{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Dominerende hvalp.. hjælp!! =o/ {{forumTopicSubject}}

Vores hvalp på ca. 5 mdr. er vildt dominerende overfor vores anden tæve på knapt 1½ år..

Den lille letter ben op ad hende (uden at tisse).
Hvis den store ligger ned, vil den lille helst ligge oven på hende som om hun ikke må være der.

Hun tramper også rundt oven på hende hvis hun ligger og sover.

Hun har INGEN respekt for den store, hvis hun har fået nok og sætter hvalpen på plads, bliver hvalpen bare endnu mere sur og hakker den store en over næsen.

Hvis den lille så vil lege så snapper hun den store i ørerne og haserne og til sidst får den store nok, men hvis hun prøver at sætte hvalpen på plads flipper den helt ud..

Men hvis det handler om mad og legeting/tyggeting så er det den store der bestemmer og hvalpen respekterer hvis den store knurrer..

Synes bare det er synd at den lille altid er efter den store og dominerer hende =o/

Er der noget vi kan gøre, eller skal vi bare lade dem klare det selv?

Håber i har nogle gode råd =o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dominerende hvalp.. hjælp!! =o/
  • #1   18. maj 2007 min han hvalp er også til tider ret streng overfor min voksne hund, men det stopper JEG, da den lille ikk fatter et nej fra ham medmindre det mad

  • #2   18. maj 2007 Julie S.. tjaa det lyder jo lidt som det samme..

  • #3   18. maj 2007 Hvis din store hund ikke siger fra og du synes det er nok, så er det dig der skal gå ind og stoppe det.

  • #4   18. maj 2007 Ja og når det sker så stopper jeg ham nogle gange da jeg har hørt den nye hvalp ikk må ha lov at Tryne den voksne hund i huset, da den så kan finde på at gøre det samme med fremmede hunde. . og så er en god ide at lade den voksne hund få fred en gang imellem , enten ved den har et sted den kan gå hen, og ligge i fred eller man laver noget kun med den osv. . men det hjælper hos os når jeg "skælder ud og stopper det" ellers var min voksne hund blevet sindsyg tror jeg

  • #5   18. maj 2007 ja jeg må hellere blive bedre til at stoppe den lille tyran =o)
    Der er bare mange forskellige holdninger til det. Andre har sagt til mig at jeg ikke må blande mig og at de skal klare det selv..


  • #6   18. maj 2007 Hej
    Her hjemme har vores den bette også været lidt styg med at ville parre den store. Dette har jeg stoppede.
    de skal også selv finde ud af hvem af dem der skal bestemme men der er nogen ting hvor man bliver nød til at være lederen i flokken :-9
    Her hjemme sætter den store den bette på plads når det gælder mad og hvis han ligger og sover og ikke gider lege..


  • #7   18. maj 2007 du kan sende den på ferie hos os, min skal nok fortælle den hvordan det hænger sammen... overhystaden finder sig ikke i noget. ( joke)
    Tror også den store siger fra på et tidspunkt, du skal nok bare være opmærksom på at det ser voldsomt ud.


  • #8   18. maj 2007 Når jeg får hvalpe hjem, holder jeg øje med den 10-4 hvis der er en af dem der spiller op så stopper jeg det med det samme... Det er mig der er alfa her i huste så det er mig der irettesætter, mine hunde er aldrig alene sammen, uden at jeg enten kan se eller høre dem... Når jeg ikke er hjemme er de adskilt...

Kommentér på:
Dominerende hvalp.. hjælp!! =o/

Annonce