DAP spray til ferien {{forumTopicSubject}}
Ja, nu er jeg jo kommet hjem fra Gran Canaria med Lola, og lovede af give karaktere på den DAP spray jeg brugte til hende i forbindelse med at hun skulle sidde på længe i bæretasken.
Først, "Dog Appeasing Pheromone" er et tryghedsskabende og beroligende feromon.
"Alle diegivende pattedyr frigiver duftstoffer, såkaldte feromoner, hvis funktion er at berolige afkommet. Hundes ”beroligende” feromoner udskilles fra talgkirtler i hudfurerne mellem patterne hos den diegivende hund.
Disse feromoner beroliger hvalpen ved stress og uro samt gør den veltilpasset i fremmede omgivelser, og når den møder nye udfordringer.
Forskning har vist, at feromonernes egenskaber bibeholdes selv ind i voksenalderen.
DAP er udviklet gennem veterinær forskning og har samme egenskaber som hunhundens naturligt forekommende feromon."
Man skulle sprøjte ca. 10 pumpeslag i tasken et kvarter før hun kommer i den, og igen ca. 2 timer efter. Og søreme om det ikke virkede! Alle stakkels 6 timer i den taske, forholdte hun sig helt roligt og afslappet - sov det meste af tiden, eller lå og gumlede i en tyggepind.
På tilbagevejen gik det også forholdsvist nemt, og hun er stadig glad for tasken
Så ja, min erfaring var god, jeg kan helt sikkert anbefale DAP til andre
Og nå ja - ferien var lækker, Lola elskede det... Nød solen og badningen i vandet, men mest af alt at kaste med frisbee på stranden, og løbe nogle lange ture...
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
DAP spray til ferien