{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Michelle C
Michelle C
Tilmeldt:
21. okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hjælp til adfærdsproblem {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Håber på lidt råd ang min 5½ år gamle mops. Han er renlig og har været det siden han var hvalp. Da han blev kønsmoden havde jeg problemer med at han tissede på vores puder. Men et stykke tid efter at han blev kasteret gik det over igen med tisseriet....

Her de sidste 14 dage er han begyndt at tisse i vores køkken ved siden af vasketøjsstativet optil 3 gange om dagen (han bliver luftet 3-4 gange om dagen).
Min mops er generelt ikke dominerende anlagt.... Så det først jeg tænkte var om det var noget fysisk (blærebetændelse, nyresygdom osv)... Så i fredags bestilte jeg en tid til dyrlægen her i morgen mandag..
Her i weekenden har vi testet ham (netop fordi det kun var et sted i lejligheden), vi blokerede indgangen til køkkenet med en stor sækkestol... og der har ingenting været, indtil at min kæreste havde høretelefoner på og ikke hørte hvordan han moslede over sækkestolen og tissede i køkkenet. Så vi mener at vi er blevet bekræftet i at det er et adfærdsproblem...

Så vil høre om der er nogle af jer hundeelskere derude der har oplevet det samme og har gode løsningsforslag. Vi har selv tænkt på at købe et børnegitter.

Venlig hilsen Michelle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til adfærdsproblem
  • #1   21. okt 2012 For det første har det intet med dominans at gøre. For det andet kan han muligvis lugte at han har tisset der før. Har i vaske alt af i rodalon?

    Den nemmeste løsning er at i lufter ham ofte og sørge for at han ikke kan komme til at tisse inde.

    Og ja, det er en rigtig god ide at tjekke ham for fysiske ting. smiley


  • Michelle C
    Michelle C Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   21. okt 2012 Har brugt cilit bang, men det kan godt være jeg er nødt til at bruge rodalon?

  • #3   21. okt 2012 Jeg tror ikke Cilit bang fjerne lugten så hunden ikke kan lugte at den har tisset der før. Jeg ved at Ajax fx. ikke før fordi der er klorin i, eller hvordan det nu var.
    Så ja, Rodalon er nok vejen frem.


  • #4   21. okt 2012 Rodalon er vejen frem.. andre rengøringsprodukter kan faktisk forstærke lugten! smiley

  • #5   21. okt 2012 Mon ikke det er for lidt , at i kun lufter ham 3-4 gange om dagen.......jeg synes det er for lidt..... og det synes hunden åbenbart også...... smiley

  • Michelle C
    Michelle C Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   24. okt 2012 NITTIB... synes jeg er noget vås at sige. Min hund er i øvrigt ikke en gang ret interesseret i at gå tur (underligt nok)...

    Har sat babygitter op ud til køkkenet (har dumt nok ikke købt rodalon endnu!) Han har ikke tisset indenfor i snart en uge, men her til aften har han tisset inde i stuen... Han må jo kunne lugte det ude i køkkenet åbenbart... Nå ud og købe rodalon... GO!


Kommentér på:
Hjælp til adfærdsproblem

Annonce