{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.666 visninger | Oprettet:

Blandingsavl. {{forumTopicSubject}}

Hejsa herinde på HG.
- Jeg har lige et par spørgsmål omkring et par ting herinde!
1: Jeg søger en kæreste til min store dreng Iron, gerne her fra det nordjyske, specifikke racer findes ikke helt, men størst ønske er Staffordshire bullterrier (med eller uden blanding i).
Grunden til denne race er fordi det er der også i min dreng, han har desværre bare labrador i sig også, men derfor ønsker jeg at fører så meget af SBTen videre som muligt!
- Ejere af rene SBTer vil garanteret grine af det her indlæg, fordi disse hunde i dag, har en form for aura af '' overdose of confidence ''. Derfor søger jeg gerne en SBT med blanding i, andre hunde ville også kunne tages i betragtning, jeg vil bare gerne kunne se hunden først.
2: Min dreng fylder snart først 2 år, og det er ikke fordi jeg har travlt med han bare skal ud og igang med at parre sig, for det har jeg bestemt ikke! men vil bare gerne opbygge et godt forhold mellem hundene inden der måske kunne komme på tale omkring en paring.
(Hader folk der smider hunde sammen, og nærmest presser dem til paring).
3: Er dette her det rigtig sted at smide indlægget ind? smiley
4: Jeg er heller ikke interesseret som sådan i nogle af hvalpene, kan måske være jeg vil beholde en enkelt selv men ellers får moderen og familien med tæven resten af ansvaret for dem.
- men grunden til dette er jeg gerne vil fører min smukke hunds gener videre, for efter endt paring, risikerer han at skulle kastereres.
- Dog ikke hvis personen med tæven er villig til at der med længere tids udsigt skal kunne laves flere hvalpe.
NU SKAL DETTE HER IKKE LYDE SOM EN SÅKALDT HVALPE STATION, for dette er bestemt ikke meningen.
Jeg er bare den heldige ejer, af VERDENS smukkeste blandings dreng, som jeg helt sikkert gerne vil have flere af i det lange løb smiley
For med hans gener, kan man nærmest komme med hvilken som helst hund, også kan det ikke gå helt galt.

- Men skriv gerne om jeg har smidt indlægget forkerte sted, og meninger omkring mine holdninger, alt konstruktivt kritik tages imod med åbne arme, kan altid være man ender helt med en anden mening om tingene. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blandingsavl.
  • #1   17. mar 2016 Vi ejer alle verdens skønneste hund smiley Dette betyder langt fra at alle hunde skal indgå i avl.

Men fortæl mig lige, hvordan hvalpekøbere skal kunne bevise race, når politiet standser dem, og mener hunde indeholder ulovlige racer?

Der er ingen grund til at lave hvalpe, som kan komme til at ligne en af listeracerne, når man ikke kan bevise det ikke er tilfældet.

Nyd din hund... han laver ikke samme hund/hvalpe som sig selv.

• #6   17. mar 2016 #1 Staffordshire Bullterrier er bestemt ikke en liste hund.
    For det andet, så vil jeg gerne have at min hund som beskrevet skal føre sine gener videre. smiley
    #2 Ja Labrador, Dette ses tydeligt i hovedet på min, kan også sagtens ses på billedet jeg postede af ham! - Jeg har ikke røgnten, men gode udtalelser fra dyrelæge smiley
    Han er lige blevet tjekket for det hele inkl hofte tjek.
    Han risikere kasteration fordi jeg bor i en by med mange hunde, så for at simpelthen forebygge strejfen så kunne det ske! Som sagt, er risikere ikke at det nødvendigvis sker.
    #3 Mange tak! - Ja, vil hellere smide det op her, forestiller mig lidt at folk herinde bruger hovedet mere mht. deres hunde end f.eks facebook smiley

• #8   17. mar 2016 #4 Disse ting er jeg skam helt forstået med!
    - Elsker hunde simpelthen så meget, og de er jo ligesom små børn, selvfølgelig er der nogle udgifter der skal snakkes om, men at tage den her i åbent forum uden en tæve synes jeg ikke var nødvendigt, da det jo bare er en ting der SKAL ske når man laver hvalpe. smiley
    Men er skam helt indforstået med dit budskab.

• #9   17. mar 2016 Kim jeg skriver INTET om at SBT er en listehund... Jeg skriver din hund.. Hvalpene kan forveksles med dette og intet kan bevise modsat lig med aflivning.

Jeg er ligeglad... avl du løs.. Jeg skal ikke have en hvalp.

Husk labrador skal testes for HD, AD, øjenlyses, cnm, sd2, HNPK. SBT skal testes for HD, AD, HC og L2hga og DSG patella... Vel at mærke røntgen DNA osv.

Du har besluttet dig, og håber du er ærlig når de hvalpeejere henvender sig.

• #10   17. mar 2016 #7 Jeg holder skam på hat og briller og tak for din velkomst.
    En ting er du tror du åbenbart ved en hel masse omkring mine hensigter, men der synes jeg du skal pakke sammen. Jeg har intet sted skrevet jeg er interesseret i penge.
    Dertil vil jeg gerne sige at du bedes være voksen nok til at kunne skrive på en ordentlig måde, når du kommenterer folk ting smiley
    Jeg skrev kritik tages imod, og det gør det skam også. Men forudsætninger fra folk som faktisk ikke aner en pap fis omkring at jeg ''kun'' skulle ville tjene penge, gider jeg ikke. for dette er ikke formålet min min hunds paring. smiley

• #11   17. mar 2016 Andre har jo nævnt problematikken omkring racen -der er omvendt bevisbyrde så hvalpekøberne SKAL altså på forlangende kunne bevise at hundene er af lovlig race, ellers risikerer de aflivning. Hvordan vil i sikre dette?

eg er heller ikke interesseret som sådan i nogle af hvalpene, kan måske være jeg vil beholde en enkelt selv men ellers får moderen og familien med tæven resten af ansvaret for dem.
    Tror du har galt fat i hvordan det fungerer når ens hanhund parrer en tæve
    Du får betaling for parringen -hvalpene tilhører tæveejeren. Nogen aftaler istedet at hanhundeejeren får en hvalp som betaling for parringen, men derudover er du altså ikke yderligere involveret i noget vedrørende hvalpene.
    Netop derfor bør man jo osse være lidt kræsen med hvilke tæver ens hanhund får lov at parre (og osse hvilke ejere man vil lave parringsaftaler med -for de bestemmer jo egenhændigt hvordan hvalpene vokser op, hvem køberne bliver osv.).

Og blandingshunde er der RIGELIGT af på markedet, så hvis du ikke engang selv vil have en, er der vel ingen grund til at lave dem?

JA du har garanteret en super dejlig hund -men dem findes der rigtigt mange af, uden at de af den grund alle behøver indgå i avl. Husk på at hvalpene jo ikke bliver kopier af din hund. Tæven sætter i høj grad osse sit præg.

• #12   17. mar 2016 Jeg har intet besluttet endnu!
    Netop derfor skriver jeg herinde smiley
    - Min dreng skal nok blive tjekket for div. inden, men indtil videre er der ikke engang fundet en tæve!?
    Og hvad er det du mener med at de skal kunne bevises som ikke værende liste hund? som du selv siger er SBT ikke liste hund, en blandingshund er heller ikke en liste hund da?
    - Så hvorfor skulle der blive en masse problemer?
    Jeg skriver trods alt herinde for at høre folks meninger, i stedet for at fx skrive om 3 måneder at jeg stod med røven i vandskårben smiley
    Håber i kan følge mig smiley

• #13   17. mar 2016 Hvalpe køberne kan ende med at stå med en hund der ligner en listehund, og de vil aldrig kunne bevise den ikke er det, så de kan ende med at få den aflivet

Alle synes deres hund er dejligst i verden, det er ikke ensbetydende med at der skal avles på alle hunde (tænk over hvor mange hunde der i forvejen mangler hjem)

Ingen seriøs sbt ejer vil parre deres tæve med en blanding

(Kastration er en meget drastisk løsning på at ens hund strejfer)

• #14   17. mar 2016 Du er modig Kim smiley
    Har været herinde i 11 år og tro mig...en tråd som denne går AMOK smiley
    Så få ikke et chok imorgen når du vågner til en shitstorm smiley

• #15   17. mar 2016 Nej en SBT er ikke en listehund
    Men en blanding med SBT kan hurtigt ligne en listehund (eller ligne en blanding med listehund) og det er ejeren der skal bevise at den IKKE er det

• #16   17. mar 2016 Kim -problemet er at man altså ikke kan se med det blotte øje, om det nu er SBT eller f.eks. amstaff der er i en given blanding... så hvis naboen anmelder din hund, så skal DU bevise at den IKKE er ulovlig, ellers bliver den aflivet. Der er omvendt bevisbyrde så det er ikke politiet der skal bevise at den er ulovlig, det er dig der skal bevise at den ikke er det.

Så det er altså virkeligt risikabelt at lave hvalpe der blot ligner hunde på listen

• #17   17. mar 2016 Der er omvendt bevisbyrde .. Læs loven! Hvis hund ligner listehund skal ejer bevise, at den ikke er.. hvordan skal de det med en blanding?

Du kan starte med at teste.. for ALT... hvis der er A hofter, 0 på albuer, testet fri på øjne og de andre genetiske sygdomme så kan du se på det der... og ja det koster de første par tusinde at tjekke.. og tæven skal det samme.

De fleste der laver blandinger tester ikke, da det jo koster penge.. og der kommer det useriøse.

• #18   17. mar 2016 Hvorfor har nogle travlt med at påpege alle disse latterlige ting med at vi går amok... Der kommer kun relevante svar, og de mest latterlige er dem med smiley osv.

• #19   17. mar 2016 #11 - Faktisk som du beskriver og især citerer mig er jeg glad for!
    For selvom jeg ikke har beskrevet specielt meget omkring aftalerne jeg vil indgå så er det igen fordi at det ville jeg tage indbyrdes med tævens ejere! Men som der står vil jeg også tilse tæven før beslutningen skulle træffes smiley
    - Han skal ikke bare ud og parre sig for jeg får nogle penge - NEJ.
    Som sagt står der jeg måske også kunne have indsigt i en af hvalpene, om det er mod betaling er hvad det er, er underordnet jo. for står endnu ikke med en tæve, og som sagt heller ikke sikkert det er den vej jeg overhovedet vil med ham.
    Derfor skriver jeg herinde for at høre folks ideer, omkring det.
    Ja der findes mange blandinger, der er jeg helt enig!
    men der findes ikke en med min drengs gener, og selvom du nævner at tæven også sætter sit præg, så tvivl ikke - Det ved jeg skam nok!
    - Det skal heller ikke lyde sådan at jeg bare vil lave hvalpe for at lave dem/tjene et par tusind på det, Jeg kunne sagtens være interesseret i en hvalp selv. smiley
    men jeg kan sagtens se hvor folks meninger herinde fører hen ad, og synes det er super folk skriver deres meninger smiley
    - Fordi jeg er endnu kun en ung mand, og det her er et område jeg aldrig har haft en hund indeover, derfor spørger jeg indtil hvordan og hvor ledes, andres meninger også er omkring dette smiley

• #21   17. mar 2016 Louise..muligt du finder det latterligt, men det er egentlig ment som en information så han er forberedt på det uundgåelige.

• #22   17. mar 2016 Hvorfor?? Vi svarer pænt...

I bidrager med intet andet end at latterliggøre os som svarer.

• #23   17. mar 2016 Jeg er også glad for alle jeres meninger og informationer, for en ting er jeg kun bliver klogere på dette her område, en anden ting er jeg nok kan se at det med bevisførelse kunne blive et stort problem!
    - En anden ting er jeg tror fandme kun halvdelen af dem der kommenterer læser halvdelen af kommentarerne for folk bliver ved med at skrive med tjek af ham, og hvis folk ikke har læst mine kommentarer så er det klart de ikke er indforstået med han bliver tjekket for alt hvis en tæve skulle dukke op!!!!!
    Indtil da er det ligemeget for det er ENDNU IKKE SIKKERT at avle er PLANEN!

• #25   17. mar 2016 Jamen folk der bare spammer, og ikke har en mening omkring emnet eller har noget konstruktivt at sige gavner heller ikke. Udover det med shit stormen bliver sandt, for alle disse kommentarer splitter bare min læsning omkring alle folks meninger, og gør det klart mere forvirrende at finde et ben at stå på omkring min holdning til dette emne smiley

• #27   17. mar 2016 Kim men pointen er... at man tjekker og først derefter kan du gå videre og overhovedet overveje avl .. når røntgen og DNA test viser alt er godt.. og det samme gælder mulig tæve.

• #28   17. mar 2016 Kim og min konklusion er netop: Du og kommende ejer kan intet bevise vedr race ergo er avl ikke muligt. Tænk at få aflivet en hund, som kunne være undgået.

Tidligere tråd herinde var en "ren" SBT uden tavle, som blev aflivet, da ejer ikke kunne bevise noget.. Det er for trist og unødvendigt.

• #29   17. mar 2016 Kim -men hvad ved du om din hunds gener? Det er sikkert en super dejlig hund. Men du kender altså næppe ret meget til dens gener, og i det hele taget ved du næppe ret meget avls-relevant om den, når den endnu ikke er testet for noget som helst.

Normalt starter man altså med at undersøge om hunden overhovedet er egnet til avl. Dvs. man får den undersøgt for alle de relevante arvelige lidelser (tjek selv op på hvad din hunds racer er disponerede for). Det koster lidt for det kræver bl.a. røntgenbilleder mm.
    HVIS hunden så rent faktisk er helt igennem sund og rask, kan man overveje at tilbyde den til avl, hvor man så self stiller samme test-krav til tæven (det nytter intet at hannen er rask hvis tæven ikke er det -så sig ikke ja til parring af en tæve som ikke er testet rask for alle de relevante arvelige sygdomme).

At besigtige tæven er altså ikke nok -du kan ikke vurdere andet end om den er sød og rar. Og bevares det er da osse dejligt den er det, men det er altså slet ikke nok info til at man bør avle, helt ligesom det ikke er nok info at din hanhund er en dejlig hund.

Men igen: TÆNK dig nu om. De hvalpe din hund laver, vil formentligt kunne forveksles med listehundeblandinger (amstaff og SBT ligner jo altså hinanden nok til at ville kunne forveksles i en blanding). Og de risikerer altså aflivning, hvis nogen anmelder dem en dag, simpelthen fordi de ligner.
    -så du begiver dig altså ud i at sætte hvalpe i verden der skal leve et liv med en dødsdom hængende over hovedet. Det har din egen hund i øvrigt osse, så var det mig ville jeg holde ganske lav profil med den, og ellers bare sikre mig at den aldrig blev til gene eller fare for nogen (heller ikke selvom det bare er nærtagende naboer), for EN anmeldelse, det er alt der skal til, før du mister din hund... det vil du vel ikke udsætte en flok hvalpekøbere for?

• #30   17. mar 2016 Lis A Det er jeg skam indforstået med har jeg også skrevet længere oppe :-)!
    - Og som sagt og beskrevet ville jeg også bese tæven før noget skulle komme på tale! smiley
    Jeg kan dertil ikke se noget skulle kunne være så svært at misforstå, men er glad for jeres kommentarer! De har da givet mig en klart andet syn på min ide om en paring smiley

• #31   17. mar 2016 Kim...mit indlæg med "shitstormen" var skrevet med et glimt i øjet. men på svarene dertil kan man se hvor let antændelige folk er smiley

Skal gerne slette den igen for din tråd skal sgu ikke handle om, at jeg har skrevet 1 indlæg omkring din modighed herind smiley

Når det er sagt så vil jeg ønske held og lykke med det hele....er sikker på, at du nok skal nå frem til, hvad du finder rigtigt og træffe beslutning der ud fra.
    Håber tråden giver dig et indblik i, hvilket stort arbejde det kræver smiley

• #33   17. mar 2016 Nå ja, og så lige til det der med at "presse hundene til parring"... Hunde er altså lidt anderledes indrettet end mennesker. De er på ingen måde monogame og har ikke det mindste behov for forelskelsle... One night'ere er HELT ok med dem. Når først tæven er højløbsk er de altså ret ligeglade med om de kender hinanden smiley

Og vær obs. på at en parring sjældent er en særlig fed oplevelse for hundene. Tæven bliver ofte noget forskrækket over at de hænger sammen, nok særligt første gang den parres, og heller ikke hanhunde ligner nogen der ligefrem finder det behageligt når de hænger sammen.
    Så man skal altså ikke avle på hunden i den tro at de får nogen glæde af en parring.

• #34   17. mar 2016 Smilende Susie, det gør det helt sikkert og kan sagtens se hvad du mener med det her kræver nogle brede skuldre at skulle være vidne til!
    Men synes folk beskriver godt følgerne for hvad der kan ske og det er selvfølgelig en øjenåbner! smiley

• #36   17. mar 2016 Lis A, jeg kender selv en der havde samme problem! Som dog var kærester med 2 hjemmevante hanner, den ene steril den anden han med stort H, den ville slet ikke have med andre hanner at gøre end dem, ved skam de ikke er monogame, men et godt venskab/forhold mellem dem gør nok bare hundene det mere trygge ved omgivelserne! i stedet for man sætter 2 vildt fremmede hunde sammen smiley
    Og især som muligt første gangs! smiley
    Men er glad for dine besvarelser herinde inde på tråden smiley

• #37   17. mar 2016 Et enkelt råd, lad vær...

• #39   18. mar 2016 1: Som jeg af dine svar kan læse, er du nu opmærksom på omvendt bevisbyrde. Det ville være grund nok for mig til at slå planen ud af hovedet.

2: Der er i forvejen så mange blandinger på markedet, at det jo ikke er nødvendigt med flere. Heller ikke selvom du har jordens skønneste vaps selv smiley
    3: Jeg er slet ikke i tvivl om, at din hund er dejlig, men er den virkelig meget mere fantastisk end alle andre hunde..? Sådan objektivt set..? Vi mener jo alle selv, at vores hund er uundværlig smiley

• #41   18. mar 2016 Kris, som du selv siger så udfra mine svar, er jeg kommet langt tættere på end anden konklusion end for 2 timer siden da ragnarok her begyndte smiley
    Og Objektivt så ja, så er han den dejligste hund, men som du selv siger så er det jo nok kun i mine og mine de nærmestes øjne! smiley
    - hehe, men jo, har fået en andet syn på tingene efter den her eskapade smiley

• #42   18. mar 2016 Jeg syntes din hund ligner en listehund. Chancen for hans hvalpe også vil gøre det er meget stor. Bare på grund af det, bør han aldrig avle. Jeg har en listehund, godt nok er hun fra før forbudet. Men kan garantere for dig at det er en usikker og ikke ønskværdig hundeverden at leve i.

• #43   18. mar 2016 Din hund er virkelig flot Henriette! Men du har skam ret, dog synes jeg ikke Iron ligner en liste hund, men forskellige syn har man jo altid smiley

• #44   18. mar 2016 Tak Kim, syntes også hun er verdens smukkeste smiley
    Og sådan skal det jo være når vi kigger på vores hunde.
    Og jo, har set mange Amstaff blandinger der ligner din rigtig meget

• #45   18. mar 2016 Iron er for smal i hovedet til at ligne smiley

• #46   18. mar 2016 Jamen nu er han jo også dsg og derfra det smallere hoved smiley

• #47   18. mar 2016 Ja lige præcis, og det er faktisk lidt sjovt for moren og faren har begge store kraftige hoveder smiley
    men Irons kunne altså nøjes med et bette smalt smiley

• #48   18. mar 2016 Kære Kim. Jeg er utroligt glad for at du vælger at stille spørgsmål omkring avl, inden du giver dig i kast med det. Respekt for det !

Mit råd til dig, vil helt klart være, at du helt dropper tanken om at bruge din hund i avl. Jeg er sikker på at din hund er fantastisk dejlig og sød. Smuk er den i hvertfald smiley

Men sådan som hundeloven i dag er skruet sammen, vil en blanding af din hund, og en SBT ufatteligt let kunne forveksles med en amstaff, hvorved hvalpene står til en aflivning, da ejer ikke kan bevise at det er en lovlig blanding smiley
    Jeg har intet imod blandingshunde, men som mangeårig muskelhundeejer, bliver jeg rigtig trist over at se, at folk gang på gang laver blandingshunde, som alt for let kan forveksles med listhunde, og derfor risikerer en aflivning (inkl. din egen, som godt kunne ligne en amstaff-blanding).

På nuværende tidspunkt er 13 racer forbudte, hvis ikke vi passer på, risikerer endnu flere racer at ryge på den liste. SBT er desværre blevet en ret populær race, efter amstaff blev forbudt. Det er i sig selv fint nok. Problemet er bare, at jo flere SBT'er eller blandinger heraf der findes, jo større er risikoen også for uheldige bid/skambidsepisoder, hvilket jo så kan resultere i at SBT også ryger på den forbandede liste smiley

Muskelhunde er fantastiske, men de kræver også en ansvarsbevidst ejer, der er opgaven voksen. Og jo flere grimme episoder der er, jo større er risikoen selvfølgelig også for endnu flere forbud/stramninger af hundeloven.

Nyd din skønne hund, og når det er tid til at finde en efterfølger, så køb en skøn muskelhund, MED stamtavle, så du ikke skal bekymre dig om hvorvidt din nabo, får ondt i måsen, og anmelder dig for at have en ulovlig hund.

• #50   18. mar 2016 Det kan faktisk være nemmere at parre to fremmede hunde end to kendte, da hannen nogle gange vil tøve med at hoppe på en tæve, som er vant til at irettesætte ham.
    Så det med et født forhold mellem dem inden parring, skal du ikke tænke videre over.

Få du bare testet din hund for alle racerelaterede problemer først, lave en liste over ventende købere og så til sidst søge efter tæven. Der er ikke mange gennemtænkte købere til blandingshunde derude, så se dig godt for.

• #52   18. mar 2016 Jeg er altså helt enig med de andre, og for mig er det såre simpelt:

Du læser hundeloven.
    Du bliver bekendt med den omvendte bevisbyrde.
    Du ser, at det ikke er skidesmart at avle på en suspekt blanding.

Der er INGEN grund til at gå videre end det. Alt andet er slet ikke relevant. Jeg er helt sikker på at du har en fantastisk hund, Kim, og tillykke med det smiley

Men det er så simpelt som at hvalpeejere ikke kan bevise at deres hund er lovlig, og det er sgu unfair over for både de kommende ejere og hvalpe.

• #54   18. mar 2016 Jeg har været inde og se på din dreng, han er vel nok skøn og lækker smiley
    Men jeg kan altså også godt se hvor meget han ligner en listehund, desværre smiley
    Og det er ikke fordi jeg tror at der er noget andet i ham end det du siger. Han ligner bare, og alene med det faktum, bør du simpelthen lade være med at avle på ham.
    Hvalpene kan komme til at ligne listehunde til forveksling, og med den lov vi har i dag, er det bare for risikabelt.
    Nyd ham som han er og vær stolt af din smukke hund, men lad være med at avle på ham.

• #55   18. mar 2016 Nu har jeg læst svarene, så vil ikke til at gentage en masse.

Men synes det er ultra FEDT, at du vælger at lytte. Rigtig mange tager det enormt personligt og har allerede besluttet sig, og så taler man for døve ører. Det er dejligt, at du ikke er en af dem. Hold fast i det.

Og så synes jeg, at din hund er gudesmuk, haha - Kan godt forstå, du også synes det.

• #56   18. mar 2016 Jeg ser tit den der med "gener som bare må gå videre" ved blandingsavl. Og det er sgu noget pudsigt noget, for ved blandingsavl kender man jo ganske sjældent generne og arvematerialet. Så hvilke gener er det, man taler om?
    Vi har alle verdens smukkeste, sødeste og klogeste hund, men det er ikke nødvendigt at sprede de gener videre. Der er masser af verdens smukkeste, sødeste og klogeste hunde derude, som mangler gode hjem

• #57   19. mar 2016 ..4: Jeg er heller ikke interesseret som sådan i nogle af hvalpene, kan måske være jeg vil beholde en enkelt selv men ellers får moderen og familien med tæven resten af ansvaret for dem.
    - men grunden til dette er jeg gerne vil fører min smukke hunds gener videre, for efter endt paring, risikerer han at skulle kastereres.
    - Dog ikke hvis personen med tæven er villig til at der med længere tids udsigt skal kunne laves flere hvalpe.
    NU SKAL DETTE HER IKKE LYDE SOM EN SÅKALDT HVALPE STATION, for dette er bestemt ikke meningen.

Du tilbyder din hanhund i avl, sætter krav - men mener ikke det er for at tjene penge, du vil simpelthen gerne have, at din hanhunds gener bliver ført videre...

Som andre har skrevet, så bør du som minimum få tjekket din hund for diverse sygdomme, som de to racer den er en blanding af er disponeret for...
    Alt andet er dybt useriøst i min verden og viser kun én ting - at du netop kun tænker på én ting = PENGE!

Kommentér på:
Blandingsavl.

Annonce