{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Bekymret for hund/kat kan være sammen {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Vi passer pt. min venindes hund. Vores hund ellie kan sagtens med hende.
Vi har også 2 katte. Som egentlig er ligeglad med hunden.

Jeg er bare lide bekymret over min venindes hunds måde at reagere overfor kattene. Faktisk så bekymret, at jeg har lukket dem fra. Det er bare ikke holdbart, at de skal være i en vaaaarm udestue, uden mulighed for at komme ud derfra i de næste 10 dage.

Her er en beskrivelse af hvad jeg ser, det er uden at være adfærdsekspert.
Da hunden ankom, havde kattene adgang til huset. De gemte sig under sofaen.
Hunden begyndte straks at søge, hvergang hun hørte noget under sofaen, frøs hun, med stiv krop, hale og ørene rettet mod sofaen.
Efterfølgende har hun mødt kattene på klem i en dør. Fuldstændig samme kropsprog. Stiv hale, den logre ikke engang, fuld fokus på en hver bevægelse. Meget stiv og anspændt.
Jeg er simpelthen bange for at hun kunne finde på at angribe dem?
Hun er godt nok en gammel halvblind og halvdøv dame. Så snart hun fik færten af dem, "vågnede hun op" . Hun har før haft dræbt en ilder, og flere fugle.

Hvad tænker i ud fra beskrivelsen, tror I at jeg mon har ret? I morgen kommer min mor, mens jeg er på job. Og evt. henter hende med hjem .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bekymret for hund/kat kan være sammen
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #1   7. aug Jeg ville bestemt ikke passe en hund, hvis jeg var nervøs for, om den gjorde skade på andre af husstandens dyr - og/eller at disse var utrygge ved hunden.

  • #2   7. aug Kattene, er "varmet" op og heldigvis ligeglad. De vil bare meget gerne ud af fængslet smiley
    Jeg er simpelthen bare bange for den adfærd hun viser.


  • #3   7. aug Lad din mor hente så. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #4   7. aug Hvis udestuen er varm, er det da super synd for kattene, hvis de har været lukket inde i den i - hvor mange timer efterhånden?
    GODT, at din mor henter i morgen, men tjek lige temperaturen i den udestue - om du selv ville kunne holde ud at være lukket inde der over et døgn smiley


  • #5   7. aug Det har kun været her til aften, efter hunden kom. Efter solen gik væk fra udestuen, er den dejlig. Men feks i morgen fra 12 til 17 er der vaarmt derude, selv med gennemtræk, og vi får ikke lavet kattegård før lørdag. Så de i det mindste kunne gå derud.
    Jeg har også været ude hos dem nogle timer her til aften smiley Vi sad og så film.

    Det er mest i morgen jeg gruer for.

    Bare rolig. Jeg vil selvfølgelig ikke gøre mine dyr fortræd. Jeg VED bare, den bliver sindssyg varm. Pga. alle vinduerne.
    I dagstimerne, når de vælger at være derude, kan de jo gå igen. Det kan de jo så ikke, når døren er lukket. Lige nu, er det, det køligste rum.

    Det er også kun hvis solen er på. Er der overskyet hele dagen, så er det ikke et problem


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #6   7. aug I morgen er der vist sol igen, så jeg håber bestemt ikke, at kattene skal være lukket inde i udestuen.

  • #7   7. aug Ej hold nu op. Jeg prøver selvfølgelig at finde en løsning. Så ingen skal lide overlast, jeg er da hverken interesseret i at mine katte skal være spærret inde, men er heller ikke interesseret i at min venindes hund skal gøre dem ondt. Jeg elsker den gamle hund over alt. Jeg har aldrig set den adfærd fra hende før. Det var kun fordi min veninde sagde, at sådan opførte hun sig før hun fandt ilderen i busken og angreb den, at jeg virkelig blev nervøs for, om hun kunne finde på at gøre dem noget. Kattene har kun mødt Ellie som hund før, og hun gør ingenting. Så de ville slet ikke være bange for min venindes hund. Jeg spurgte indtil adfærden, som gjorde mig nervøs. I morgen finder jeg en løsning on det bliver at min mor henter hunden, om det bliver noget tredje, ved jeg ikke. Ville den adfærd jeg beskrev, bekymre andre?

  • #8   7. aug Kan du ikke lukke kattene i soveværelset istedet?

  • #9   7. aug De er bare vandt til at deres base er i udestuen. Kattebakken er der, de får deres mad der osv. Det kunne godt lade sig gøre, at de i en periode, var i soveværelset. Vi overvejede også babygitter til køkkenet, så hundene var i gang og kattene kunne have stuen. Men ved gitter er der jo mulighed for at kattene kan komme ud igennem . Og det er frygten for at hun gør dem noget:( vi har ingen dør til køkkenet. Vi vil i morgen, tjekke om en dør fra et af de andre rum virker til køkkenet. Så er der bare adgang forbudt for hunde i stue/køkkenet de næste 10 dage.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #10   7. aug "Men feks i morgen fra 12 til 17 er der vaarmt derude, selv med gennemtræk"

    skriver du, B-B. Jamen god fornøjelse til kattene, der er spærret inde i varmen smiley smiley

    PS. JA, adfærden hos hunden ville bekymre mig, præcis som den bekymrer dig.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #11   7. aug Jeg læste engang noget klogt mht. hunde og varm asfalt:
    "Tag skoene af, og stil dig med bare fødder på asfalten. Brænder asfalten dine fødder, er den for varm for hundepoter også"

    Måske kan dette råd oversættes til din udestue, B-B: Kan du selv holde ud at være i den, når solen skinner, temperaturen er over 20/30 grader, kan kattene nok også - en begrænset periode.
    At jeg så aldrig ville vælge at passe andre menneskers dyr (mere end få timer) på bekostning af mine egne, er en anden sag - et andet valg.


  • #12   7. aug Er hunden vant til kat? Ellers er det godt nok vovet at arrangere pasning i et hjem med kat.
    Den beskrevne adfærd kan være alt fra overraskelse til jagt. Har hunden taget dyr før, ville jeg finde en anden løsning for pasningen.


  • #13   8. aug Jeg ville være enda meget bekymret for hundens adfærd, når den har taget smådyr før, er jeg rimelig sikker på at den slår dine katte ihjel hvis den kan komme til det.
    Så hvis du overhovedet kan finde en anden løsning ville det være det bedste.


  • #14   8. aug Hun boede sammen med katte da hun var ung 1-2 år. Hun er 14 nu smiley det er et par år siden. Sidenhen har hun jo så taget flere smådyr. I baghaven.

  • #15   8. aug Jeg har netop passet en "kattejager" i 2 uger.
    Men mit hus er stort og min kat er klog, så hun og kattejægeren kom ikke i samme rum.
    I et mindre hjem ville jeg være netvøs for kattene.
    En løsning vil være at vovse er i snor hele tiden - eller lukkes i soveværelset af og til hvis hun er tryg ved det.


  • #16   8. aug Jeg har prøvet at dele huset op smiley her til morgen fandt jeg en dør, som passede nogenlunde. Gaber 2 cm ooh vender den forkerte vej, så har måtte sætte en stor kasse foran. Selvom at jeg ikke tror kattene kan skubbe døren op. Hunde e har gangen og alle værelserne. Nu må vi se om den løsning virker. smiley

  • #17   8. aug Jeg har en lille kat og passer jævnligt en kattejæger. Min kat er så en udekat - det ved jeg jo ikke om TS katte er smiley Hun er klog nok til ikke at komme for nær til kattejægeren; sidstnævnte ser ALDRIG katten når hun er her smiley Kitty holder sig oppe eller ude.
    Om aftenen når vi sidder i sofaen, ligger kattejægeren hos os og snorksover - så sniger Kitty sig ind i sin lænestol og napper en lur smiley


  • #18   8. aug Og hvis ikke løsningen virker må vi se om du har kat endnu når du kommer hjem eller hvad?

  • #19   8. aug Dagen gik uden problemer. Min mor har været heroppe i de timer, jeg ikke var hjemme. Og sikre sig at døren forblev lukket.

    Hundene accepterede gangen, og kattene fik ro og mere plads.
    I dag er det mere skyet, og kattene er alligevel i udestuen:)
    Agnes og Ellie og jeg sidder udenfor, og nyder vejret er køligere.



    profilbillede
  • #20   9. aug Kærsten grinte af mit dør projekt og sagde, jeg tog den forkerte dør, vi havde en anden som passede perfekt. Og skiftede det. Min kæreste har været hjemme hele dagen. Kattene kalder lidt ved døren og den gamle hund snuser stadig meget intenst til døren. Alt går fint. smiley

Kommentér på:
Bekymret for hund/kat kan være sammen

Annonce