Galden render over koppekanten!!!!! {{forumTopicSubject}}
Sidder her og tænker en del over de forskellige ting og episoder, som der sker rundt om i landet, og somfår befolkningen op af stolen og snakke, for så i de følgende dage/måneder at glemme igen. Lige når det sker så råber man op og beder om bedre love og tider, men efterfølgende falder man atter til ro og glemmer.
1: episode omhandler mig selv og familie : 15. marts : vi bliver påkørt i en lille by Ørbæk på Fyn. Min lille datter på 5 år brækker nakken og dør, Jeg selv bliver hårdt kvæstet, er gravid i ca.24 uge hvor fødselen går i gang men bliver stoppet med medicin. Min mand
får en del knubs og slag men kan dog følge med.
Vi kommer dog på fode igen og lever vores liv så godt vi nu kan med det store savn der er efterfølgende.
Diverse politikere skriger op om hårdere straffe til spritbillister og bedre hjælp til ofrene. Dog med det resultat at en måned eller to efter er alt glemt i forketinget. Ved at der efter vores ulykke sker 1-2 ulykker mere som får folketinget til at råbe højt for en uge senere at glemme det hele.
Efterfølgende har der været episoder som har været op i folketinget, for efterfølgende at blive lagt i glemmebogen.
Desuden har der været indtil flere episoder, hvor hunde har været både offer og gerningsmand til episoder som har præget dagens overskrifter.
I de episoder hvor hunden har været offer har politikerne snakket om bedre dyrevelfærd og dyrepoliti. I de sager hvor hunden har været skurken har politikerne snakket om noget helt andet!!!!
Føler efterhånden at når tingene lige er sket så råber befolkningen højt og efter en uge er alting glemt. Og i politik er der jo desværre sådan at en ting for en politiker kun er interresant så længe befolkningen råber op. I vores sag var der kun en der vedvarrende råbte op og det gør han den dag i dag, Nemlig Helge Adam Møller!!
En mand som råber op selv om emnet ikke er nyt og brandfarligt. Kan kun sige at en sådan mand kunne dyrene også bruge.
I 1995 råbte han op om spirituskørsel, og i 2008 råber han stadig op om samme emne. En politiker som ikke glemmer, gid man kunne sige det samme om befolkningen.
Et bedre dyrevelfærd bliver kun bedre hvis man bliver ved med at råbe op, uge efter uge, måned efter måned, år efter år.
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 19 Emner: 179 Svar: 1.170
ikke for at åbne nogle sår, men hvor er jeg dog dybt rørt over din ærlighed og dit mod at skrive om din historie!
måske burde den rettes mod politikerene???
de burde måske have en opsang engang om ugen som en lille husker=)
stiller mig gerne op med et stort anlæg og spiller kampsange for vores lille danmark=)
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 19 Emner: 179 Svar: 1.170
Og det gør mig rigtig rigtig ondt at høre om det kedelige udfald! gid man kunne ændre tiden...
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 24
jeg gik total i hak da jeg sad og læste dit indlæg, har STOR respekt for at du er så ligetil i din historie, desværre en utrolig sørgelig historie.... men ja, du har ret!
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.707
Jeg har igen og igen prøvet, at læse hele din tråd igennem, men kan ikke, jeg når ikke længere end til første del, hvor du skriver 1: episode omhandler mig selv og familie : 15. marts : vi bliver påkørt i en lille by Ørbæk på Fyn.....
Jeg tænker, der må være noget jeg har overset, dette frygtelige er da ikke sket, for jer ?, men jeg kan ikke få andet ud af det, end det ER virkelighed og hvor jeg dog føler med jer, jeg ved at ord er fattige, jeg ved at jeg ikke kan skrive noget, som heler jeres sår, som gør jer hele... Alligevel skal du vide, at jeg sender mine dybeste medfølene tanker til jer !
Jeg VED, at jeg burde læse hele dit budskab og jeg vil forsøge igen, men jeg synes, at det er svært, for hele tiden falder mine tanker tilbage på jeres grusomme oplevelse :o(
maj 2008
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 29 Svar: 1.149
Og hvor har du da ret..
Der bliver råbt op i to-tre dage, hvor det halve af Danmark er på spidsen. Så snart hverdagen sparker ind, så bliver skæbner som jeres og mange andres "glemt" eller skubbet i baggrunden..
Politikkerne taler og taler, bruger store fine ord... Lover os guld og grønne skove.. I stedet for tale efter tale, så lad os da se noget HANDLING...
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
For jeg kan udemærket godt huske din historie fra aviserne, og da jeg læste dem, sad jeg også med tårer i øjnene...
Desværre lever vi i et samfund hvor tragiske ting hurtigt bliver glemt, for der sker noget nyt, og vi husker det aviserne skriver, lige nu...
-Og det er super svært at få aviserne til at fastholde historierne i længere tid, fordi det midsterns interesse..
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.558
Min egentlige mening med denne tråd var egentlig, om vi hundeejere måske kunne finde ud af at samle os og råbe politikerne op. Hvis man sådan tænker sig om, ud fra den sørgellige historie om den lille pige som blev angrabet af en hund og blev bidt i halsen, (kan ikke huske racen).
Det jeg tænket på er,..........der må da være en eller anden måde at man kan råbe politikerne op på!!! Ikke for nødvendigvis at forbyde div. hunderacer!!! Men der må da være en eller anden måde hvor man kan sikre hunden mod.....Æhh hårdtsagt IDIOTER!!!!!
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.981
Selvom jeg hader tanken om, at det er sådan, så tror jeg det er nødvendigt, at vi harmes i et stykke tid og så lader det ligge igen. Jeg tror det vil være ALT for meget for et menneske at bære, hvis vi skulle gøre noget ved alle de ting, der sker omkring os. Jeg tror vi alle kæmper vores lille sag, når det byder sig, men vi kan ikke kæmpe hele tiden.
Det ved du af alle ....
Jeg har også min sag når det kommer til spritbillister. Men har også erkendt, at jeg ikke kan ændre verden selvom jeg virkelig gerne vil have, at ingen kommer til at opleve hverken det du har eller det jeg selv har. Jeg bliver nødt til at acceptere det, og tage det i det omfang, jeg kan.
Det samme med mishandling af dyr. Jeg magter ikke de store politiske slåskampe, men jeg magter den lille indflydelse hos dem, jeg møder i mit liv. Vil hellere forsøge at plante frø end at slæbe rundt på et træ til jeg finder det rette sted, det skal stå...
Galden render over koppekanten!!!!!