Hvalpefoder - små racer? {{forumTopicSubject}}
Nu må jeg lige høre nogle af de eksperter udi små hunde her inde:-)
Har kun erfaring med store hunde og ernæring - og der er jo forskel store og små hunde imellem.
Har naturligvis fået foder med fra opdrætter. Min hvalp er som den skal være frisk, blank i pelsen og forekommer sund/frisk og med normal fast mængde afføring.
Grunden til min skepsis mht det foder fra opdrætteren er den, at det primært består af hvede og knækris! På 3. pladsen kyllingekødmel......
Kan bare ikke få mig selv til at tro, at det er det bedste for hvalpen, ud fra alt det som jeg har studeret og læst mht store hunde og ernæring samt fodring generelt.
Min indskydelse var at fodre med Eukanuba, da jeg har hørt mange varme fortalere for dette, men det er kommet mig for øre at man i USA overhælder slagtedyr med kemikalier for at de ikke rådner i varmen ind til det bliver afhentet og kan bringes til slagteriet!! Skrækscenarie, hvis det er sandhed.
Håber at høre nogle gode erfaringer og tips fra jer med små hunde, der ikke barfer:-)
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 351
Hvad gør at du er tilhænger af netop disse 5 produkter?
mar 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 472
Først Tillykke med din hvalp, har selv lige hentet hvalp.
Jeg tror du blander tingene lidt sammen mht slagtesvin osv.
Jeg kan IKKE forestille mig man hælder kemikalier over SLAGTEsvin, slagtesvin er de svin man slager til menneskeføde! og jeg tror næppe på at de hælder kemikalier over dem. og de rådner jo heller ikke for de holdes joh kølligt når de er slagtet, og er jo levende indtil da!
dernæst kan det så godt være de hælder kemikalier over selvdøde grise/dyr for de ikke skal rådne!
Men selvdøde grise bruges IKKE til hundefoder, hverken i USA eller Europa!
når foderporducenterne skriver kød og animalske biprodukter er det slagterri affald, altså biprodukter af dyr som er GODKENDT til menneske føde - og dermed IKKE giftige!
Jeg vil Anbefale Pro Plan Small Puppy!
Selv køre jeg pro plan på mine cockere, og aldrig har jeg samlet så lidt lort op, og sparet så mange lorte poser som nu!
Og hundene elsker det, og de bliver lækre i pelsen.
og så ligger det prismæssigt lidt under RC og Hills, men jeg vil klart hellere fodre med det end noget andet!
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 351
Jeg har skåret mit valg til min lille hund ned til 6 producenter - Så er det bare lige hvilken af de 6 det skal være.
min store hund fungerer fint og ser sund og blank ud i pelsen på det foder jeg bruger til ham, som ikke er et anerkendt mærke i DK, men kommer fra england, men som sagt har jeg altid kun haft med store racer at gøre og pludselig står jeg med en lille hund, hvilket der rejse nogle spørgsmål i forbindelse med fodersammensætning:-)
Hvalpefoder - små racer?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside