858 visninger
|
Oprettet:
TIL ALLE ERFARNE UDSTILLERE! {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne præsentere mig selv som "spørge jørgen":) For jeg er helt på bare bund.
Jeg har et stærkt ønske om at udstille vores Thokild her inden for den nærmeste fremtid.
Og så er det jeg gerne vil høre jer, hvordan trænede i jeres til en udstilling, og hvad skal de kunne på en sådan?
Jeg ville også gerne høre om i tror det er for sent at træne ham til det, nu hvor han er 6 mdr?
Generelt vil jeg gerne vide alt om udstilling og hvordan man bedst forbereder dem til det.
Glæder mig til at høre jeres svar.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
Så vil jeg råde dig til at melde ham til ringtræning nær dig. Der vil du få indblik i hvad der kræves af hunden...
Og den bedste ting du næsten kan gøre, er aldrig at lære hunden "sit" det mås den nemlig ikke i ringen, og den fejl har vi allerede lavet haha og det er bare svært at pille fra hunden igen.,...
du skal forresten også træne den dagligt i at være på et bord og blive pillet ved. Han skal være vant til at blive pillet ved og kigget på i øjne og øre, næse og mund, og også til at blive tjekket på pungen. Nogle han hunde der ikke er vant til at blive taget på pungen kan finde på at vende sig om og snappe, og det er self no go, og udsmidelse....
nov 2005
Følger: 76 Følgere: 66 Hunde: 8 Emner: 21 Svar: 1.338
Men de skal kunne stå "stille".. og løbe / hurtig gå ved din venstre side.
Bordtræning..
( vi begyndte først at ringtræne da Humphrey var 1½ år , så det er aldrig forsent )
nov 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 119 Svar: 557
Men vi har godt nok allerede lært ham at sitte. Skal de stå helt pænt når de bliver pillet ved eller må de godt rykke lidt på sig?
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
nov 2005
Det er bare træning der skal til.
Træning, træning &......... træning.
nov 2007
nov 2005
Må jeg spørger hvilken klub din hund er i ?? for kender den ikke .. *s*
nov 2007
nov 2005
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men du kan jo prøve og ringe til forskellige ringtrænere.. ( det er ikke alle der spørger om man er medlem ( har selv gået ved 3 forskellige ))
TIL ALLE ERFARNE UDSTILLERE!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside