1.841 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hund bidt af kat! Hund bidt af kat!

Godaften!

Min lille Jack Russel Terrier har her til aften været involveret i et katteslagsmål (ja, utroligt så selvsikker man kan være, når man følger i hælene på en stor schæfer) - og det endte selvfølgelig ud i nogle tæsk fra den stakkels selvforsvarende kat - og min hund ser ud til at være blevet bidt smiley

Hun er varm og hævet på det ene bagben, og halter og ømmer sig. Der er to tætsiddende dybe huller. Jeg har vasket det, men det er hævet mere op nu, og hun ligger og ''brokker'' sig (hun er en lille dame med mange lyde) og er meget ynkelig. Hun piber hvis jeg rører ved det.

Jeg er ret bekymret for hende, for sådan et kattebid er jo nok ikke det bedste mht bakterier - hun er vaccineret, men hvad vil i sige? Skal jeg have en dyrlæge ind over? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund bidt af kat!
  • #1   27. maj 2014 JEG ville ikke turde vente. Under alle omstændigheder ville jeg ringe til dyrlægen og få råd.

• #2   27. maj 2014 Jeg ville ta en smut til dr lægen

• #3   27. maj 2014 Kattebid er virkelig slemme når det handler om infektionsfare og det kan blive ret kompliceret.

Jeg ville ikke vente, men benytte mig af vagtdyrlægen i aften.

• #4   27. maj 2014 Kattebid kan udvikle sig meget slemt både for mennesker og andre dyr, så ville ikke vente med at komme til dr.dyr

• #6   27. maj 2014 Ring til dyrlægen da katte bid hurtigt kan blive rigtig trælse og udvikle sig til noget rigtig møg!
    og uanset hvad hvis du har ringet til dyrlægen så kan han trøste dig og berolige enten ved at hjælpe din hund eller fortælle DIG hvad du skal gøre..
    God bedring

• #7   27. maj 2014 Jeg var i livsfare i vinters på grund af en voldsomt infektion fra et kattebid. Jeg ville absolut tage til dyrlægen med den!

• #8   27. maj 2014 Tusind tak for jeres svar - har ikke prøvet noget lignende, men jeg ringer til vagtdyrlægen med det samme!

• #9   27. maj 2014 Kattebid er meget giftige og skal altid tilses, både hos mennesker og dyr. Katten begynder, ligesom mennesker, deres fordøjelse i munden og derfor er de bakterier virkelig kradse (hundes fordøjelse starter i maven hvorfor bid fra hunde ofte ikke udvikler sig lige så hurtigt og bliver lige så slemme).

Kattebid giver meget ofte store bylder fyldt med bakterier dybt inde i vævet og kan smadre knogler etc. da bakterierne er så giftige. Blodforgiftning og hjertesvigt er også ofte en konsekvens hvis det forbliver ubehandlet.

Jeg ville ringe til vagtdyrlægen og høre om det kan vente til i morgen. Men da hunden har ondt skal du under alle omstændigheder have fat i smertestillende i aften, hvis ikke du har nogen hjemme.

God bedring med vapsen

• #11   27. maj 2014 Endnu engang tak for jeres svar!
    Dyrlægen er kontaktet, og vi er på vej afsted med hende smiley

• #12   27. maj 2014 lyder godt, så vil jeg ikke hyle med i koret smiley

• #13   27. maj 2014 Håber det ikke bliver slemt . Vil du ikke skrive , så vi kan læse hvad dyrelægen sagde omkring det .

• #14   27. maj 2014 Så har hun været inde, og det var godt at vi tog afsted, for hun er blevet bidt lige i et knæled. Hun fik en antibiotikaindsprøjtning, og så har jeg fået nogle antibiotika tabletter og noget smertestillende, som hun skal have den næste uge, og så håber vi at hun slipper med det for denne omgang, det lille pus smiley

• #15   27. maj 2014 Godt du kom afsted!!!

• #17   27. maj 2014 Godt at høre hunden allerede har været til dyrlæge. Kattebid er nemlig ikke til at spøge med og der skal bare antibiotika ind over så snart biddet har en vis dybde.

• #18   27. maj 2014 Tak *Vark* smiley
    Er bare super glad for de hurtige svar, for ingen tvivl om at det var rigtig godt at hun kom af sted så hurtigt - nu ligger hun og putter i sin kurv, og virker til allerede at have det bedre - hun er bare godt træt ovenpå alle indtrykkene på dyrehospitalet.

Så endnu engang - tak for jeres svar! Er super glad for at jeg lige fik spurgt til råds herinde (selvom at det nu nok var endt ud i dyrlæge senere på aftenen uanset, men dejligt med hurtige svar, som gjorde at vi kørte med det samme) smiley

• #19   28. maj 2014 Da min far fik amputeret sin finger, lå han på stue med en mand, der fik fjernet tre fingre pga et kattebid. Det er ikke at spøge med, så kanon at I kom af sted så hurtigt.

• #20   28. maj 2014 Jeg har en bekendt som er lam i hendes tommelfinger idag pga. kattebid smiley Og kender flere som har led problemer pga. kattebid. Og specielt bid omkring led er modbydelige..

• #21   28. maj 2014 Hvor var det godt at I kom afsted.

Tit og ofte får man på puklen herinde fordi man råder folk til at kontakte dyrlægen. Og i løbet af en tråd er det bemærkelsesværdigt hvor ofte hunden "får det meget bedre", så man kan vente med dyrlægen til dagen efter eller ugen efter.

Her spurgte du om råd, fik det og handlede...... TAK smiley

• #23   28. maj 2014 godt du kom afsted , og tak fordi du skrev tilbage herinde omkring forløbet med din hund , god bedring med den smiley

• #24   28. maj 2014 Det er mig, der takker! smiley

Hun har det meget bedre i dag, hævelsen er faldet betydeligt, og hun ømmer sig ikke mere, så jeg er rigtig glad for at vi kom afsted i går (selvom aften tillæg koster knaster, hihi) smiley

• #25   28. maj 2014 Godt du kom af sted, vores labrador var lidt for voldsom ved en kat og endte med katten på ryggen med kløer og tænder - det kostede to dræn i ryggen, antibiotika og et par besøg hos dr. dyr..

Kommentér på:
Hund bidt af kat!

Annonce