{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

3 år og med savn.. {{forumTopicSubject}}

Vi måtte for 1.5 mdr siden sige farvel til en af vores hunde, da hun ikke kunne fnde ro i vores dagligdag. Heldigvis var der et andet hjem til hende, og der trives hun nu godt.

Men vores datter på 3 år savner sin jazzmin, hun snakker hele tiden om hvor højt hun elsker hende og om hvornår hun kommer hjem. Vores datter kunne gøre alt ved hunden. alt fra klæde sig ud til sove sammen i kassen...

Vi har en anden hund, som er lige så god til børn og som også får sine hårbøjler og hatte på, og ham har jeg sagt hun kunne få, men det vil hun ikke, hun vil kun ha jazzmin.

Vi sagde jazzmin kun skulle på ferie, da hun i første omgang skulle på prøve i den anden familie..men nu er det jo virkelighed, hun kommer ikke hjem igen og hvordan får man det så lige sagt..

Håber op kloge ord.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 år og med savn..
  • #1   13. apr 2012 fortæl hende sandheden.. hun vil helt sikkert blive ked af det men hun er bedst tjent med i sætter jer ned og siger det som det er, og læg stor vægt på at hun har det godt hvor hun er nu og der nogen andre der glade for hende.

hvis i har tid og plads så tag hende med ud og køb hende en hund - som hun "vægler"

held og lykke mange gange..

• #2   13. apr 2012 Vi har desværre ikke tiden til to hunde, det måtte vi sande med denne, og tage den beslutning vi gjorde....

• #3   13. apr 2012 Okay, så giv hende et hamster?

Håber i finder en løsning:) Men fortæl hende nu sandheden smiley

• #4   13. apr 2012 Sig til din datter, at Jazzmin blev så glad for sine "ferieforældre", at hun helst ville blive hos dem.
    Sig også, at hun skulle hilse og sige, at så bliver jeres anden hund også glad, for den har kun ventet på, at hun nu har tid til at lege og putte sammen med den.

• #5   13. apr 2012 *Natravnen* - ej det må man da ikke sige! Pigen kan da blive frygtelig ked af, at Jazzmin ikke helst vil bo hos hende...
    Jeg ville sige sandheden. Selvom det er svært, og hun bliver sikkert rigtig ked.
    Forklar hvorfor og send måske et kort "fra Jazzmin" til hende, der fortæller at hun elsker hende, men er rigtig glad for hendes nye hjem.

• #6   13. apr 2012 Jeg skal lige være med - hun tror stadig, hunden er på ferie og går og venter på, den kommer hjem?

Hvis det er tlfældet, forstår jeg ikke, I har holdt hende hen. Sig det som det er, I havde ikke nok tid til at tage jer af hunden til, at den havde det godt nok hos jer, så nu bor den hos nogle, der har tid til det, I ikke kunne. Understreg, at det ikke har noget med hende at gøre, at hun var sød og god ved den, men at I voksne ikke havde nok tid.

Jeg ville høre de nye ejere, om vi kunne komme forbi og hilse. Lad hende købe en lille afksedsgave, bamse el.lign., som hun kan forære hunden og som den kan putte med, når den savner hende. Hvis I ikke kan komme på besøg, kan i sende bamsen med en tegning eller et kort og måske få folkene til at sende et billede retur af hund plus bamse, hvor hun kan se, den er ok

• #7   13. apr 2012 ja gu det syndt, men vi ville jo ikke sige den ikke kom igen , hvis de nye ejere ikke kunne li den.. Troede det bare ville ebbe ud, hun havde jo olsen, kaninen og begyndte i børnehave, så regnede nok bare med at hun glemte hende..

• #8   13. apr 2012 Jeg synes så bare, at man skal fortælle og forklare børn tingene på et niveau, de kan forstå og acceptere.

• #9   14. apr 2012 Uden for emnet, men I får alligevel beretningen.

Min X-mand, som altid var meget bekymret for sit (eget) helbrev og altid frygtede det værste, fortalte engang, at han havde en lille bule på halsen, som muligvis skulle opereres.

Min lille datter på knapt 5 år, som et par gange havde oplevet vores dyrlæge komme hjem og aflive et sygt dyr, svarede ham trøstende:
    "Du skal slet ikke være bange. Vi ringer bare til Lykke Meyer (dyrlægen) og så kommer hun og så kommer du op til Vorherre."

• #10   14. apr 2012 Hahaha atravnen. Jeg ser det for mig, når hun kommer hen i børnehaven og fortæller, at far måske skal aflives smiley

• #11   14. apr 2012 Og det var så Natravnen smiley

• #12   14. apr 2012 Natravnen

Det er rigtig sød historie...sille tror også vi skal til dyrlægen hvis der er noget galt..

Kommentér på:
3 år og med savn..

Annonce