{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
408 visninger | Oprettet:

Alenetræning(erfaringer og råd)!? {{forumTopicSubject}}

Har lavet en tråd tidligere og har forstået det med gradvist og langsomt at trappe op på tiden, som den lille vuffe skal være alene. Men hvis man nu vil gøre noget ekstra ud af træningen, hvad kunne i så foreslå? Nogle snakker om de der DAP(både i stikkontakt, spray og piller), hvad siger i? har I idéer til nogle bestemte ben, legetøj eller andet man kunne efterlade til den, så den ikke bare er alene med sig selv og kan få ledet tankerne hen på noget andet "sjovt". Jeg kan fortæller, at jeg skal have mig en chihuahua op til sommerferien, hvor jeg har rigeligt med tid ogferie til at træne:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alenetræning(erfaringer og råd)!?
  • #1   22. dec 2008 Jeg ville ikke begynde med piller og tilskud af nogen art.. Det burde slet ikke være nødvendigt.. Bare gå langsomt frem, det er den bedste løsning

• #2   23. dec 2008 Lær hunden hvad den skal når du går ud af døren. Vi har lavet alenehjemmetræning med vores, så han ved, at han skal puttesove i sin kurv når vi går. Han springer op i sin kurv og venter på sin farvelkiks når vi går ud af døren. Vi har brugt en øvelse af Roger Abrantes, der er i hans bog der hedder "hunden alene hjemme"
    Han havde noget legetøj at bide i da han var hvalp og skiftede tænder, men ellers har han ikke noget nu.

• #3   23. dec 2008 Enig med Jeanette gå langsomt frem. gå i 5 min så 10 min og så videre indtil den kan være alene hjemme i det der svarer til en normal arbejdsdag

• #4   23. dec 2008 En lille Chihuahua har jo ikke de største tygge muskler, til at klare et helt lårben fra en ko. smiley
    Et marver ben med leverposteg, tror jeg kunne være en god aktivitet, evt frossen så tager det, lidt længere tid.

• #5   23. dec 2008 Når du er hjemme kan du også give ham det som opgave. Altså marver benet. Bag en lukket dør, så han vender siig til at lave nået selvstændigt uden at du er tæt på. I korte perioder.

• #6   23. dec 2008 Da vi fik vores hund, fik vi også at vide, at man ikke kun skal øge tiden den er alene hjemme, men også gå tilbage engang imellem, og lade den være alene hjemme i kort tid, så det ikke hele tiden bliver længere og længere tid.

• #7   23. dec 2008 Okai super, ja så er det jo godt jeg har et halvt år endnu til at sætte mig ind i tingene. Men jeg synes jo også at man burde forsøge uden diverse hjælpemidler, så er glad for at få det bekræftet. Det er sjovt at du længere oppe nævner Abrantes bog, den har jeg netop reserveret på biblioteket samt adfærdsbehandlerens(nu kan jeg ikke huske navnet - men hende der havde det program i fjernsynet) en af hendes bøger har jeg også reserveret.
    Nogle gange synes jeg bare at tingene er meget forældede i sådanne bøger, derfor er det meget fint at få nogle gode inputs fra dette iøvrigt FANTASTISKE forum:)

• #8   23. dec 2008 Hos min hund hjalp det at der kun er 4 vægge smiley

• #9   23. dec 2008 Okay super, for jeg tænker jo også(nu jeg bor i lejligheds 1. sal). Måske skulle jeg lukke af, så den havde hele stuen og køkkenet at være i kun. For så ville der være lukket af til soveværelset, gangen og badeværelset hvorfra han ville kunne høre lydene meget tydeligt fra opgangen hvis nogen kommer gående derude. Hvad så med at rulle gardiner for? skal/skal ikke?! Så er der nogen der snakker om at have fjernsynet tændt imens eller en radio? Men er det så at være lidt for sippet?

• #10   23. dec 2008 Altså, jeg lukker min hund ude på mit badeværelse som er 5-6 kvm. Og der trives hun super godt .. Faktisk ligger hun så frivilligt derud og sover nogle gange .. Hehe

• #11   23. dec 2008 Da jeg fik Luna hjem havde hun kun gangen og badeværelset at gå i. Og det havde hun faktisk indtil hun var over 1½ år gammel

Vi flyttede da hun var 14 mdr gammel, og der måtte vi lige gå et skridt tilbage i alene-hjemme træningen

• #12   23. dec 2008 Nogle hunde foretrækker hele huset andre et enkelt rum. Det er forskelligt fra hund til hund ... Det samme med gardinerne.

Kia har et enkelt rum (køkkenet) med udsigt ind i stuen og katten der er adskilt fra køkkenet af en babylåge ... Herfra kan hun holde øje med døren ud til forgangen. Kia kan ikke overskue at have hele huset endnu.
    Gardinerne ud til vejen er trukket ned mens de ud til haven ikke er.
    Fjernsynet eller radioen er altid tændt når hun er alene hjemme ...

Kia får et marvben eller noget andet aktivitetslegetøj når jeg forlader hende da hun de 1. 10 minutter er lidt oppe at køre. Når hun er færdig med sit ben lægger hun sig til at sove.

Når jeg forlader hende siger jeg glad at "Mor går på arbejde hej hej" mens hun får sit ben/legetøj. Det er lige meget hvor lang tid jeg skal være væk. Hun ved at dette betyder at hun lige så godt kan lægge sig ned og gå i gang med sit ben inden hun knalder brikker...

• #13   23. dec 2008 Jeg synes ikke Abrantes' alene hjemmebog er forældet, men det er en yderst simpel øvelse der er i bogen, og her har den været yderst effektiv. Jeg ser det lidt på samme måde som du viser din hund hvad du forventer når du f.eks. siger "sid" til den, så viser du her hvad du forventer af den når du går ud af døren.

• #14   25. dec 2008 Eeej altså, mange tak for alle jeres gode råd og velvillighed til at dele ud af jeres erfaringer:) Nu sidder det hele vidst snart på rygmarven, og så er det tid til at finde mig en lille chihuahuakæreste til omkring sommerferien:)

Kommentér på:
Alenetræning(erfaringer og råd)!?

Annonce