{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.772 visninger | Oprettet:

Erfarne Malamute ejere, HJÆLP MIG! {{forumTopicSubject}}

Håber der sidder nogen derude som lige kan hjæpe min mand og jeg her:

Vi er i den situation at vi brænende ønsker os hund nr. 2. Dette har vi så besluttet skal være en Alaskan malamute (og helst en tæve). Dette er ikke en forhastet beslutning, da det er et emne der har været på banen i nogle år, og vi ved 100 % hvad hunden kræver, og ved vi er i stand til at opfylde alle krav.

Vores problem ligger så i, at vi har denne skønneste skønne, 16 kilo Islandsk fårehunde tæve. Hun er en meget glad og imødekommende hund, på ingen måde dominant. Tværtimod. Hun er meget social og så er hun i øvrigt 2 år gammel.

Vi er nu efterhånden blevet advaret et par steder om, at hvis vi ønsker en mutte som nr. 2 hund, bør den være en han for at undgå komplikationer. Mest af alt for at vi ikke vender hjem en dag, hvor hundende har været alene, og den mindeste så er blevet "flået".

Vi lytter selvfølgelig til folk der fortæller os dette, da det ofte er malamute ejere selv, der advarer om dette. (Ingen af de malamut ejere vi har snakket med, havde selv andet en mutter. Så det var blot et skøn fra deres side.) Men vi har også en tendens til at synes at folk, maler lidt fanden på væggen. For vi tænker jo, at hvis denne race virkelig er så upålidlig og tilmed "farlig" at have sammen med en anden hund af anden race og samme køn, så var den vel havnet på en sort liste et eller andet sted. Men det er da heldigvis ikke tilfældet.

Så er der nogen der sidder derude, med efaringer med flere hunde, hvoraf der er en eller flere malamutter indblandet, sammen med andre racer og af samme køn, så er jeres svar og hjælp MEGET kærkommen smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfarne Malamute ejere, HJÆLP MIG!
  • #1   16. jan 2012 Lige med de to racer ville jeg os have en af hver. Men ved intet om Mutten så det er et skud i tågen smiley

  • #2   16. jan 2012 Jeg har 2 tæver gående sammen. En Corgi og en rottweiler. De er ikke i samme rum når de er alene. Har haft 3 rottweiler tæver gående sammen, dog hver for sig når de var alene. Det er ikke så meget race man skal tage sine forbehold imod det er kønnet. Tæver slås til døden hvis de kommer op og toppes. Hanhunde stopper som reel når den ene har overgivet sig. Så det er nok det de mener med at du skal passe på.

  • #3   16. jan 2012 Nu kan du så ikke regne med bare fordi det er lykkes for andre at det også vil lykkes for dig, der er ikke 2 malamuter der er ens.



  • #4   16. jan 2012 Jeg kunne personligt aldrig finde på at sætte en Malamute sammen med en anden race og så håbe på det går godt, om folk vil indse det eller ej så er Malamuten på et eller andet plan "farlig"



  • #5   16. jan 2012 Kathrine N

    Det passer altså ikke helt.

    http://gomestic.com/pets/the-five-most-dangerous-dogs-in-the-world/ Ok det er måske ret overdrevet, men ikke destro mindre kan Malamuten være farlig, især over for andre hunde.


  • #6   16. jan 2012 The O: På hvilken måde mener du at mutten er "farlig"? Kender du til nogen tilfælde hvor du har oplevet racen som "farlig"? Alt hvad du har af viden er som sagt kærkommen smiley

    Vickey - Nu med Corgi!: Ja, det er det med kønnet. Vi har også fået at vide af mange mutte ejere, at de slet ikke ville tvivle på at vi sagtens kunne have en HAN malamute og vores nuværende tæve sammen. De giver de fleste faktisk grønt lys for.


  • #7   16. jan 2012 Sandi O

    Jeg kender en der har opdrættet Malamuter igennem de sidste mange år, den information at malamuten kan være farlig har jeg fra ham, samt hvis du søger lidt på internettet ville du også hurtigt finde ud af der er mere til malamuten end hvad man lige kan se.




  • #8   16. jan 2012 Jeg er rimeligt godt inde i den store fagre slædehundeverden. Malamutten har tendens til egetkønsagressivitet, så jeg ville kraftigt råde jer til at vælge en hanhund.
    Det er svært når hun nr. 2 bliver større end hund nr. 1. For i naturen har størrelsen stor betydning. Og du kommer ikke meget tættere på ulven end en malamute.


  • #9   16. jan 2012 Nicolai og Malene: Ok, så du vil mene at vi kan godt få en malamute som nr. 2 hund, når blot det er en hanhund?

  • musen
    musen Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 5
    #10   14. jul 2012 Nicolai og Malene:
    Vi har 2 malamute hanner gående sammen, den ene på 51 kilo den anden på 26 kilo. Herhjemme er det den lille som bestemmer det hele. Størrelsen har intet med hvem der dominierer at gøre og heller ikke blandt ulve, der er lavet mange studier på ulve og det er temperament, udstråling osv der gør en alfa til en alfa.
    Og der er mange som påstår at de er egetkønsagressive og det er til dels også rigtigt, men det kommer også an på hvor hunden er fra, hvilken avler osv. Man skal lige huske på at de "normalt" er avlet til at leve i spand, og der kan de "sagtens" leve sammen. Men når hunde bliver avlet for deres udseende, kan der komme uheldige følger istedet.

    Sandi O: Få endelig en hund nr. 2 men for at være på den sikre side, så få en hanhund.. smiley


Kommentér på:
Erfarne Malamute ejere, HJÆLP MIG!

Annonce