{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Stafylokokker. {{forumTopicSubject}}

Min Konge/Storpuddel Diablo, har fået Stafylokokker. Det viser sig som kløende sår på maven og kløende og ildelugtende ører. Vi har tidligere haft held med at få det væk med medicin og foderskift men det blusser op igen når vi stopper med medicinen. Nu mener dyrlægen at vi skal prøve med indsprøjtninger (ved ikke med hvilket præperat) men en af bivirkningerne ved det er at det vil afkorte Diablos liv med ca. 2 år.
Nu er jeg i vildrede om hvad jeg skal gøre. Skal jeg lade dyrlægen give ham de indsprøjtninger så han får et kortere liv men måske bedre livskvalitet.
Er der nogen der vil give mig deres mening, og måske hjælpe mig med at tage en beslutning?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stafylokokker.
  • #1   23. okt 2007 Lyder som om det er et binyrebarkhormon din hund skal have indsprøjtninger af. At din hund forkorter sit liv med 2 år, er jo ikke noget hunden lider af eller under, men dig. Hvis det er den eneste udvej og hunden får det bedre, ja så ville jeg bestemt gør det....Du skal dog være obs på om der er risiko for div bivirkninger af brugen af prednison. vi havde en newf der dgl fik prednison piller, han havde ingen bivirkning af dem, men har hørt andre har haft det..

• Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 13 Følgere: 12 Svar: 85
    #2   23. okt 2007 Kan det gi din hund en bedre livskvalitet er det langt at foretrække.
    Du kan jo aldrig vide hvad dagen imorgen bringer.

• #3   23. okt 2007 Kender prednisolon alt for godt... Det kan hjælpe din hund langt hen af vejen, men ja!! Der er nogle kedelige bivirkninger, men det kommer helt an på dosis...

• #4   23. okt 2007 Ja, jeg kan godt se det. Hellere et kort og godt liv end et langt og træls liv med kløe og smerter. Og ja, man ved jo i forvejen ikke om hunden bliver 10 eller måske 14 år gammel.

• #5   23. okt 2007 Jeg siger tak for hjælpen.

Kommentér på:
Stafylokokker.

Annonce