Bidt af hund!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg vil lige dele en hændelse med jer... Da jeg gik tur i foregårds med Milou kom der en dansk svensk gårdhund løbendetruende hen imod os. Da jeg kender denne hund som ikke særlig venligsindet (og den var løs, ejeren stod bare og så på) tog jeg Milou op. Så hoppede den d.s.g. hund op og bed mig i armen.
Jeg reagerede som man nu gør når man bliver bidt ved at sige av for f..... men kunne ikke rigitg få den væk da jeg havde Milou på armen. Ejeren begyndte nu at gå hen imod os og fik fat i sin hund (de havde 2 hunde som var løs). Efter at have tjekket min arm (har kun fået en overfladisk skramme og er godt blå rundt omkring) fortalte jeg ham at hans hund havde bidt mig. Og gud hjælpende om han ikke svarede "jamen den er også helt skør lige for tiden". Hvad f.... er det for noget ikke en gang en undskyldning fik jeg med, og må nu få en stivkrampe vaccination hos lægen...
Jeg er helt rundt på gulvet hvordan bør man reagere i sådan en situation og hvad kan jeg gøre for at undgå dette fremover???
apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.950
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Havde det været mig, havde jeg nok valgt at give sparke hunde... så kan du bande på, at ejeren ville have en reaktion i stedet for det der la-la....
Da jeg fik Bella, bed hun meget... og tit hul. Som hvalpe nu gør ved uheld. Så jeg tog til lægen, og bad om en stivkrampe vaccine. Han spurgte mig hvorfor jeg ville have det... jeg svarede at jeg havde fået en lille hund, og tænkte at det var da klogt på forhånd at få en.
Han fortalte så, at det slet ikke var nødvendigt, da hunde sjældent har stivkrampe... men derimod, hvis man havde med heste at gøre, SKULLE man have, da 40% af hestemøg tit indeholdt stivkrampe.
Han er lidt speciel min læge, men han plejer at have ret. Han er yderst klog. Men fik den nu alligevel vaccinen ;o)
okt 2004
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 39
Ked af at høre om din oplevelse. Kender en der har oplevet noget lign ... Hun gik forbi en schæfer uden at gøre noget som helst. Den bed hende lige i låret og hun henvendte sig oz til ejeren og sagde at hans hund lige havde bidt hende. Hun fik så bare den besked, at hun da selv måtte ha gjort noget ... Hmm ... Det er forfærdeligt, at visse mennesker kan rende rundt med sådan en personlighed og være fuldstændig ligeglad med andre end dem selv. Kan desværre ik sige hvad du skal gøre, men næste gang du ser dem, kan du jo sige, at de har at holde deres hund i snor, eller du melder dem ... Der er nok ik så meget andet at gøre med sådanne mennesker. Så kan det være de får noget at tænke over ... Må man da håbe ...
Mange hilsner
Helene
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.499
apr 2005
En anden ting. HVIS jeres hun bed en anden hund eller et mennesker, ville I så reagerer sådan ligegyldigt??? Jeg tror da nok at jeg ville spørge til personen om han/hun var ok, og tilbyde mit navn og tlf nr.
Nu kan Bella nok ikke gøre så meget skade, og kunne aldrig finde på at bide... men jeg ville aldrig være ligeglad.
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.499
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
(link fjernet)
§ 3.1 Det almindelige krav om snor
Hunde kan normalt kun færdes i områder med færdsel hvis de er i snor, jfr. §3: I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen.
apr 2005
Jeg har dog overvejet med alle de ting jeg høre, at gå med en kæde eller en tåregas, da hverken Bella eller jeg ville have en ærlig chance for at forsvarer os mod en stor hund.
okt 2004
Det er rigtig trist, men ikke alle hunde er socialt og sprogligt stærke og disse, tror jeg, er dem der kan finde på at bide hul og gå over gevind, selv over for helt små hvalpe.
apr 2005
Ja lige præcis... mener nok at jeg læste noget om det.
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 333
Ingen sigder det sker igen men hvis det gør?
okt 2004
De har jo også kun os, til at passe på sig ;o)
Bidt af hund!!