{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.415 visninger | Oprettet:

Hunde og varme... {{forumTopicSubject}}

Hej.

Ja vi har fået denne her skønne rottweiler hvalp igår, men det virker som han næsten ikke kan udstå den varme hans tykke bamse pels giver ham... Han pruster og pruster hele tiden..

hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham, så han ikke har det så ulideligt varmt..?

Ingen radiatore er tændt, og har duppet ham med et vådt viskestykke i lysken, og det hjælper kun lige få sekunder...

håber nogle kan hjælpe.

Mvh lea

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde og varme...
  • #1   2. okt 2007 Hejsa.
    Jeg har ikke været udsat for det før, men en hund sveder jo gennem næse og poter. Hvis du nu køler hans poter ned... mon det hjælper?

• #2   2. okt 2007 Ja og self. sørger for koldt vand... hunden kan også køles ned ved at tungen køles.

• #3   2. okt 2007 okey.. Havde hørt det var øre og lysken de svedte ud af. hehe... jamen så køler jeg poterne ned... smiley

• #4   2. okt 2007 Du skal lære ham at puste ud af munden det ved hvalpe ikke at de skal nemlig prøv om du kan lære ham at åbne munden ved at stikke en finger ind i munden smiley

• #5   2. okt 2007 Michael og stine..........det mener du ikke seriøst vel ? *S*

• #6   2. okt 2007 he he he... ja, jeg vil også høre historien færdig.. *s*

• #7   2. okt 2007 Det var godt nok ny viden, der kom for mine ører dér!!!

Pssst, Reese, hvordan går det med madammen? ;o)

• #8   2. okt 2007 Oscar kan godt pruste som et andet damp-lokomotiv, når der sker noget nyt og spændene!
    Og eftersom i lige har fået jeres vaps, så kunne jeg forestille mig, at det er sådan noget i stedet for...?
    ;o)

• #9   2. okt 2007 Weeeee, hun lader op, gør hun til "le grande finale"!!!!!!

Nej, hvor blir det spændende!!!!!!! ;o) Jeg har helt sommerfugle i maven på dine vegne, Reese!!!

Undskyld; det var slut på spam fra mig!!! Sorry!

• #10   2. okt 2007 Jeg syntes rottweilere puster meget hele tiden dem jeg har haft har gjort så syntes jeg da bare de plejer at ligge sig et koldt sted og drikke noget vand

• #11   2. okt 2007 Jeg tænker, at hvalpen puster lidt ekstra p.g.a en smule stress..........den har jo kun boet hos jer i 1 dag og der er meget nyt + en anden hund at forholde sig til.........hunde kan godt halse lidt når de stresser..........MED åben mund *S*

• #12   2. okt 2007 Ved hedeslag osv. foreslår de et vådt håndklæde, som hunden kan ligge sig på maven på, samt et der ligges over den. Så vidt jeg husker stod der ikke noget om poter. Men at selve lysken og bugen der skal køles ned, IKKE med koldt vand, vandet skal være 15-20 grader, da det ellers forhindrer hunden i at komme af med varmen og ikke med vind(blæst) men med et opvredet håndklæde der ligges på gulvet og over hunden....
    Virker dette ikke, har hunden højest sandsyneligt feber...

• #13   2. okt 2007 Jeg ville også sige det lyder mere som om den puster som følge af stress-tilstand, specielt når du lige har fået den.. Tag den op til dig og brug rigeligt tid på at nusse om den... Hvis hunden stresser, spænder den i kæbemuskulaturen og åbner derfor ikke selv munden for at regulere kropstemperaturen..

• #14   2. okt 2007 Jeg tror så også at nye steder kan få hvalpen til at have det varmt. Tror også min puls ville stige hvis jeg blev bortført ;0)

Men hvis det er virkelig meget. ynes jeg ik der er noget i vejen for at afhjælpe det indtil du har snakket med dyrlægen...

Ta et kig på dette link :

(link fjernet)

Det var mere for at du kunne se der ikke skulle bruges koldt vand til nedkølingen (uanset grunden til at den har det varmt)

• #15   2. okt 2007 Speedy og Lea T

Vores prustede og stønnede også af varme flere uger efter vi fik hende, men der var der også sådan cirkus 30 grader udenfor!!!

Er du sikker på at det er varmen?? - som Susie skriver er det måske fordi den stresser over at være et nyt sted

I øvrigt så forstår jeg godt hvad Michael og Stine skriver. Synes også at kunne huske, at det så ud - og lød - som om hunden kun trak vejret gennem næsen . tungen var i hvert fald ikke ude som ved normale voksne hunde, der har det varmt!!!! - Men hun har nu af sig selv lært at have sin lange tunge hængende ude:-)

• #16   2. okt 2007 Vi tog til dyrlægen igår, for blev lidt bange for dte måske var hjerte-lunge orm, da han havde lidt anstrengt vejr trækning... Men han var sund og rask og intet at hører på lunger eller hjerte, så det var fint.. Han fik en orme kur for en sikkerheds skyld...

Men ja, det er jo nok fordi han stresser lidt.. Idag har det været lidt mere rolig, og ikke så meget prusteri fra ham...

Man bliver sku bare så bekymret for de kære små.. smiley

Men Tusinde tak for alle jeres svar... smiley

Kommentér på:
Hunde og varme...

Annonce