Hjælp ! Ja jeg ved jo ikke lige bedre. Hjælp ! Ja jeg ved jo ikke lige bedre.
Hej...
Er der nogen der lige kan give mig lidt klarhed ?
Jeg sad og kiggede på mastiff herinde , da vi lige kom til at snakke om dem herhjemme.
Og dem jeg så ser herinde er DER MEEEEGEET forskel på..
Nogle skriver at Mastiff ikke kan stambogsføres uden for USA, hvilket jeg ikke helt kan forstå.
Andre skriver de har en DKK stamtavle og ellers er det ikke en mastiff.
Til sidst er der nogen der er oprettet som mastiff men hvor der står moren er cane corso og også er herinde. Hvis moren er cane corso kan hvalpen vel ikke være mastiff eller er der noget jeg har misforstået for er da helt rundforvirret lige nu...
mar 2005
Følger: 40 Følgere: 39 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 4.379
feb 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 1.600
En mastiff kan sagtens stambogsføres i DKK. Det er de fleste af de hvalpe jeg før har kigget på i Danmark, i hvert fald.
Og det med den cane corso. En cane corso er en mastif art, men når man opretter en mastiff herinde under "Mastiif" så er der tale om den engelske af slagsen. Den der har oprettet den cane corso, kan sagtens ha' gjort det med god samvittighed, hvis moderen til hvalpen er engelsk mastiff og hvis personen er lidt af en ordkløver. :o)
maj 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 213
Synes også det er lidt misvisende og specielt da der ikke er mange mastiff herinde og de 4 af dem så er fra et blandingskuld.. Jeg mente heller ikke mastiff plejer at se sådan ud..
Prøv evt. at se her..
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
synes disse tre er nogen dejlige hunde, rigtig smukke men synes det er lidt trælst at de alle står som mastiff , da nogen så måske tror en mastiff ser sådan ud..
maj 2005
Nå ok..
synes bare slet ikke de ligner de andre mastiffer der er herinde.. Synes der er RIGTIG meget forskel .. og de skriver så alle dem fra dette kuld at de ikke kan stambogsføres uden for usa.. altsp jeg er stadig forvirret.
maj 2005
Ok.. jeg tror bare jeg skal give op, for jeg er da fuldstændig rundforvirret det vil sige der er flere forskellige slags mastiffer der bare hedder en anden racenavn.. Ihhhhh forvirring...
men det er så fordi jeg altid har troet der kun var den mastiff som f.eks.Tjalfe og Angus herinde er...
feb 2005
feb 2005
maj 2005
Det vil sige at ved mastiff er der lige som bulldog f.eks. en masse forskellige variationer / racer. det forvirrende ved mastiff er jo så nok bare fordi de for helt andre navne herinde som cane corso og dogue de bordeaux..
Ikke som engelsk , fransk og amerikansk bulldog..
Men ville nu stadig synes at selvom man krydsede en fransk og en engelsk bullddog så jo så ville det være en "ægte" bulldog men det ville da stadig være blanding af racer og skulle opføres der.. ja jeg ved ikke er SÅ forvirret så jeg vil tage noget mad nu *LOL*
feb 2005
Der findes:
Fransk mastiff
Engelsk mastiff
Napolitansk mastiff (Mastino napolitano)
Centralasiatisk mastiff (Centralasiatisk ovtcharka)
Sydamerikansk mastiff (Dogo argentino)
Og mange flere
maj 2005
Altså det vil sige at de søskende der med cane corso moren ikke er mastiff, ?
Skulle de så ikke have været oprettet under cane corso eller blanding.. Altså spørger bare fordi jeg synes det er lidt trælst ikke at kunne finde ud af hvordan racen ser ud...
feb 2005
Den sydamerikanske mastiff er nemlig en Fila brasilero.
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Men det er jo så KUN den race jeg forbinder med Mastiffen, alle de andre er vel noget andet ..... (fætre og kusiner der deler gener men ikke er samme race, som labrador, golden og flatcoat der også deler gener tilbage i tiden) .....og hedder derfor også noget andet - og ikke "kun" Mastiff ???
Hmm.....!
feb 2005
aug 2004
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 8 Emner: 34 Svar: 349
Det må vi da sætte lidt detektivarbejde igang om*S*
Laila
feb 2005
feb 2005
aug 2004
Er mastiffer og molosser så det samme? NU er jeg forvirret*GG*
Laila
feb 2005
(link fjernet)
Og ja, mastiffen er også en moloss. :o)
aug 2004
GODT så..... Havde jeg godt på fornemmelsen*SS* Og der ER jo heller ikke nogen grundt til at gøre det enkelt....*GG*
Laila
Hjælp ! Ja jeg ved jo ikke lige bedre.