{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Godt nok noget forbløffet {{forumTopicSubject}}

Er lige kommet hjem fra lydighedstræning, og jeg studsede over 2 ting, som jeg blev meget forbløffet over.

En stor del af de store hunde har ikke fast halsbånd på - de har kæder med helkvæl. Troede slet ikke man måtte bruge det til træning.

Da vi skulle hjem var der ca. 15-20 biler, og foruden min egen bil, så jeg kun bure i en 3-4 stykker. Resten blev bare smidt ind bag i bilen uden at blive bundet. Det kan godt være man "kun lige" skal køre 5-10 km., men der kan stadigvæk nå at ske noget. Så skulle ulykken være ude, så er der ingen garanti for at hverken hund eller fører overlever. Især ikke hvis det er en stor 35 - 40 kg. hund man får i nakken.

Jeg ved godt vi alle sammen gør vores bedste for at være ansvarlige hundeejere, men lige på det punkt synes jeg det halter ret så meget.

Er jeg helt urimelig i min antagelse?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt nok noget forbløffet
  • #1   2. mar 2008 Hvad er der galt med halvkvæl?

• #2   2. mar 2008 Det er ikke halvkvæl jeg er forbløffet over - det er helkvæl.

• #3   2. mar 2008 Det med kvæler, er op til klubben. Hos os vil vi ikke se det. Men en halvkvæler, det må man godt, og selvfølgelig også seler.

• #4   2. mar 2008 jeg kan til syneladende ikke læse.... sorry

• #5   2. mar 2008 der er da ikke noget galt med hel kvæler... det er en smagssag og kan man bruge det ordentligt, ser jeg ingen grund til alarm...

derudover, med bilen, ja det kan da være uansvarligt, har jo set en video hvor galt det kan gå, men at pege fingre, nej det hverken gider / vil jeg... det er op til folk selv... vi gør selv begge dele.. folk må selv være ansvarlige for hvad konsekvensen kan blive..

• #6   2. mar 2008 Vi har heller ikke Cato i bur i bilen han er bare bag i, men der er jern gitter mellem ham og os.

• #7   2. mar 2008 meeen jeg må da sige, at jeg glæder mig til vi får en stationcar, he he.. smiler

• #8   2. mar 2008 Annika, så er det jo også sikkert, får så får I ham ikke i nakken hvis noget skulle ske.

Jeg peger heller ikke fingre, jeg blev bare forbløffet, for jeg troede godt nok at der var flere der havde bure eller sele i bilen til deres hund. Hvad de gør kan jeg være ligeglad med. Men tænker over at hunden der er løs, ikke kan gøre noget for at sikre sig selv. Det er kun den der kører bilen der kan.

• #9   2. mar 2008 Jeg har bur til Ubi.

Men selv om jeg har en stor bil er der ikke plads til 2 bure da Carlos er så f....... stor.

Han ligger så i sele på bagsædet hvis jeg har begge med. Alene er han i bur.

• #10   2. mar 2008 De hunde jeg så med kvæl var hunde som ejeren havde ret meget styr på deres hund. De trak og hev i snoren, det var som om hunden var blevet vandt til at sådan var det. Det synes jeg var synd for hunden. De hunde der går pænt i linen med helkvæl halsbånd kan jeg ikke se noget forkert ved. Men det er dem der er ved at kvæles jeg synes det er synd for. Hunden lærer ikke at gå pænt i snor ved bare at have et kvælerhalsbånd på.

• #11   2. mar 2008 Vi bruger bur til vores hund i bilen og han elsker at det.
    Da mine pap-børn fik hund hjemme hos deres mor, spurgte jeg om de ikke også skulle have den i bur, for den sad nemlig på forsædet, på skødet :-(.
    Fik at vide, at den ikke skulle laves til pomfritter, hvis den var i bur og de kørte galt. Nåh ja, så er det da også meget bedre at den ryger direkte ud igennem forruden - det kan jeg da godt se logikken i - NEJ !!!
    Der findes da også bure til transport, hvor hunden ikke bliver lavet til pomfritter.

• #12   2. mar 2008 Da vi gik til træning hos DKK blev vi opfordret til at bruge helkvæl... Det sagde jeg selvfølgelig pænt nej til, og købte så et meget bredt halv kvæl til ham i stedetfor...

Det studsede de godt nok noget over, men jeg skal nok selv bestemme hvad jeg bruger...........

• #13   2. mar 2008 Jeg synes hel kvæl kan bruges få gange i træningssammenhæng, hvis hunden virkelig er svær at håndtere. Men det skal ikke være hele tiden den skal have det på. Så mener jeg der skal andre træningsmetoder til.

• #14   2. mar 2008 tjaa

Det er vel op til folk selv hvad de vælger at gøre...

• #15   2. mar 2008 Jo han var svær at håndtere, men det var kun pga. at han syntes at de andre hunde var rigtig spændende, og ville hellere lege med dem end træne...
    Det er altså ikke grund nok til at bruge hel kvæl... Ikke i min verden, så vil jeg hellere bruge en masse tid på at træne mig ud af det..

• #16   2. mar 2008 Enig Karina.

• #17   2. mar 2008 Godt at høre Rikke.

• #18   2. mar 2008 Jeg er nok en af de få hundeejer der har været alle halsbånd igennem alm. halsbånd, hel kvæl (hvor det blev låst), nu chancen for at få hug pighalsbånd (det der er lovligt), prøvet det der anti gø hvor der sprøjtes væske på hunden, og nu er vi endt ved halti.
    Har ikke haft problemer med nogen med sån, andet end de ikke lige virket, som siges skulle...
    Alle de halsbånd = med en del hundeskoler, som ikke har kunne hjælpe på mit problem med min hund.
    Endelig fundet den rette hundetræner og hundeskoler for 1-2 år siden og derfor halti og et alm. halsbånd.
    Men nu er Hannibal nok bare der hvor jeg aldrig bare ville kunne gå med ham bare i et alm. halsbånd, når han ser andre hunde. Andet hvis jeg trænet op til bodybuilding smiley

Det jeg vil sige at bare halsbåndet/grime-sele bliver brugt konrekt, skader det ikke..

Kommentér på:
Godt nok noget forbløffet

Annonce