919 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Blandingsavl Blandingsavl

Ja jeg skal ikke bestemme hvad andre folk gør i forbindelse med avl på deres hunde.. Jeg har selv en med DKK tavle og en blanding..
Jeg ville bare ønske at når folk vælger at lade deres tæve parre med en han af anden race at de så i det mindste ville vælge en hund fra samme gruppe /type.
Altså hvis de har en hyrdehund, så vælg en hanhund, som også er i hyrde gruppen.

Jeg er overbevist om at man får en frustreret / forstyrret hund, hvis det er en blanding af feks. hyrde og retriver.. Hvor mange labrador/schæfer hunde giver ikke problemer ? Det skulle efter sigende være den kombination, der oftest ender på internater eller lignende

Bare en lille tanke herfra

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blandingsavl
  • #2   25. feb 2008 Jeg synes nu ikke der er noget som helst forkert i blandings avl, hvis man dog nogenlunde har sat sig ind i racerne, og ved at man kan komme af med hvalpene..

• #3   25. feb 2008 vil lige sige at mine forældre har haft lab/schæfer blandning og det var verdens dejligste hund. jeg tror ikke nødvendigvis at en blandingshund giver flere problemer end en raceren. det er et spørgsmål om at ejerne måske ikke helt ved hvad de har med at gøre.

• #4   25. feb 2008 Helt ærligt....jeg tror ikke en dyt på det.

Jeg tror ikke på at hunde bliver skizofrene "fordi de indeholder modstridende egenskaber".

• #5   25. feb 2008 hm synes nu de fleste blandinger ender ud med gode rare hunde med et stabilt sind

• #6   25. feb 2008 deres genpulje er også større end racerene hvilket nogle hævder er godt for hundens fysik..

• #7   25. feb 2008 Dothe jep helt enig med dig

• #8   25. feb 2008 Jeg synes det mest ærgelige ved det er man ødelægger nogle skønne racer ved at mikse dem sammen på kryds og tværs.. Uh, kan blive så rasende når nogen siger har du set min chihuahua, og så ligner den sgu en blanding af en gårdhund og en dværgpincher. Men så længe folk er dumme nok til at give penge for den slags, ja så bliver de avlet i stor stil smiley

• #9   25. feb 2008 CE : Der er ingen, der snakker om skizofreni... Tror da heller ikke at hundene får hallusinationer og vrangforestillinger fordi de er en blanding af vidt forskellige racer..
    Men til gengæld er det umuligt at vide hvilke egenskaber der træder frem i hunden... Og jo.. De er altså tit mærkelige. Det har jeg set rigtig mange eksembler på..

• #10   25. feb 2008 Hvis det var et faktum.....hvad ville der så ske hvis jeg parrede min vandskræk Collie med en New Foundlænder. ???

Ville jeg få hunde som elsker at svømme...men ikke tør ?

Ch...ja, det er ved at blive en grimmer vane ;O)

• #11   25. feb 2008 Grunden til lab/schæfer giver problemer oftere end andre mix. er nok fordi dette er mixet af de vel nok mest populærer racer i dk = der er mange af dem!

• #12   25. feb 2008 blandinghunde er jo ofte noget billigere at anskaffe sig og jeg tror at mange vælger et lille hurtigt impulskøb af sådan en hvalp når den tilmed er billig. det kan resultere i at de får en hund de intet ved noget om. de har ikke begreb om opdragelse og træning og det skaber problemer og de komer af med den igen.. de ved simpelthen ikke hvad det indebøre at have hund. min forklaring på problemet. smiley

• #13   25. feb 2008 Enig med CE..... Tror ikke den blandning er mere eller mindre "forskruet" end andre racer. Jeg tror der er ekstremt mange blandinger af de 2 racer, og derfor er de billige og DERFOR bliver de tit ofre for "køb hund med hovedet under armen", de koster jo INTET!!!

• #14   25. feb 2008 Ginne jep

• #15   25. feb 2008 "Men til gengæld er det umuligt at vide hvilke egenskaber der træder frem i hunden"

Det er vi til gengæld helt enige om.

• #16   25. feb 2008 Jeg er enig med at hvis man avler blanding så skal man vælge en anden hund af samme type. Som barn var vores første hund en blanding af Schæfer, dobberman og golden retriever hun blev 10 år og sener fik vi nr 2 en Golden retriever/ Rottweiler ( hun blev kun 4 år, døde af ukendte årsager). Begge hunde var fantastiske blide hunde men tror vi har været heldige. Af den første hund har vi fået af vide at hun var den eneste der blev over 2 år, resten af kuldet blev "skøre i hovedet" hvilket også galt far-hunden kort tid efter kuldet.

• #17   25. feb 2008 En ting er sikkert, man skal i hvert fald tænke over størrelsen på tæve og hanhund. Har snart læst mange steder nogle som sælger hvalpe:

Dejlige blandings hvalpe til salg. Hvalpene er blandinger mellem gravhund/labrador.

- Håber virkelig at gravhunden IKKE var tæven!

• #18   25. feb 2008 jeg har dog en raceren men det var overhovedet ikke intentionen da vi skulle købe hund. vi faldt bare for ham. det ku sku lige så godt være en blaningshund vi fik. det havde intet at sige for os om der var papire på eller ej.

• #19   25. feb 2008 Forstår slet ikke folk vil avle på hunde der ikke er avlsgodkendte,folk ved ikke hvad de får mange gange når de bare en køber en blandningshund.Og det er ikke for at kritisere dem der gør,men de ved ikke altid hvad de får.Jeg har selv DKK stambog på begge mine schæferhunde.

• #20   25. feb 2008 ch

Nu har jeg så en Tervueren med et aktivitetsniveau som en GD ;O)

• #21   25. feb 2008 det er et spørgsmål om at man sætte sig så godt som mulig ind i hvalpens baggrund og sætter sig grundig ind i opdragelse og træning så ser jeg altså ikke de vilde problemer. bare man er sikker på hvad man går ind til. at man har en hund der skal passes og opdrages til den dør.

• #22   25. feb 2008 CE : Ja men kan du forestille dig Dess på størrelse med en GD ?
    Puha... jeg får det næsten dårligt

• #23   25. feb 2008 Dothe E nemmerlig hehe

• #24   25. feb 2008 Alex

"CE : Ja men kan du forestille dig Dess på størrelse med en GD ?"

Hvorfor kommer jeg pludselig til at tænke på Brutalis ;O)

• #25   25. feb 2008 CE : LOOOOL... Tja.. Hvorfor mon ?
    Jeg er skisme glad for at hun ikke er større end hun er til at holde... Men på den anden side.. Så var der nok ikke så meget om muskelhunde i medierne og på HG...

Nej du.. En brutalis tervueren.. Så er der sgu grund til at blive bange

• #26   25. feb 2008 Jeg har haft et kryds mellen en schæfer og en sirbirian husky. Den opførte sig hverken som en schæfer eller en husky. Den havde jagtiver men også vagtsom, og mistroisk. Og så ville den bare løbe som bare f.......
    Det største problem med blandingshunde, når forældrene er meget forskellige er, at man ikke ved hvad man får. Jagt drift, aktivites behov, størrelse osv.

• #27   25. feb 2008 Rygklapper lige CE :o)

Nu har jeg jo en lidt atypisk blandning, men hun er ikke specielt forskruet i hovedet.....ikke mere end vi kan leve med *GG*
    Det er den mest stille og rolige hund jeg nogensinde har haft og det samme siger alle hendes søskendes ejere, som jeg har talt med.
    Har også haft en lab/schæfer og den var en lalleglad basse hele livet.

Kommentér på:
Blandingsavl

Annonce