{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Hun hapsede igen {{forumTopicSubject}}

Hun hapsede igen, hvad gør vi?

Leika hapsede igen min søn Lars. Hun stod op af bordet og snusede kraftigt til resterne- måske der faldt noget af - da Lars griber hende bagfra (hvilket hun overhovedet ikke kan lide, hun er simpelthen bange for det), hun knurre og hapser ud efter ham. Rammer ham i halsen. (Det skal siges at når hun står på bagbenene er det der hendes hoved er).
Min mand vil af med hende, jeg er i tvivl - hun er 6 mdr. og bed ikke af arrigskab, men fordi hun blev bange - den anden gang var også da hun blev grebet bagfra - hvilket jeg fortæller ungerne dagligt at de ikke må.

HVAD GØR JEG? Det er jo også utrygt at have en hund der snapper........

SNØFT for knægten og hvalpen, men knægten kommer jo først...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun hapsede igen
  • #2   5. okt 2006 Det er dominans problem

  • #4   5. okt 2006 Du bliver i hvert fald nød til at lære din søn at det kan hunde ikk lide, jeg synes ikke det lyder som om hun er aggressiv, men blot forsvarede sig i frygt... Mon ikke i allesammen kan være der hvis han lærer at omgåes hunde...
    Knus herfra


  • #5   5. okt 2006 Ja Lars er 6 år og ved godt at han ikke må. Indrømmede det også selv.

    Jeg tror ikke rigtig det er dominans - det er mad. Man kan sagtens tage maden fra hende når hun spiser eller stikke hånden i skålen - men når det kommer til rester på bordet så har hun kun tanke for det. Hun får ellers ikke rester og heller ikke godbidder ved bordet..


  • #6   5. okt 2006 Det vil jeg prøve MGP, også fordi lige nu kan han ikke lide hende.

    Vores gravhund kravlede op til ham da han græd og det elskede hen.

    Men vil klart prøve at styrke hans forhold til Leika. Og også vise hende at han er over hende, men han skal også respektere hendes grænser....


  • #7   5. okt 2006 Jeg vil bare sige tak for hjælpen, det varmer at andre ikke ser Leika som en bidsk hun - for det er hun overhovedet ikke - hun finder sig nemlig sædvanligvis i meget.

    Jeg tager lige knægten i skole igen og så træner vi.

    Godnat.


  • #9   5. okt 2006 Ja nu har jeg jo noget mere tolerance over for hund end for børn. Så som jeg ser det, er det barnet der skal lære.

  • #10   5. okt 2006 pka-bulldogs.
    Vi har lige her til morgen talt om netop det. Og Lars startede med at sige godmorgen til Leika og han har siddet og nusset hende, så han er ikke bange for hende. Han er heller ikke ond mod hundene man er vil i forhold til dem. hvilket vi fortæller alle ungerne at de ikke skal.
    Vi fortæller dem også at de ikke skal tage Luna op hele tiden, og ikke gå bag om Leika. Nu tror jeg den er gået ind ved Lars.
    Leika er ikke i køkkenet når vi spiser, men når vi er færdige kommer hun og Luna derud for at spise. Når så hun er færdig støvsuger hun køkkenet for bidder. Vi har tænkt på at nu sættes hun ud, og ja så vil jeg lade Lars hente hende med en godbid.

    Hundeejer, jeg bor i Esbjerg...


  • #11   5. okt 2006 MGP: *gggg* tror du virkelig:o) Så må Martin være et mønster barn o)

  • #12   5. okt 2006 Tak MGP

    Vi har jo også lige fået hundene, den 1 juni fik vi Leika og den 28 julie Luna, så der er jo noget tillæring. Men jeg mener også at børn har rigtig godt af at der er husdyr, og katte kan vi ikke have da Leon har allergi overfor dem.


  • #14   5. okt 2006 MGP. Den sidste bemærkning kan du virkelig ikke være bekendt at fyre af.
    Her sidder Lilllen af et godt hjerte og forsøger at hjælpe.

    Jeg har på intet tidspunkt hørt hende sige, at det koster noget.

    Så den bemærkning må du gerne tage i dig igen.


  • #15   5. okt 2006 for det første ville jeg forklare sønike hvordan man omgåes hunden,
    For det andet sker det gentagne gange ville jeg søge hjælpen, og fortsætter det vil jeg overveje hvad der skal ske.

    Mine hunde skal ikke bare hapse napse bide eller andet af vores børn, eller andres.

    Men de ved tilgengæld osse at er de onde ved hundene og ikke følger retningslinjerne vi har sat og uheldet er ude så må de leve med konsekvenserne af ikke at behandlet dem ordentligt.

    Nu elsker børnene hundene og har nemt ved at følge reglerne og som vi har forklaret dem,
    så er der jo ingen der tager deres mad fra dem, snolder eller vækker dem hele tiden når de sover, eller når de er gået på deres værelser for at hyggeslappe af kommer vi ikke rendene hele tiden.

    Mine ællinger har lært at man ikke går til dem når de spiser/sover og får gnaskeben.

    Ikke fordi jeg siger at ingen ikke må ae dem når de sover/spiser eller gnasker, men et eller andet sted så skal de altså have et par fristeder hvor de kan være i ro,
    og nyde freden.

    Det har været svært at forklare den lille på 4 år men han forstår det fuldt ud nu, efter at King knurrede af ham da han spiste gnaskeben, vi voksne kan sagtens gå til ham når han gnasker, spiser og sover.

    Vi har simplehen valgt de retningslinier for hundenes skyld og for netop og undgå ulykkerne.

    Fru Smed



  • #16   5. okt 2006 MGP

    Jeg er medlem af DKK, går til hvalpemotivation med Leika der om lørdagen, men jeg kan selvfølgelig ikke på lørdag, ellers havde jeg selvfølgelig spurgt træneren.

    Og jeg er rigtig glad for de råd jeg har fået her, det er jo også grunden til at jeg oprettede tråden, da jeg virkelig håbede at kunne få brugbare råd fra garvede hundeejere, hvilket jeg også har fået.
    Jeg er temmelig sikker på at de ting I har fortalt, vil være det samme som jeg vil høre andre steder.


  • #17   5. okt 2006 I SKAL IKKE AF MED HENDE

    Du kan få gratis råd og vejledning i DCH - brug det inden i tager en drastisk beslutning som at skille jer af med jeres hundefamiliemedlem.

    Vi har selv lignende situation for tiden med vores hvalp. Vi har en pige på to, som vores grand danois hvalp meget gerne vil hapse.

    Jeg havde det præcis ligesom dig, at jeg var bange for hvad situationen kunne udvikle sig til. At se sit barn blive hapset i ansigtet er ikke fedt!! I en konkret situation blev vi rådet til at hvalpen skulle gå med en lang snor, når hun så var ved at hoppe op, for at hapse, skulle vi nykke i snoren og sige "NEJ!" Simpel løsning som virkede efter nogle få dage - jeg var ellers også som din mand klar til at sælge, for min datter skal ikke være i fare.

    Løbende får vi råd og vejledning af DCH. Det behøver ikke være barn eller hund, så den tanke med "drengen kommer først" behøver du slet ikke tænke.

    Jeg giver dig ret i det slet ikke er en dominans hun udviser. Det er jeg i hvert fald blevet undervist i, at hunde (slet ikke hvalpe) er dominante over for småbørn.


  • #18   5. okt 2006 I bør ikke skille Jer af med hunden, men derimod lære sønnike hvordan man behandler hunde, og lære ham hvad der kan ske hvis man ikke er forsigtig og tænker sig om. Det samme lyder det til manden kunne tåle at forstå!!

    Held og lykke med at få opdraget familien, så hunden ikke bliver yderligere nervøs...


  • #19   5. okt 2006 Jeg ved godt det ikke var for at bide, for selv om han fik en ridse, er der ingen bidemærker, det var et "krads" var først i tvivl om hvalpen havde dradset ham.

    Jeg vil i fremtiden undgå at den situation kan opstå igen, så bespisningen af hvalpene kommer til at foregå anderledes. Når Leika er færdig kommer hun udenfor, så må vi se om Luna ikke gider spise sit mad. Hun venter alligevel altid til Leika er færdig.

    Vi spiser før hundene.


  • #20   5. okt 2006 dradset = kradset

  • #22   5. okt 2006 Sofie L

    Det er nemlig rigtigt - hun er bare dejlig.


Kommentér på:
Hun hapsede igen

Annonce