{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Varme og små hunde {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

vi har en bekymring ift. vores lille Cavalier-hvalp som er fra marts i år.
Vi synes han virker meget sart med varmen. Når han får det varmt, trækker han vejret meget hurtigt og gispende, og han gør det i meget lang tid. Det er ikke altid han åbner munden, især ikke hvis han eks. ligger ned. Så ligger han bare, prøver at sove, men hans vejrtrækning er utrolig hurtig. Det er specielt når vi har ham med ude, og når vi kører i bil. I bilen sætter vi self. fuld aircondition på, og selvom der bliver dejlig køligt, og selvom vi har blæs direkte ned til ham, så kan der gå meget, meget lang tid, inden han begynder at trække vejret normalt.

Vi er begyndt at blive bange for at have ham med nogen steder, da vi er bange for at han skal få hedeslag. Nogle gange virker han så utilpas, at vi er urolige for, om han kan dø af det.

Vi har tidligere haft en labrador, og den havde slet ikke problemer med varmen på den måde. Den virkede i hvert fald ikke utilpas, som vi synes vores nuværende hund gør.

Er der nogen der ved, om små hunde er mere sarte overfor varme? Skal vi være urolige, eller er det helt normalt? Og hvad kan man gøre for at gøre det mere behageligt for hunden?

Vh. Malene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varme og små hunde
  • #1   23. jul 2014 Jeg ved ikke om der kan være andet galt end varmen Sørg for at han er i skygge så meget som muligt Min den lille klare fint varmen Men er du bange for at der kan være nogt galt med ham, så ta lig og ring til dr.lægen og få en snak med ham smiley

• #2   23. jul 2014 Cavalieren har jo en kort snude, i forhold til andre racer. Og syntes at have læst, at hunde med kort snude, har lettere ved at få hedeslag, end andre.

Ring til dyrlægen for en sikkerheds skyld, og hør hvad i kan gøre for det lille pus!

(jeg har selv lille hund, puddel, og han klare varmen ok)

• #4   23. jul 2014 Af vores to små hunde, er pekingeseren den som klarer varmen bedst, han kan finde på at lægge sig fladt på siden i solen, men det får han dog ikke lov til ret længe, hvor imod vores lille pomser-blanding, selv søger ind i skyggen.
    De kommer ud og gå tidligt om morgenen, mens der er så varmt.

• #6   23. jul 2014 Prøv at vride håndklæder op i iskoldt vand og tilbyd hunden at gå/ligge på det, for at blive afkølet, og hvis det ikke hjælper skal dyrlægen naturligvis ind i billedet.

• #7   23. jul 2014 Hvordan har han det med at køre bil generelt?

Min kan f.eks. ikke lide det og opføre dig som din, så det kan sagtens være andet end varmen smiley

• #8   23. jul 2014 Han er god til at køre i bil, lægger sig bare til at sove. Det er kun når det er varmt, han reagerer sådan, han viser ingen tegn på angst.

Tak for jeres svar, det lyder til, at det ikke er helt normalt, og at det er noget vi bør tage alvorligt, hvilket vi selvfølgelig vil gøre. Tror det er en god idé med gåture om aftenen, og så ellers holde ham indendøre når det er varmt midt på dagen.

• #9   23. jul 2014 Lad hunden ligge ude i skyggen, eller lav gennemtræk indenfor. Gåtur kun sent om aftenen. Badebassin til poterne. Sådan overlever vores slædehunde sommeren.
    Hunde kan ikke svede. De afkøler sig ved at gispe og køle poterne.

• #10   23. jul 2014 Vores cavalier har ingen problemer med varmen.. Han halser selvfølgelig når han ligger ude i solen men derefter går han i skyggen, halser lidt længere men stopper så når han er tilpas afkølet.. Han halser/gisper helt normalt og ikke som du beskriver det med jeres.. Det samme sker i bilen, men det er fordi han elsker at køre bil, så der halser han uanset om bilen er 30 eller 5 grader..
    Har I fået undersøgt jeres hvalp for hjertefejl?
    Det kan også bare være, at I har fået en hund der er meget sensitiv med varmen.. Har han fyldig, lang pels?

• #11   23. jul 2014 Ps - Han er godt nok en lille lækkerhed!

• #12   23. jul 2014 Jeg ville som en start få undersøgt din hundes hjerte? Min Flat Coatede begynde pludselig at reagere på samme måde i varmen pga. en hjertefejl.

Viser det sig til der intet fysisk er galt med jeres hund så sørg for at hunde har skygge og masser af vand og lad være med at presse hunden til fysisk aktivitet i varmen. Jeg har også haft rigtig gode erfaringer med brug af køledækken - det kan virkelig hjælpe nogle hunden med varmen.

Mine små hunde kan også have problemer med varmen - det at de er små gør at de både bliver hurtigere varme og kolde - så ekstreme temperaturer er ikke lige dem - men de kan nu sagtens klare at lege, gå turer også - men selvfølgelig med de hensyn det kræver smiley

• #13   23. jul 2014 CMP> Var netop også hjertet jeg tænkte på - især med en CKCS..

• #16   23. jul 2014 Rikke, har ikke snakket med avler, men det var da en god idé at prøve og ringe til hende.

I dag har jeg været hjemme med ham, go vi har været inde meget af dagen. Vi var også ude ved 14-15tiden hvor jeg kølede ham ved at sørge for at holde ham fugtig med vand, og det hjalp. Så kom der pludselig gang i ham. Jeg har haft en fugtig klud klar mens han har sovet inde, og har lagt den over ham et par gange, det tror jeg også har hjulpet.

Kommentér på:
Varme og små hunde

Annonce