{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Bidt af hund!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg vil lige dele en hændelse med jer... Da jeg gik tur i foregårds med Milou kom der en dansk svensk gårdhund løbendetruende hen imod os. Da jeg kender denne hund som ikke særlig venligsindet (og den var løs, ejeren stod bare og så på) tog jeg Milou op. Så hoppede den d.s.g. hund op og bed mig i armen.
Jeg reagerede som man nu gør når man bliver bidt ved at sige av for f..... men kunne ikke rigitg få den væk da jeg havde Milou på armen. Ejeren begyndte nu at gå hen imod os og fik fat i sin hund (de havde 2 hunde som var løs). Efter at have tjekket min arm (har kun fået en overfladisk skramme og er godt blå rundt omkring) fortalte jeg ham at hans hund havde bidt mig. Og gud hjælpende om han ikke svarede "jamen den er også helt skør lige for tiden". Hvad f.... er det for noget ikke en gang en undskyldning fik jeg med, og må nu få en stivkrampe vaccination hos lægen...

Jeg er helt rundt på gulvet hvordan bør man reagere i sådan en situation og hvad kan jeg gøre for at undgå dette fremover???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidt af hund!!
  • #1   2. sep 2005 Grrr..... hvis den er "helt vild for tiden",så slipper man da ikke sin fri!!!

  • #2   2. sep 2005 Louise L: nej netop!!! Hvis jeg møder den løs igen bliver jeg også godt gal i skralden!

  • #3   2. sep 2005 Først og fremmest.... Hold da kæft en dejlig hund du har!!!!

    Havde det været mig, havde jeg nok valgt at give sparke hunde... så kan du bande på, at ejeren ville have en reaktion i stedet for det der la-la....

    Da jeg fik Bella, bed hun meget... og tit hul. Som hvalpe nu gør ved uheld. Så jeg tog til lægen, og bad om en stivkrampe vaccine. Han spurgte mig hvorfor jeg ville have det... jeg svarede at jeg havde fået en lille hund, og tænkte at det var da klogt på forhånd at få en.
    Han fortalte så, at det slet ikke var nødvendigt, da hunde sjældent har stivkrampe... men derimod, hvis man havde med heste at gøre, SKULLE man have, da 40% af hestemøg tit indeholdt stivkrampe.

    Han er lidt speciel min læge, men han plejer at have ret. Han er yderst klog. Men fik den nu alligevel vaccinen ;o)


  • #4   2. sep 2005 Hei Louise B
    Ked af at høre om din oplevelse. Kender en der har oplevet noget lign ... Hun gik forbi en schæfer uden at gøre noget som helst. Den bed hende lige i låret og hun henvendte sig oz til ejeren og sagde at hans hund lige havde bidt hende. Hun fik så bare den besked, at hun da selv måtte ha gjort noget ... Hmm ... Det er forfærdeligt, at visse mennesker kan rende rundt med sådan en personlighed og være fuldstændig ligeglad med andre end dem selv. Kan desværre ik sige hvad du skal gøre, men næste gang du ser dem, kan du jo sige, at de har at holde deres hund i snor, eller du melder dem ... Der er nok ik så meget andet at gøre med sådanne mennesker. Så kan det være de får noget at tænke over ... Må man da håbe ...

    Mange hilsner
    Helene


  • #5   2. sep 2005 Jeg tror også jeg havde losset hunden i hovedet, kan du ikke anmelde det til politiet, men så vil ejeren sikkert bare sige at det ikke er hans hund og du har ikke noget bevis.

  • #6   2. sep 2005 Er det ikke noget med, at man kan melde løse hunde? Det mener jeg at have hørt noget om... da hunde skal føres i snor, hvis ikke der er 100% styr på den.

    En anden ting. HVIS jeres hun bed en anden hund eller et mennesker, ville I så reagerer sådan ligegyldigt??? Jeg tror da nok at jeg ville spørge til personen om han/hun var ok, og tilbyde mit navn og tlf nr.
    Nu kan Bella nok ikke gøre så meget skade, og kunne aldrig finde på at bide... men jeg ville aldrig være ligeglad.


  • #7   2. sep 2005 nej jg ville da heller ikke bare være ligeglad

  • #8   2. sep 2005 Jeg ville klart tilbyde min hjælp. Jeg overvejer også seriøst at melde dem til politiet hvis jeg ser den løs igen og den gør noget ligende og så tror jeg jeg tager træsko på.. de sparker hårdere end klip klappere.. *ss*

  • #9   2. sep 2005 NM - du har fat i noget af det helt rigtige - her er et udsnit af hundeloven - den hele kan i læse herinde:

    (link fjernet)


    § 3.1 Det almindelige krav om snor
    Hunde kan normalt kun færdes i områder med færdsel hvis de er i snor, jfr. §3: I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen.



  • #10   2. sep 2005 Jeg har personligt aldrig taget Bella op, lige meget hvad. Men hun er også god til hundsprog, og har ikke haft nogle grimme oplevelser endnu.

    Jeg har dog overvejet med alle de ting jeg høre, at gå med en kæde eller en tåregas, da hverken Bella eller jeg ville have en ærlig chance for at forsvarer os mod en stor hund.


  • #11   2. sep 2005 Lisette J - ja, de fleste NORMALE hunde - men både med min først og med Misja har jeg oplevet det modsatte og det vel at mærke INDEN nogen af mine hunde var i nærheden af at være kønsmodne...

    Det er rigtig trist, men ikke alle hunde er socialt og sprogligt stærke og disse, tror jeg, er dem der kan finde på at bide hul og gå over gevind, selv over for helt små hvalpe.


  • #12   2. sep 2005 Karina--->
    Ja lige præcis... mener nok at jeg læste noget om det.


  • #13   2. sep 2005 Jeg ville 100% melde den. Tænk hvis det er et barn næste gang eller den bare får odenligt fat igen?
    Ingen sigder det sker igen men hvis det gør?


  • #14   2. sep 2005 Lisette - de bør også lade de små hvalpe være når de ligger der med bugen i vejret - og ja, hvad man ikke gør for de små og store vapser *S*

    De har jo også kun os, til at passe på sig ;o)


Kommentér på:
Bidt af hund!!

Annonce