{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

hjælp dominerende cavalier {{forumTopicSubject}}

hej
vi har en dejlig cavalier hvalp på snart 10 måneder. han er sindssygt dominerende og sidder ovenpå vores anden hund som I kan se på billederne. han kan finde på at sætte sig og pisse og skide lige efter han er kommet ind bare for at vise hvem der bestemmmer... hvad gør vi... hjæælp smiley han er blevet kastreret så det kan vi ik gøre...

håber på mange gode råd

mvh anita


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp dominerende cavalier
  • #1   3. sep 2008 pil ham ned og giv en skide balle

  • #2   3. sep 2008 Opdragelse *ss*

    Det lyder til at han gør det fordi han kan... og ikke forventer nogen koncekvens fra Jer.

    Hvad gør I for at styrke Jeres sammenhold?

    hvilken form for træning går I til med ham osv osv.

    hvis du virkelig føler at du har gjort alt i din magt og ikke kan se enumiddelbar løsning, så søg hjælp enten hos din træner, din dyrlæge, eller en adfærds-dimmer der evt kan se Jer i hjemmet og det samspil I som flok har i dagligdagen.


  • #3   3. sep 2008 Tag ham ud når i opdager at han sidder og laver eller tisser ...

  • #4   3. sep 2008 mit umiddelbare råd må være at starte helt forfra på renligheds-træningen.
    Godbidder og ros når han besørger udenfor- et bestemtnej og hurtigt i haven når han gør det indendørs.
    At han skulle besørge i huset for at demonstrere sin magt tror jeg helt ærlig ikke...
    Med hensyn til omgangen med jeres anden hund har jeg ingen råd.. håber andre kan hjælpe.


  • #5   3. sep 2008 Hvis dominansen er vurderet ud fra de billeder, så ligner det nu mere leg. Hvad med det billeder, hvor han går under maven på den store, er den store så dominerende der?
    Jeg kender ham ikke, så jeg aner ikke om han er dominerende eller ej, men man skal passe på ikke at læse dominans i alle mulige situationer, der intet har med dominans at gøre.
    Med hensyn til renlighed, er det selvfølgelig et irritationsmoment. Forfra med renlighedstræningen.


  • #6   3. sep 2008 der hvor de går i haven er bare leg. men han sætter sig altid ovenpå hende. også indenfor. hun siger ik fra da hun er så god af sig så nu må vi gøre det for hende. han får skæld ud og blir smidt ud når han gør det indenfor. vi træner ovre på mark og går ture og der er han rigtig sød og lydig og kommer når vi kalder men ii hjemmet giver det problemer og jeg venter nr 2 barn nu.. ik planlagt (ellers havde vi ik fået en til hund) men vil gerne have det pillet af ham inden den bette kommer til januar. ved godt han er i teenage alderen nu og det er som at starte forfra

  • #7   3. sep 2008 Det sker da også ind i mellem at en af mine hvalpe eller halvvoksne hunde får sat sig på en af de voksne, det betyder bestemt ikke, at de er dominerende, bare at de får lov, at de stadig kører lidt på hvalpelicens.
    Når de absolut skal være 2 i sofaen, er der ikke ret meget plads, og der kan den ene også godt ligge lidt oven på en anden, det har heller ikke noget med dominans at gøre, det er tilfældigt, hvem der kommer sidst og er øverst.
    Mine katte lægger sig også ind i mellem på hundene, det er heller ikke fordi, de er dominante, de får bare lov. Hvis hundene ikke bryder sig om, det skal de nok få kattene ned.
    Jeg kan ikke lade være at tænke, at Cavalieren bare gør det, fordi han får lov, enten det ikke generer den store eller fordi, han stadig kører på hvalpelicens.
    Så længe, det ikke er omvendt, ser jeg ikke det store problem i det.


  • #8   3. sep 2008 hvis vi beder ham om at lægge sig så gør han det altid ovenpå mille. på det punkt nægter han at lystre så derfor jeg overvejer om det ku være dominans

  • #9   3. sep 2008 Og i er hundrede på det ikke nærmere er usikkerhed?
    At hunden ikke er glad ved at gøre udendørs i nærheden af andre hundes områder. For i så flad har kastereringen næppe gjort det bedre...

    De dominerende hunde jeg har kendskab til har aldrig haft problemer med at gøre uden for - faktisk gør de et stort nummer ud af at gøre så mange steder og i så mange portioner som muligt, så alle og enhver kan se de har været forbi...


  • #10   3. sep 2008 I kender jeres hund bedst - og ved derfor, om der er andre tegn på, om hunden er en dominant type.

    Sådan som jeg ser og læser det skrevne her, så er det en hund, der søger tryghed hos den store hund, og som er en stor hvalp, der leger.



Kommentér på:
hjælp dominerende cavalier

Annonce