Savn til hunden.. Ny hund? {{forumTopicSubject}}
Hej HG..
Tjah, jeg har det sådan lidt mærkeligt..
Min Tasso døde jo for et halvt års tid siden.. -Og jeg har selvfølgelig savnet ham HELT vildt..
-Da min kæreste også var meget bundet til ham, mener han ikke at vi skal have hund igen her, "lige med det samme".. Nok mest fordi at frygten for at miste, er der..
Jeg plejer mine minder og tanker om Tasso, ved lige engang imellem at smide Himmelhunden på med Teddy Edelmann, eller læse regnbuebroen, mens jeg kigger på de par billeder jeg har af ham.. Det gør mig glad, og jeg har ikke sørget ikke på samme måde som da han lige var gået bort..
Men nu da jeg er blevet hjemmegående, og venter på om jeg skal gå til genoptræning, fotograferer jeg andres hunde, og så kan jeg godt føle, at jeg måske vil have en hund igen.. -Altså man føler sådan et lille tomrum, når man kommer ud og ser de lykkelige ejere af hunde, og både ser og mærker den specielle energi der er mellem hund og ejer.. Venskab for livet...
Noget andet jeg tænker på er også, at vi bor i en kun 2 vær. lejlighed, på 63kvm.. Og jeg synes måske at det er synd at "proppe" en schæfer-vappi herind, da de jo gerne bliver en middelstor hund.. *SS*
Så hvad gør jeg.. ? Skal jeg begynde at snakke med kæresten om at jeg "måske" gerne vil have en hund igen, snart, og ikke om et par år når vi er større lejlighed/hus.. Eller synes I ligesom min kæreste at jeg skal vente?
Knus...
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 1.190
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.373
Det med plassen ser jeg ikke som et problem, bare i tager og sørger for at tage den meget med ud og gør den mentalt træt, sådan den er rolig inde og den får lov at løbe frit og lege en gang imellem.
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.261
hvornår i er klar, ved kun i to
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 269
Det med aktivering er intet problem.. Jeg gik med Tasso, mange, mange timer om dagen.. -Og hundetræning ved siden af.. -Her ude er det dog meget boligblok-kvarter, og det vil blive svært at kunne lade ham løbe frit, hvilket jeg synes er vigtigt.. -Men så kan man jo tage bilen, og finde noget skov-område.. -Men synes stadig ikke at 63 kvm er meget..
-Jeg vil selvfølgelig ikke presse min kæreste, er han ikke klar, skal vi selvfølgelig ikke have en hund.. -Og jeg har jo imidlertid givet ham ret.. Men jeg får jo bare den der underlige fornemmelse.. -Men jeg vil prøve at snakke med ham, og se hvad han siger..
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 1.190
Du kunne jo sagtens tage en snak med ham og se hvad han siger
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.373
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.981
Det vigtigste er, at I er enige om, at I skal have hund igen - det andet skal du nok klare, du har jo prøvet det før ;o)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.815
Jeg mener heller ikke det er et problem med pladsen i lejlighed.. Jeg har som sagt selv en labrador og en veninde har en schæfer. Hun er nu flyttet, men de første 3 år af sit liv har Bella (schæferen) boet i en lejlighed.
Jeg synes I begge skal være enige.. Og sætte jer ned og tag en god snak. Og virkelig stå fast på at du rigtig gerne vil have en hund, og du synes det er tid.
Held og lykke og så håber jeg du finder din lille schæfer vaps..
Jeg ville bestemt ikke lade mig afskrække af at bo i lejlighed, tværtimod.
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 269
-Mht andre dyr, så har vi jo også en kat, og han har bestemt også fået MEGET mere opmærksomhed efter Tasso er gået bort.. -Og de to var bedtse venner! Men det problem med savn fra kattens side, blev hurtigt løst, da unerboen har en lille tæve "Gunnar", som Dusty, min kat leger med når de er ude..
-Jeg har også haft en NympheKakadue i 16 år, men da min mor blev skilt, og meget ensom, valgte jeg at hun skulle have ham.. Og han har aldrig haft det bedre..
Så når jeg ikke skal bekymre mig om pladsen, og nok heller ikke om katten, da jeg er sikker på at han byder ham ind med åbne poter.. -Så vil jeg tage en snak med kæresten.. Er han ikke parat til at få en hund igen lige nu, så vil jeg selvfølgelig vente..
Mht. mental og fysisk aktivering bliver det ikke et problem.. -Naturen er vigtig for mig, og har altid været det.. -Og der findes intet bedre end en laaaaang dag i skoven eller ved vandet.. Og så sover hunden trygt i bilen hele vejen hjem, og mange timer bagefter.. -Og får jeg hund igen, vil det også blive prioeteret endnu højere tror jeg..
Tak for svarene endnu engang..
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Det gik uden problemer, bare man er forberedt på at leve mere udendørs end inde.
Savn til hunden.. Ny hund?