{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snapper efter os
  • #2   13. jan 2008 Dejlig lile trold I har *S*

    Er det spontant at hun snapper ud efter jer eller ?


  • #3   13. jan 2008 vi lærte svenne at lade være ved at tage rundt om snudepartiet og lukke munden i 2 sek. når han bed, det forstod han lynhurtigt:o)

  • #4   13. jan 2008 Ignorer når hvalpen snapper, fuldstændigt, ingen øjenkontak eller noget. Vend jer evt vær fra den og fold armene. Det at i siger nej hele tiden giver hende opmærksomhed og derfor bliver hun ved.

  • #5   13. jan 2008 Det er HELT normalt at hvalpe napper -selvom den self skal lære at lade være.

    At sige nej har jo ikke den store effek, når hvalpen endnu ikke har lært betydningen af den kommando (det er desværre ikke forprogrammeret;o))

    Her kan du finde en masse godt om det at have fået hvalp i huset: http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/ny_hvalp_i_huset.html


  • #6   13. jan 2008 hun snapper når vi vil ae hende og snakke med hende.. selvfølge skal det ikke lyde som om vi slet ikke kan kæle med hende, for det kan vi, men når det ligesom passer hende så snapper hun.. eller når hun er opppe at køre.. hun har 1 pivedyr som hun er glad ved, men det hjælper ikke rigtig føler vi. hvis i forstår hvad jeg mener smiley

  • #7   13. jan 2008 den er 8 uger og 1 dag - moooon ikke det nok skal stoppe.. ikke fortvivle endnu da

  • #8   13. jan 2008 Pivedyr er med til at drive hundens byttedrift op så det vil jeg råde jer til at tage fra hvalpen. Evt lade gode tyggeben være og lære hende at hvis hun afleverer det får hun noget bedre som en god form for bytteleg. Hvis hun snapper når i aer hende skal i være sikre på at hun ikke har ondt noget steder.

  • #9   13. jan 2008 Lidt om tyggetrang
    Mange hvalpe har en temmelig stor tyggelyst, og de elsker at bide i fingre og tæer. Det kan gøre ret ondt, især med de spidse hvalpetænder, så prøv at gi' hvalpen et tyggeben eller et legetøj istedet. Nogen gange kan det være svært at vænne dem af med at tygge i fingrene, og man må prøve sig frem til en metode, der virker. F.eks. kan man sige et lille hyl når hvalpen bider, for så forstår de fleste hvalpe instinktivt, at de har bidt for hårdt. Man kan også straks gå væk fra hvalpen, hvis den bider (gå evt. ind i et andet værelse - men bliv kun derinde i kort tid) Hvis man er heldig forstår hvalpen, at man ikke gider at lege med den hvis den bider for hårdt.

    OBS! At hvalpen bider som lille, betyder ikke at den bliver aggressiv som voksen. Det er blot hvalpens måde at lege og undersøge ting på. Den er vant til i leg at bide i sine søskende og sin mor, men den skal nu vænne sig til, at mennesker ikke synes det er sjovt...

    Kopieret fra fujihund's HP


  • #11   13. jan 2008 hehe ja som jeg skrev 8 uger og 1 dag - ingen grund til at fortvivle ved den ikke har "forstået et nej" endnu

  • #13   13. jan 2008 jep smiley det er bare blive ved - blive ved - sååå kommer det smiley

  • #14   13. jan 2008 vi må prøve at give en høj lyd fra os når hun bider .. Så lige et andet spørgsmål nu vi er igang. smiley hvordan gør i med jeres hunde når i f.eks er på arbejde?skal de bare vendes til at være alene hjemme en arbejdsdag? Min kæreste og jeg arbejder begge fra 8 til omkring 17 så det er jo en lang dag, men fra da vi fik hende og til nu har jeg kørt hjem til middag lige for at lufte hende, men det kan ikke mere? skal den bare vænnes til at være alene..?

  • #15   13. jan 2008 Og vendes til at holde sig?

  • #16   13. jan 2008 fra i fik hende og til nu ??????
    i har vel forhåbentlig først fået hende i går eller i dag???


  • #17   13. jan 2008 Er hun ikke kun 8 uger??? så skulle i dahelst først lige have fået hende ind af døren???

    Men har i ikke trænet "alene-hjemme" med hende?

    Og du skal nok ikke regne med at hun kan holde sig en hel arbejdsdag, men sådan er det jo at have hvalp


  • #18   13. jan 2008 di kan ikke forvente en hvalp kan holde sig fra 8-17 - det er urealistisk....
    Jeg luftede min hvalp hver ½ time - i ca. 14 dage - derefter hver time - det gør jeg stadig... hun er 4 måneder nu..
    Nu går jeg også hjemme og har muligheden for det... men hun er renlig nu...
    har hun "glemt" at prutte da vi var ude piver hun - og ud igen smiley


  • #19   13. jan 2008 som jeg har anbefalet dem der har købt hvalp hos mig - sååå tag fri når man ved der kommer hvalp hjem så man kan træne stille og roligt...
    En lille ferie er kun et STORT plus


  • #20   13. jan 2008 Heidi -og går man ikke hjemme, så må man forvente et par uheld når man kommer hjem, og at renlighedstræningen i nogen tilfælde kan tage lidt længere tid;o)

    Men man plejer da at tage i hvert fald en uge fri når man får hvalp -ligeså meget for alene-hjemmetræningens skyld. Man kan jo ikke forvente den bare automatisk synes det er ok.


  • #21   13. jan 2008 Oraklet - præsis!!!!!

  • #22   13. jan 2008 skrive fejl: hun er fra oktober, undskyld.. Vi fik hende d. 1 januar.

  • #23   14. jan 2008 nåååååå sååå er jeg mere rolig.... pu ha

  • #24   14. jan 2008 Ok, så er jeg da lidt mere rolig:o)

    Men som sagt: Har i ikke trænet at være alene hjemme?

    Og er din forventning at hun bare kan holde sig, så bliver du nok skuffet. det skal nok komme med tiden, men en hvalp har ikke så stor en blære, og når den så endnu ikke helt har forstået det med at man skal gøre den slags ude, så vil der ske uheld når den trænger.


  • #25   14. jan 2008 Har I trænet 'alene hjemme træning' med hende for hun kan ikke bare blive efterladt og finde udaf det selv, det er noget der skal trænes med i små tidsintervaller.

    Ang. med at kunne holde sig vil hun først kunne det i 8-10 timer når hendes organer er færdig udvoksede så det er med at tørre tisse tåre osv op i starten


  • #26   14. jan 2008 sørg for at lufte hende når hun har sovet, leget, er vågnet osv så får I en renlig hund som kan lære at sige til når hun skal ud

  • #27   14. jan 2008 jo det har vi, hun har som sagt prøvet at være alene hjemme fra omkring 8 til 12 også fra 13 - 17 og det har hun klaret godt . hun tisser på aviserne vi ligger frem til hende.. Men hvornår ''ved' hunden at det skal gøres udenfor? undskyld alle de spørgsmål, men det er sævrt synes jeg at være nybagte hundeejer smiley

  • #28   14. jan 2008 ja hunden vil være lang tid om at lære at det skal "gøres udenfor" når den skal gøre det indenfor på aviser fra 8-17 - derefter er det UD - jeg ville selv ikke kunne forstå det hvis jeg var en lille hvalp smiley

  • #30   14. jan 2008 ja det er da forståeligt ; )

    Det er indivuduelt hvornår hunden selv fortæller at den skal ud prøv at kig efter de små tegn/signaler på at hun gerne vil ud, man kan næsten se det på dem via deres ændret adfærd.

    Tisser hun indefor på aviser når I er hjemme ?


  • #32   14. jan 2008 nej, når vi er hjemme piver hun gerne når hun vil ud, ellers har hun adgang til haven fra terressedøren..

  • #33   14. jan 2008 personligt syntes jeg du skal fortsætte med at kære hjem til middag - til hun er noget ædlre.. så kan det være hun hurtigt vil "se" du kommer deromkring og evt. venter med at tisse... fra 8-17 er dælme lang tid

  • #34   14. jan 2008 jamen så kan hun jo allerede sige til, det er flot

  • #35   14. jan 2008 flotte stave fejl... huhu

  • #36   14. jan 2008 En hvalp kan omkring 4 måneders alderen holde sig i 6-7-8 timer, hvis den er i ro. Derfor skulle det, hvad det angår, ikke være noget problem for den at være alene hjemme. Men i samme øjeblik den fornemmer at du er på trapperne, og den begynder at hoppe rundt for at byde dig velkommen hjem, så bliver ”problemet” påtrængende. Derfor skal hvalpen ud så hurtigt som muligt, og som det første, så kan man sige goddag bagefter.

    kopieret fra (link fjernet)


  • #37   14. jan 2008 Det kan got tage lidt længere tid at få hvalpen renlug når den skal gøre det indenfor om dagen
    -men vi har jo ikke alle mulighed for at gå hjemme den første måned eller to til hvalpen er renlig:o)

    Hvornår den ved at det skal foregå ude er meget individuelt, men at den ved det nytter jo ikke når ikke der er nogen til at lukke den ud, når den skal, og en hvalp kan sjældent holde sig en hel arbejdsdag, og så må den jo gøre det inde.

    Møffe har aldrig fundet ud af at sige til, men på hendes opførsel kan jeg se når hun skal. Hun har aldrig brugt lyd (sjovt, for hun "snakker" ellers meget, bare ikke når hun skal ud)
    Hun holder sig osse til hun bliver lukket ud og det hele, men det er altså ikke alle hunde der piver/skraber på døren e.l. når de trænger.


  • #38   14. jan 2008 Min kan dælme ikke holde sig så længe *GG*

  • #39   14. jan 2008 nat nat allesammen

  • #40   14. jan 2008 Ja det er rigtig flot og vi roser hende også for det. Hun skal nok blive en dygtig hund. smiley

  • #41   14. jan 2008 Cera stiller sig og kigger på en - og såååå går snakke tøjet i gang.... ikke pive ikke gø - men sådan snakke *GG*
    Hun er vild sød smiley


  • #42   14. jan 2008 Det ville jeg også helst gerne gøre.. Men problemet er bare jeg har ikke den store mulighed for det lige i denne tid. Men vi må finde en løsning. Vi har snakket om en hundegård til hende ude i haven men hundehus og god plads.. men igen er hun for ung til det? Der er så mange spørgmål og bekymringer om det hele synes jeg.. smiler

  • #43   14. jan 2008 Altså, da Møffe var skadet i sommers kunne hun til sidst osse sige til.

    Hun kunne og måtte ikke gå, så hun skulle bæres ud hver gang, og Møffe mener IKKE at der skal tisses eller andet i haven -den slags gør man på gåturen.

    Men da hun så ikke var kommet af med noget i næsten et døgn så skal jeg lige love for hun kunne brumme og pive, og endelig lykkedes det i haven :o)


  • #44   14. jan 2008 Charlotte -såskal hun vendes til det langsomt. Og jeg ville i hvert fald sætte lås på med alle de hunde der bliver stjålet pt.

  • #45   14. jan 2008 det er nok ikke lige årstiden at stille en hvalp i hundegård i haven.. det vil jeg syntes var alt for koldt

  • #46   14. jan 2008 Bella ville hellere ikke først i haven, men det går lige an nu smiley

  • #47   14. jan 2008 Charlotte -Møffe gør det KUN af nød, og nu hvor Happy jo har gjort det et par gange derude, så rynker hun helt på næsen når hun snuser til det sted *GG*

    Jo jo, det kan da kaldes renlig. Ikke i huset, ikke i haven -nej heeelt uden for grunden -men dejligt at man i hvert fald ikke riskerer at træde i noget når man er i haven:o)

    Self bare ikke sjov når ens hund er voldsomt skadet og man så de første tre dage måtte slæbe den en lille km for at finde et sted der passede damen -og godt nok er hun lille, men altså ikke taskestr hehe


  • #48   14. jan 2008 Cera vil heller ikke hverken tisse eller noget i vores have - men nu går vi også altid tur - så hun har hendes "faste stoppe steder" *GG*


  • #49   14. jan 2008 Heidi - går osse mange ture hver dag, så jeg har aldrig tænkt over det før i sommers hvor det pludselig blev nødvendigt.
    Hun blev trampet ned af en hest og var lam i hele højre forreste del af kroppen (inkl ben)


  • #50   14. jan 2008 ejjjjjjj gud hvor frygteligt.... nååååhh.... er hun kommet sig??

  • #51   14. jan 2008 har lige været inde og lure på Møffe - og kan kun sige.....

    HVAdælen skulle den hund da ellers hedde ???
    DET passer bare perfekt til den smiley


  • #52   14. jan 2008 Ja det var ikke sjovt. Var sikker på hun ville dø.Hun skreg og skreg, og fik bidt mig da jeg samlede hende op. Og så pludselig på vej til dyrlægen blev hun helt stille.
    -nøj hvor jeg tudede.

    Men heldigvis slap hun godt fra det, og efter tre uger kunne hun bruge benet igen. Sidst i september startede vi endda til agility efter genoptræningen.
    Self meget stille og roligt.

    Nu kan man slet ikke mærke noget mere, ug over at hun har fået et lille navlebrok, pga trykket var så stort så tarmene blev presset ud i navlen )men det er kun meget meget lille)


  • #53   14. jan 2008 åhhhh stakkels hund og dig... føj for en grim oplevelse smiley
    men dejligt det hele går godt nu


  • #54   14. jan 2008 Ja dyrlægen sagde det så fint da jeg spurgte til bulen ved navlen: "jamen det er fordi hun var lige ved at blive splattet"
    -ihh tak det var da lige hvad jeg ville høre *GG*


  • #55   14. jan 2008 hehe ja det var da noget af en besked.. men gu ske tak og lov for det ikke skete

Kommentér på:
Snapper efter os

Annonce