{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

Hvalpen snapper ud efter en? {{forumTopicSubject}}

Det er nok et spørgsmål om opdragelse det her.

Hvis vi går en tur eller er i haven og der sker noget som ikke lige passer vores lille luffe så finder han på at knurre af en og ender med at snappe/bide ud efter en i et hurtig hug.

Jeg ved godt han er hvalp og skal have lov til at lege, men syntes det er lidt ubehageligt den måde det sker på og tænker det skal han i hvert fald ikke gøre som voksen, for så kommer det i hvert fald til at gøre ondt med de små tænder.

Har hørt man ikke må være for højt råbende hvad angår FY og sådan for det virker voldsomt på ham, men han må gerne vide det er forkert at knurre af sine ejere og at han ikke skal hugge sådan ud efter os.

Andre med små hunde som har erfaring med det og et godt råd til hvordan vi skal gøre her?

For han er en rigtig lille stædig en og vil bestemme smiley

Jeg takker på forhånd og ønsker alle en dejlig dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpen snapper ud efter en?
  • #1   11. jul 2011 Hvis vores hunde gør noget vi ikke ønsker de skal, så ignurerrer vi den/dem og vender ryggen til den/dem.. hvis/når den bidder piv højt som søskende og mor gjorde dengang.. smiley
    håber det gav lidt


  • #2   11. jul 2011 Når han knurre er det så en dyb knurren helt nede fra maven eller er det en knurren fra halsen/struben?

  • #3   11. jul 2011 At han knurrer og hugger efter jer kan være et tegn på at I overser hans signaler om at han er utryg og føler sig presset og derfor er tvunget til at gribe til skrappere midler....

    Hvad er det der sker når han knurrer og snapper ?

    hvis det er i leg, så giv ham noget han gerne må bide i og henled opmærksomheden på legetøjet istedet for jeres hænder og bukseben


  • #4   11. jul 2011 Kan du forklare lidt bedre hvad der har fået ham til at reagere?

  • #5   11. jul 2011 Tænker også det kan være som Tina siger at i overser han signaler.. Vores gør det ikke med os men kommer der en fremmed hen og tager hånden hen over hovedet på hende så viger hun væk og hvis ikke det var hentydning nok så markere hun! Også hvis fremmede bukker sig ins over hende!

  • #6   11. jul 2011 Du skal lære hunden kommandoen nej.

    Læg en godbid på gulvet (sæt dig derned)

    Når hunden vil tage den lægger du roligt hånden over godbidden, mens du siger "nej"

    Når hunden kigger væk eller opgiver at få fat i godbidden roser du i lyst toneleje og giver lynhurtigt en anden og bedre godbid

    Det skal trænes mange gange i løbet af en dag og uden at råbe eller skælde ud, det skal bare være en kommando ligesom sit, dæk osv.

    Husk at når du vil standse den i noget, den er igang med at sige nej og belønne med godbid i det sekund den retter opmærksomheden mod dig istedet. Undlad at rykke i den, da det kun gør hunden mistroisk overfor dig.
    Tålmodighed er nøgleordet her og hvis du bevarer den og indlærer nej på en rolig måde vil du få et godt resultat senere hen. God træning smiley


  • #7   11. jul 2011 Jeg er ikke tilhænger af Nej kommandoen men er tilgengæld af Ven-Te kommandoen grundet at mange gange vil vi blot have hunden til at vente et øjeblik for mig er et Nej at hunden aldrig må løbe ud foran bilerne osv.

    ''...vores lille luffe så finder han på at knurre af en og ender med at snappe/bide ud efter en i et hurtig hug.''

    Dette citat studser jeg meget over og tænker hvad søren er det for en slags 'leg' i leger med ham for her lyder det som om at I har overset alle de foregående dæmpendesignaler om at stoppe og holde for nu - med andre ord I går over hans grænser og skal være obs på dette.

    Endvidere tænker jeg at I måske ikke har kendskab til de dæmpende signaler og derfor vil jeg anbefale jer at læse bogen: På talefod med hunden - De dæmpende signaler af Turid Rugaas.

    Afslutningsvis hvis det skulle fortsætte med nappen og knurren selvom man har observeret Luffe's dæmpende signaler, tages sine forholdsregler osv og dette ikke har afhjulpet problemstillingen som Jonas (TS) ridser op ville jeg anvende metoden ignorer alt hvad du ikke ønsker at hunden gør dvs ikke kigge på, ikke tale til, ej eller fnise også rose med glad og blid stemmeleje alt hvad hunden gerne må sammen med godbidder i indlæringsfasen.

    Go' træningslyst ; )


Kommentér på:
Hvalpen snapper ud efter en?

Annonce