{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

Snapper / kurre {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens smiley

Min kæreste og jeg købte for en mdr's tid siden Ozzy og nu er han begyndt og snappe og knurre af mig bagefter.

F.eks. lige før ville han ikke bakke tilbage og ligge sig så tager jeg armen ned foran brystet på ham og mærker så snapper han ud efter mig og bagefter ligger han sig og knurre af mig :s

Kort tid efter ligger han sig hen oven på mine fødder så det tyder jo på at han ved at han har gjort noget forkert.

Nogen der har en ide til at afhjælpe problemet ?

Det er sket op til flere gange nu og jeg tænker at det skal rettes nu da vi ofte har besøg af børn eller er hjemme ved mine forældre hvor der er plejebørn os og han skaber ikke ligefrem tryghed efter dette :s

Når vi træner kommandoer osv. adlyder han super godt men hvis han skal flytte sig fra et sted f.eks. hvis han ligger i sofaen så ignorere han både min kæreste og jeg så det tyder vel på at han ikke ser os som lederne eller tager jeg fejl :s ?

Mvh.

Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snapper / kurre
  • #1   2. okt 2010 Jeg gætter på at det er fordi han simpelhen ikke stoler på dig. Knurren kan betyde mange ting, men det er yderst sjældent en dødstussel og det har intet med dominans at gøre.

  • #2   2. okt 2010 Nu ved jeg self. ikke hvor gammel Ozzy er, men jeg ville få en adfærdsbehandler ud for at se hvor jeres kommunikation går galt.

  • #3   2. okt 2010 Ozzy er næsten 5 år gammel og kommer fra et hjem hvor han tydeligt ikke har fået mad nok :s

  • #4   2. okt 2010 Hvilken race er han?

  • #5   2. okt 2010 En Kleiner Münsterländer smiley

  • #8   2. okt 2010 Rører I ham fysisk, når han knurrer?

  • #9   2. okt 2010 Mig og de 2 brune:

    Okay smiley



  • #10   2. okt 2010 Trine L:

    Nej overhovedet ikke, jeg sidder i sofaen og han er lige ved siden af mig.



  • #11   2. okt 2010 Det kan også være smerter, så tror også det kan betale sig at smutte forbi dr. dyr og en kiropraktor.

  • #12   2. okt 2010 Anne J:

    Jeg tænkte også smerter til at starte med men han viser ingenting på det overhovedet når der leges, eller trænes.

    Jeg har prøvet forsigtig selvfølgelig og trykke / mærke efter nogle steder på hans krop uden at han har givet lyd fra sig eller noget.

    Det ene øjeblik er han livlig og super glad men pludselig ja så snapper han og knurre.


  • #13   2. okt 2010 Steen:

    Okay smiley det er også inde for få sek. at han ligger sig ved mig men ja har læst om det med sekunderne smiley

    Men tak smiley


  • #15   2. okt 2010 Steen:

    Nu kommer det jo også an på hvilken opdragelse og behandling Ozzy har fået i sine 5 første år og ikke kun den seneste mdr.


  • #16   2. okt 2010 Henrik nu spørg jeg måske dumt, men er du sikker på han er "vred" når han gør det?

    Jeg spørg fordi min buller gør det samme, men det er når han vil lege eller han vil have opmærksomhed.. han kan sidde og nedsirre mig og brumme og knurre og snappe efter mig når han mister tålmodigheden.. Det kan virke voldomt, men jeg kender ham jo og ved han bare vil have lidt ballade i gaden..

    Han gør det aldrig på mennesker han ikke er tryg ved eller ikke kender...

    men det kan måske slet ikke tænkes det er i den dur?


  • #17   2. okt 2010 Maria:

    Jeg føler at det er vrede og det skaber utryghed når han reagere som han gør, men kan ikke afvise at du har ret men normalt når han vil have opmærksomhed så kommer han bare stille og roligt hen til mig og ellers piver han lidt for at få opmærksomhed og hvis han vil ud smiley


  • #18   2. okt 2010 Okay, det slog mig bare lige.. håber i kan få den rette hjælp smiley

  • #20   2. okt 2010 Maiken T: Lige præcis, det er noget nær umuligt at give konkrete råd når man ikke selv har set hunden.

  • #21   2. okt 2010 Henrik

    Det du skriver, tyder på, at din nye hund er usikker på, hvad du forlanger af ham i den situation. Han går simpelthen i forsvar.

    At lægge sig ned er ikke et udtryk for trods, - men helt sikkert her et udtryk for manglende forståelse for situationen.

    Desuden skal du vide, at såfremt en hund har indtaget en plads, er det dens og må forsvares uanset rangorden!

    Der skal træning og en gensidig tillid, som skal bygges op, til, for at du bare kan skubbe din hund ned fra et sted, hvor den ellers ligger eller har ligget i flere min.

    Jeg vil anbefale dig at give hunden et lille stykke snor på ( ca 1 - 1½ m.) uden løkker/håndtag osv., som den kan gå rundt med inden døre uden at hænge fast.

    Så kan du altid lige tage linen, - vende siden til hunden/ eller ryggen ti hunden, når du skal have ham ned af et stykke møbel.

    Kan du se tænder/ører/poter/lysken på ham uden han protesterer?

    I så fald er det et klart udtryk for, at tilliden mellem dig og din hund slet ikke er god nok endnu, - og så bør du ikke optrappe en evt. konflikt ved at tage ham på brystet og skubbe ham tilbage. Det tåler jeger forhold endnu ikke.

    Hvad du kunne gøre, hvis du ikke vil gøre brug af en lille stykke line, er at stille dig i vejen. Lige så roligt og uden de store armbevægelser, skal du kræve "dit rum". Tal stille og roligt til ham, mens du gør det. Lad være med at bukke dig over ham, men gå ligesom Charlie Chaplin mod ham og "erobr" pladsen cm. for cm. efterhånden som han viger den.

    Ros ham rigtig meget, når han endelig flytter sig helt. Kig ham evt. ikke engang i øjnene, mens du "presser" ham ( psykisk" væk. Men gå roligt til værks, så han ikke igen går i forsvar overfor dig.

    I hans øjne begår du jo brud på hundenes "Emma Gad".

    Du er velkommen til at ringe og få en uforpligtende snak.


  • #22   2. okt 2010 Lise L:

    Tusind tak for et fantastisk svar smiley

    Jeg kan uden problemer checke alt det jeg vil smiley



  • #23   2. okt 2010 Henrik

    Du er velkommen *s*


  • #24   3. okt 2010 Man kan også kalde hunden til sig og belønne den for korrekt adfærd.

    Det handler om tillid og tillid gør man sig fortjent til :o)


  • #25   3. okt 2010 Jeg vil anbefale dig at læse "Alfasyndromet" og "Problemhunde og hundeproblemer" begge af Anders Halgren. Samt "Dominans eller lederskab, fakta eller overtro", Barry Eaton

  • #26   3. okt 2010 Hvis en hund på den alder pludselig begynder at knurre, ovs. Så er det sikkert en adfærd som den ikke har vist før. Så jeg vil forslå at få en tid hos jeres dyrlæge, så i er 110% sikker på at den ikke har smerter nogen steder.
    Min Kenzo, er en af de hunde der ikke viser smerte, men han har til tider smerter, og der knurre han af vores anden hund Bella.
    Så prøv dyrlægen før alt andet...

    KUN POSITIVT MENT

    Med Venlig Hilsen
    Michael


  • #27   4. okt 2010 Læs bogen "Hundes & ulves adfærd", af Freddy Worm Christiansen
    Den fortæller, at det er helt okay, at en hund der ligger i sofaen knurrer.
    Jeg tror, at denne bog kan give dig en bedre forståelse af din hund og gode råd.

    www.dkk-faaborg.dk har d. 12.11. arrangeret et foredrag om "Lederskab" - deltag evt. i det.


  • #28   4. okt 2010 Lone P:

    Han knurre ikke når han ligger i sofaen men når han står foran mig.


  • #29   4. okt 2010 Lone P

    Jeg har svært ved at tro, at det skulle være "helt ok" at en familiehund ligger i sofaen og knurrer!

    Der er da så sandelig forskel på at forstå, hvorfor hunden gør det, og så bare at acceptere tingenes tilstand.

    Det er da et faresignal, der fortæller, at hunden ikke er tryg ved dem, den bor sammen med og også ofte en indikator på, at der er noget kommunikation hund og ejer imellem, man skal se at få rettet op på.

    Jeg kunne da aldrig drømme om at sige til en, som kom til mig med det problem, at det skulle hunden bare have lov til og det skulle der ikke arbejdes med.


  • #30   4. okt 2010 Jeg siger ikke, at der ikke skal arbejdes med det. Men Freddy Worm fortæller i bogen om ejerskabszoner og andet som kan give en forståelse for, hvorfor hunden knurrer i disse situationer.
    Og med forståelse kan man gøre det rigtige.


  • #31   4. okt 2010 En hund der knurre og snapper, skal man ikke begynde at rette på, FØR man har fået den tjekket ved en dyrlæge, om den har smerter, eller er syg....

  • #32   4. okt 2010 '''''''''''''Jeg tænkte også smerter til at starte med men han viser ingenting på det overhovedet når der leges, eller trænes.

    Jeg har prøvet forsigtig selvfølgelig og trykke / mærke efter nogle steder på hans krop uden at han har givet lyd fra sig eller noget. ''''''''''''

    Ja, det gjorder jeg også med Kenzo, men da jeg kom til dyrlægen fandt han et punkt hvor Kenzo havde smerter. Kenzo blev røngent, og det viste sig at han havde begyndende HD
    Så det viser at man ikke selv kan bedømme de steder der skal trykkes og rives i.


  • #33   4. okt 2010 Michael C:

    Mener heller ikke at han ikke kan være syg bare fordi jeg har trykket nogle steder for det er jeg slet ikke uddannet til at kunne gøre med sikkerhed.



  • #34   4. okt 2010 Lone P

    Se, der er jo HIMMEL til forskel på, at du skriver og genfortæller sådan :

    "Den fortæller, at det er helt okay, at en hund der ligger i sofaen knurrer."


    og på den anden side sådan:

    "Men Freddy Worm fortæller i bogen om ejerskabszoner og andet som kan give en forståelse for, hvorfor hunden knurrer i disse situationer."



    Og jeg mener bestemt, at hvis man skriver, at en bestemt adfærd er "helt okey" ( som du gør ), så signalerer man også dermed, at man ikke behøver at bekymre sig yderligere om den sag.

    Så jo - du skriver indirekte, at der ikke skal arbejdes med problemet, - for det er jo "helt ok".


    Men fair nok, at det så ikke alligevel er det, du mente, - og godt at vi lige fik slået det fast.


Kommentér på:
Snapper / kurre

Annonce