Kemisk kastrering {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved nå dertil, hvor jeg kigger lidt på en Kemisk kastrering.
Jeg har altid holdt på, at jeg har købt en hanhund for at have en hanhund. Derfor er overvejelserne virkelig også store.
Nones bliver ret påvirket af tæver i løbetid. Og i takt med hormonerne går amok, jo mere træls bliver han ved møde med andre hunde. Enten skal han vise sig, eller også vil han gerne humpe dem.- det kan også forekomme ved fremmede mennesker, men også kun i perioder hvor han er stresset i forvejen.
Han er svær at aflede og få med igen på turen, han vil egentlig helst stå og hyle efter den anden hund.
Han hyler og er stresset i hjemmet, i de perioder hvor der er tæver i løbetid.
Nones har altid været ret cool med alting. Og andre hunde har aldrig været et problem. Men jo flere løbetider han oplever jo værre bliver hans attitude overfor andre hunde.
Jeg vil gerne høre om andre der har valgt en kemisk.
Var det en god oplevelse ? Var der store forandringer fysisk?
Jeg ønsker ikke at fylde ham med hormoner for sjov, men jeg tror virkelig det ville være godt for ham, at slippe af med den stress.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.441
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
Irritation kommer nok mest nu her, fordi vi er startet til træning igen. Og det er virkelig en prøvelse pt.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.046
Jeg anbefaler altid kemisk først. Af mine kunder i salonen, har en hel del prøvet den før planlagt rigtig kastration. Der er desværre stadig en tendens til bare at kastrere, fordi det er jo dét man gør. I værste fald har den ingen effekt haft. En enkelt fik dog så voldsom pelsændring (ruhåret gravhund) at ejer vurderede, at de hellere ville have en fertil han. Den oprindelige pelskvalitet er nu ved at vende tilbage. De fleste har oplevet noget positivt.
Fysiske ændringer kan være pelsen, men det er primært hos spaniels, gravhunde, spidshunde og Goldens jeg ser det. Ydermere skrumper testiklerne.
Jeg ville helt klart give det en chance. Du kan jo bare lade være med at forny eller kastrere, hvis ikke du synes den har en ønsket effekt.
okt 2004
Jeg må indrømme at jeg er fristet til at prøve den af.
Det jo ret tiltalende at effekten forsvinder igen, og alt bare bliver som det var.
jun 2007
okt 2004
okt 2004
jun 2007
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.441
okt 2004
sep 2020
Følgere: 20 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 838
Bestille tid hos en dyrlæge, der arbejder med homøopatisk midler, så man fik rettet hormonbalancen og hjalp hunden ad den vej.
Netdyredoktor om alternativ behandling: https://www.netdyredoktor.dk/hund/tema/abc/alternativ-behandling-af-hund-og-kat/
Kemisk kastrering