen.

    Træning kræver det jo som sagt før også. Det skal nok komme. Det lader da til at du er godt på vej med din hund.

    Hvis det var lydighed, så forventede du vel heller ikke at komme på førstepladsen i eliteklasse, vel?

    Men held og lykke fremover


  • #19   2. maj 2008 Sarah: jamen ved f .eks ved DRK.... går man ind og så vinder man enten en 1 eller 2 placering og går derved vider i 2 runde og det er jo der jeg ikke vinder noget :).... og ja ved godt at de skuere kun er øvelse men derfor!!!!!

    Som jeg har skrevet længere oppe ved jeg ikke hvor langt jeg vil endnu da det jo helt sikkert kan tage lang tid og jeg skal ha interessen osv smiley

    Det kan da også være at jeg FORVENTER for meget hmm.....og skal ha den tålmodighed det kræver!!!!!


  • #20   2. maj 2008 ok, nu kender jeg ikke DRK's skuer, jeg troede de kørte efter DKKs skueregler.

    Jeg tror du forventer for meget når nu du er forholdsvis nybegynder.

    Har du mulighed for at gå til noget racespecifik ringtræning? Evt tag et kursus under en prof. handler.


  • #21   2. maj 2008 Jeg syntes faktisk du skal være meget tilfreds med dine placeringer.
    Du er nybegynder, og har valgt en talmæssig stor race.
    Jeg ville være overlykkelig hvis jeg havde fået dine placeringer.
    Og igen det svære kommer når hunden er udvokset.
    Selvfølgelig har mange års arbejde med udstillinger, en fordel. Og det er kun rimeligt, syntes jeg.


  • #22   2. maj 2008 ja jeg forventer nok for meget et eller andet sted :)....

  • #24   2. maj 2008 hvis man går til ring træning lærer man så ik at fremvise hunden fra dens bedste side smiley og der træner man både sig selv og hunden

  • #25   2. maj 2008 smukke shelly

    Der er stor forskel på ringtrænerne. Hvis man træner ringtræning i DKK er det jo meget all-round, og der skal trænerne altså have pænt meget styr på hvordan de forskellige racer handles.

    Min veninde dukkede eksempelvis op med en cocker og fik at vide at den skulle stilles som en beagle!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jeg anbefaler altid andre at gå til noget racespecifikt træning, da jeg ikke mener at ringtrænerne i DKK er specielt kompetente til at vise handling udover, hund på bord-rod i munden- løb i trekant princippet.


  • #26   2. maj 2008 Du skal tænke på at din race er godt repræsenteret på div udstillinger og skuer.. Da jeg startede her på hg blev jeg dybt forundret over at så mange hunde altid stod i vinderklassen, indtil jeg opdagede at der var meget få hunde i mange af de racer der var på udstillingerne.....

    Begge vores store drenge er købt som familiehunde. Vi blev dog opfordret til at udstille dem... Især Albert har klaret sig fantastisk. Dog fik vi lige 3 2 præmier i unghundeklassen... Vi ved bestemt godt, at sådan en hund får man ikke liiige igen..... Louis mangler fylde, han er nok først færdig som 4 årig..Vi stiller ham indimellem, forventer intet, kikker på hans kritikker og siger " nåå derfor"...


Kommentér på:
Til alle udstillere!!!!!!

Annonce