Tæve eller han hund neutraliseres Tæve eller han hund neutraliseres
Har en dejlig border collie han hund som jeg bruger på konkurrencebrug både i agility og lydighed. Har kigget på en lækker tæve, som jo så også er mening hun skal bruges på konkurrencebrug.
Mit problem er så hvilken en af hunden jeg skal neutralisere, så jeg ikke for problemer når tæven er i løbetid.
Er der noget med at det giver mindst bivirkninger hvis man gør det på tæven??
Hundene skal helst beholde sit power
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
Jeg har nu selv en tæve og en han som begge er intakt og vil ikke neutralisere dem, men tager tingene som de kommer. Men måske det er et argument du kan have med i dine overvejelser?
/ Trine
apr 2005
Følger: 91 Følgere: 88 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 1.460
men jeg tror jeg vil vælge tæven, fordi de kan have en lang tid om at komme over en løbetid både fysisk og psykisk., og du slipper for lystige hanhunde og blodet i hjemmet.
men ved det ikke.
har du en grund til du godt kunne tænke dig at få din han kasteret??
jan 2008
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 87
Kunne godt finde på og få et enkelt kuld på tæven, men så ville det også være det
jan 2006
Ja hundene bliver bims når hormonerne er i kog, men synes ikke det er et uløseligt problem. min tæve har lige være i løb og de har været holdt adskildt, og bliver det ikke værre end det var så er det til, at leve med for både hundene og jeg. Ellers må jeg sende min han ud til familie / venner hvis det viser sig at blive for hårdt for dem.
Synes man skal vente og se om det overhovedet bliver et problem. måske du kan tage det værste af løbetiden med klorofyl piller så de ikke bliver så medtaget af brunsten - det er da værd at forsøge alternative metoder inden en evt neutralisering.
/ Trine
jan 2008
Og vil heller ikke sende min han hund væk, når hun er i løbetid.
Bliver nok til at det er tæven som må neutraliseres på et tidspunkt
jun 2005
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 133 Svar: 2.263
Løbetiden er da ikke altid sjovt, men det er nu ikke kun derfor jeg gjorde det. Jeg vil ikke have upskuld. For at være 100 % sikker på det, så er hun neutraliseret. Jeg undgår hendes humørsvingninger og falsk drægtighed osv.
Bella klarede det rigtig fint. Hun lod sig ikke mærke synderligt at det. Hun ændrede ikke personlighed.
jan 2006
/ Trine
jan 2008
En ven af mig, har haft to han hunde som døde af en hjerneblødning, fordi de ikke kunne hold eud og være adskilt fra tæven. Jeg er ikke interesseret i og skaffe min han hund på ferie fordi tæven er i løbetid. For faktisk aldrig mine hunde passet, og det vil jeg heller ikke fordi tæven var i løbetid.
Var mere interesseret i og høre hvordan man holder dem adskilt, men har jeg nu hørt fra mange at det er svært, medmindre den ene skal være i bur osv. Vælger nok og få tæven nutraliseret, for som jeg kan hører på det hele er det nok nemmere end med han hunden
jan 2008
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
Jeg har både hanner og tæver, så hvis du magter at holde dem adskilt i løbetiden, er det ikke nødvendigt at neutralisere nogen af dem. En border tæve er god til at holde sig ren. Jeg ser ikke mange dryp efter mine to voksne tæver.
jan 2006
Du søger råd til hvilken hund det vil være smart at få neutraliseret, men det lyder som om du har truffet din beslutning - du forhører dig om, at holde hundene adskildt, men har besluttet, at det ikke skal være løsningen for dig, men hvorfor så i det hele taget spørge? for at blive bekræftet i du har truffet den rigtige belsutning eller hvordan?
Det lyder måske surt og negativt, men er bestemt ikke sådan ment - forstår blot ikke formåelt med dit ndlæg.
Men held og lykke!
/ Trine
jan 2008
Derfor spørger jeg så nu om gode råd om og have en han hund og en tæve sammen, det er mening med mit indlæg. Har hørt fra flere at det er nemmest og neutralisere en af dem, og så søger jeg erfaringer med hvilken en af hundene det ville være bedst og gøre det ved
Tæve eller han hund neutraliseres