{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Dkk udstillere......... {{forumTopicSubject}}

Undskyld mig, men det lyder for mig at det ikk lige har været de bedste dage for oz udstillere i brøndby...

Hva jeg har oplevet og læst, lyder det at den ene dommer har så tralvt at han bare smider folk ud af ringen med 2. præmier... Den anden griber hunde i de ædler dele uden varsel, og chokker hunden, for at derefter kalde hunden for aggresiv. Eller så får man en dommer der samligner den ene race med en anden....

Når det er sagt, så vil jeg sige at jeg så frem til disse fire dage, og håbede på nogle gode dage, men for mig lyder det som om at denne udstilling ikk er gennemtænkt, og at der er blevet sat nogle dommere ind, der ikk burde være dommere... Jeg har sgu brugt MANGE penge på at være med disse fire dage, og uden jeg synes det har været det værd.. Kan ikk lade være med at tænke på de mennesker der er kommet helt fra udlandet af... PUUU....

I er nok nogle stykker der vil sige, ´nå, ja,,, indse dog at der er bedre hunde end din..... Ja det er der nok, men fx torsdag, der er der ikk nogen der skal fortælle mig at dommeren gik op i sit arbejde.... For det gjorde han absolut IKKE, sig hva i vil!!!

Der er nogen der sidder og stråler af lykke, så mange penge de får tjent på disse dage... Jeg synes det er absurt denne udstilling....

Hvis dkk får sådan en skøn ide igen at lave en ekstra ordinær udstilling, så ser i ikk mig.... Frem over holder jeg mig til det vi kender....

Det skal lige siges, at jeg ikk har set nogle stribede bånd, og ser vi ikk alle at på en udstilling som denne, der burde der være chance for at møde et par stykker, og igen mener i det hele taget, ikk direkte til rambo...

Håber i andre ser mere positivt på dette, for er ikk glad for at indrømme at jeg er skuffet, og er ikk kun med rambo...

Til sidst... Held og lykke til jer alle sammen, og tillykke til dem hvor det er gået super godt....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dkk udstillere.........
  • #1   29. jul 2006 Godt Indlæg Klaudia smiley

  • #2   29. jul 2006 joh da jeg og min hund har haft det strålende og især idag havde vi en kæmpe dejlig dommer forstået på den måde at han havde hundetække og stor flair i sin omgang med hundene. Han var kæmpe grundig i sin gennemgang af hundene og hurtig og prof. Han var fair for hunde der virkede lidt skræmte og gav dem en meget fair behandling hvilket betød af en lidt urolig på grænsen til nervøs hund gik hen og vandtfordi han gav den en chance for at komme ned i udtillings lejdet igen.

    Nu skal man jo også nok lige have for øje at man sikkert ikke selv er den bedte til at bedømme sin hund, men jo jeg har da ogsså hørt om en dommer der havde udtalt en mangel ved min racess repræcentant i store ring i går, og det finder jeg uhørt at en dommer ikke har sat sig ind i racen, og ydermere sætter sine dommerkollegaer i miskredit for hvi det havde været korrekt var hunden jo sikkert ikke nået til store ring. Jeg er ikke gavet til at udtille og ved ikke hvordan sådant et show plejer at løbe af stablen, men jeg er godt tilfreds og syne det er et godt arrangement, men jeg glæder mig ogå til det er lut i morgen for det er lidt for heavy med fire dage.... Håber du får en top placering imorgen så du ikke føler det er helt spildt - altså ikke dig men hunden....

    / Trine


  • #3   29. jul 2006 Hvordan gik det ham eller Mark? Jeg så jer igår, men så var i væk igen lige så hurtigt som i var kommet...
    Jeg håber da han har fået det bedre, men det er ogå hårdt for hundene og især 4 dage i denne varme...

    Trine


  • #4   29. jul 2006 Selvom vi har haft en "øv" dag i dag, så erkender jeg, at det er øjnene der ser, som bestermmer hvordan hunden skal bedømmes. Sådan er betingelserne på en udstilling. Derfor kan man da godt være uforstående, men man vil jo altid se det bedste i sin hund.

    Jeg kommer også på udstilling for at møde de andre fra gårdhundklubben, og tale med dem om hundene, glæde sig på andres vegne, og tage imod trøst, når det er gået dårligt for en. Selvom vi er konkurrenter, så har vi det altid godt sammen på udstillinger, og det kan godt opveje et dårligt resultat.

    Man må bare acceptere at sådan er "gamet". Kan vi ikke det, så må man holde op med det.

    Et dårligt resultat står kun ved "magt" hvis man ikke kommer igen, og prøver igen.

    Op på hesten igen, og håb på bedre resultater i morgen.

    Hilsen Gitte


  • #5   29. jul 2006 Det er nemlig rigtig Gitte - og så synes jeg jo at et dårligt resultat må være hvis man slet ikke bliver bedømt... Synes i ikke at jeres konkurrenters hunde er smukke? Det gør jeg da og selvom de har deres racepræg er de jo milevidt forskellige i pels temperament bygning etc og hvis dommeren bedre kan lide en med en grov pels og finder den værdig til en førte præmie så er der jo ikke noget at gøre ved det...

  • #6   29. jul 2006 Ps Der kan der heller ikke være noget ved at konkurrere hvis man altid får 1. præmien så har man jo intet at stræbe efter ander end cert. osv men det jove skulle da gerne være hvis man kan slå sin modstandere og omvendt... men jeg tror nu ogå jeg mangler det der konkurrencegen og heldigvi for det!

    Så en idag bide sin hund i øret fordi den ikke gik sådan som den skulle og en ander der slog sin hund... Jøsses hvad tænker folk dog på for ikke at tale om alle de efterlysninger der var om hunde i biler... Svineri og det kan sgu hidse mig mere op end om min hund får 2 præmie....


  • #7   29. jul 2006 Hej igen...

    Jeg kan ikk helt klage over rambos resultater, for han har da fået 1. plads,1. vinder, CK----- !.plads 2.vinder.... men ville mere der hen hvor jeg synes at det er meget mærkeligt med nogle dommere... Ham i torsdags, havde vist ikk set en engelsk bulldog før, sur var han! Og dem rambo er op imod er rigtig flotte, og kan også indse hvis en hund ser bedre ud end min egen....

    Jeg synes bare det er meget mærkeligt at hører at første præmieret hunde får 2-3 pladser 24 timer efter, selvom alle dommere ser forskelligt på hunde, vi må ikk glemme at der er en standart, og hvor mærkelgigt er det ikk at smide en ud af ringen med 2. plads, og KUN skrive meget pænt om ham i hans kritik,,, ville da gerne ha en forklaring på hva der træk ham ned.... Og ikk kun for at snakke om rambo, der er jo flere der pludselig har fået 2-3 præmier efter 24 timer...... Hvor er standarten blevet af???


  • #8   29. jul 2006 Så også en kvinde i går som gav sin hun et knæ i maven fordi den ikke ville stoppe med at gø - jeg var dybt måløs og Reese og jeg kiggede bare på hinanden og var ved at tabe både øjne og mund.

    Hvordan kan man tage på udstilling og så behandle sine hunde på den måde ?? Fatter minus...

    Reese fortalte mig at hun havde oplevet at se selv samme kvinde gøre det på andre udstillinger også...

    Jeg er dybt rystet !



  • #9   29. jul 2006 Det lyder godt nok trist sådan som folk behandler deres hunde på de udstillinger smiley

    Har DKK ikke en holdning til sådan noget eller vender man blot den "anden" side til ?


  • #10   29. jul 2006 Mette og Tommy - Alene det burde sgu diskvalificere hende så hun ikke kunne tille op i udtillinger.

    Klaudia. Jeg tror bare at hvis man har meget store ambitioner på sin hunds vegne kan det ofte være svært at se en anden hund er smukkere end ens egen - min hund blev slået i dag af en med pigment"fejl" men dommeren kunne tilsyneladende bedre lide hende end min hund og det har jeg det helt fint med for jeg synes jo ogå at hun er en smuk pige vore konkurrent. Men det er jo smag og behag og har jeg ikke selv oplevet situationen er det svært for mig at udtale mig. Men jeg har altså kun haft poitive oplevelser - alene det at se så mange velplejet hunde jubii


  • #11   29. jul 2006 Det kan jo også være at konkurrencen er blevet skrapper på de 4 måneder?

  • #12   29. jul 2006 Jeg synes det har været et super arrangement!

    Masser af spændende dommer - så jeg kan slet ikke nikke genkendende til det du siger

    Hvis du tænker på at der er hvad over dobbelt så mange hunde hver dag - så synes jeg det har været vildt vellykket!!

    Det er jo som regel special klubben der indstiller dommere til DKK udstillinger så måske sku du snakke med dit udstillingsudvalg i bulldog klubben

    Jeg synes virkelig det har været godt, selvom jeg fik et blåt bånd i dag!

    Masser af flotte stande, masser af flinke mennesker og smukke hunde!

    Tab og vind med samme sind!



  • #13   29. jul 2006 Jeg forstår bare ikk hvor vores standart er blevet af, men oki.... Dommerne må åbenbart ha deres egen forestilling om de forskellige racer, op i .... med det der står i standarten.... Jeg er tilfreds med en 1. plads, også er jeg ligeglad med hvilken vinder jeg bliver, for rigtig mange hunde er flotte i mine øjne... Jeg ved godt at alt ikk lige er til at få som man helst vil ha det, men skal vi ikk blive enige om at vi alle helst ser en første plads??? Er bare min mening....

    Og jeg klager kun over dommeren i torsdags, fordi det var ikke kun mig der fik sådan et chok, vi var mange der gloede da det føj rundt med blå bånd.... Det er dommeren jeg vil klage over, for man kunne bare se at han virkelig ikk gad at stå ude i regnen mere!!!
    --------------------------------------------------------------------------

    Jeg har oz set nogle hive sindsygt til deres hunde, råbe af dem og, kan ikk forstå at folk lader det gå over sit elskede dyr....


  • #14   29. jul 2006 Nej, har man fået en dårlig bedømmelse fra en dommer, så kan man da undgå samme dommer en anden gang.

    Jeg har gamblet lidt, for dommeren i går har vi prøvet før for knap 1½ år siden. Dengang fik Baloo 1. præmie, 4. vinder og ingen CK.

    Denne gang fik han 1. præmie, blev 2. vinder med CK og i kampen om bedste han blev han nr. 3.

    Så det er ikke altid det går værren end sidste gang. Men det får jeg be- eller afkræftet, for i morgen skal vi have en dommer, som dømte Baloo for næsten 3 år siden. Dengang var han helt "grøn" i unghundeklasse, og næsten ikke udviklet, og det blev til en 2. præmie, men med nogle gode ord med på vejen. Jeg er spændt på om han kan huske Baloo.

    Hilsen Gitte


Kommentér på:
Dkk udstillere.........

Annonce