{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Bulldog problemer {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en amerikansk bulldog på prøve, da jeg gerne vil overtage ham. Men han kan simpelthen ikke noget.
Han lyster dårligt nok, og han stopper ikke før man tager fat i ham og holder ham tilbage.

Har lige været ude og træne med ham, og brugte positiv indlæring, men han forstod det ikke. Trænede lineføring og han tog slet ikke kontakt til mig, på noget tidspunkt.
Det er lidt som om han slet ikke har været vant til at få kommandoer, han sætter sig heller ikke når man ber ham om det, eller noget.

Det skal også lige siges at han ikke rigtigt kan komme med nogle steder, da han ikke lyster på noget.

Jeg synes det virker lidt som om han har kontakt problemer, er det noget som kan trænes væk eller er et et kæmpe livs langt projekt?

Mit problem er ikke at jeg ikke kan bruge tid på ham, men at jeg ikke vil lade det gå ud over min tæve.

Nogle gode råd eller noget??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bulldog problemer
  • #1   29. aug 2007 Hvor gammel er han....?

  • #2   29. aug 2007 UPS hehe. Han er ca 1½ år gammel.

  • #3   29. aug 2007 Mon ikke der skulle ALT min tid på ham?
    Men jo det kan sagtens trænes, kontakt er nemt at træne, prøv evt med en klikker.


  • #4   29. aug 2007 babysteps babysteps...........alt kommer ikke på én gang, så find tålmodigheden frem og start ét sted og ikke med for mange kommandoer... ;o)

  • #5   29. aug 2007 Du kan evt starte med at kasterere ham, det gør straks mange ting nemmere.

  • #6   29. aug 2007 Okay, jeg forstår bare ikke at han slet ikke kan noget. For det virker på mig som om han bare har gået og passet sig selv lidt. Han kan ikke rigtigt finde ud af de væsentlige ting i hverdagen, så som at flytte sig lidt osv.

  • #7   29. aug 2007 Det tyder på at han ikke rigtig har deltaget i en hverdag og været omkring mennesker.

  • #8   29. aug 2007 Jeg bruger slet ikke kommandoer, bare viser ham godbiden og når han så kigger op på mig så ros og guffer.

  • #9   29. aug 2007 Jeg ved at min bulldog er hvad man kalder en en-mands(kvinde)-hund. Hun lystrer da min mand, nogen gange dog noget trægt og langsomt-provokerende langsomt...*SS*
    Måske han lige skal lære dig grundigt at kende, anerkende dig som sin nye ejer?
    Er af den mening at alle hunde kan lære...men de skal, især i nye situationer, have tid...*SS*


  • #10   29. aug 2007 Jeanet - Ja jeg ved at han har været omgivet af mennesker, men jeg har nemlig også opfattelsen af at han ikke har deltaget i hverdagen, men bare gået og passet sig selv. Og når det så blev for meget så ud i haven.

  • #11   29. aug 2007 Ch - Det er også den følelse jeg sidder med nu, han er en god hund, ingen tvivl om det. Men har en tæve også, og hun har altså første ret(forstå mig ret).
    Jeg sidder lidt med den følelse at han skal ud et sted som ikke har andre hunde og som kan bruge alt deres tid på ham.
    Da han kræver MEGET træning.

    Han er også lidt agressiv overfor nye hunde, det skyldes dog at han engang er blevet overfaldet af en anden hund.


  • #12   29. aug 2007 Klaus - en rigtig schæfer er GRÅ smiley :

    hvad sa... bilder du dig ind...*SS*
    Du er vist ikke den skarpeste kniv i skuffen, med de fordomme...hva', hva', hva'....*GGGG*


  • #13   29. aug 2007 Hvis de mennesker han har været hos, ikke har givet ham noget opmærksomhed, og ikke har trænet det mindste med ham, så er det jo klart at han ikke kan noget.. Men de andre også siger, så tror jeg også sagtens det kan lade sig gøre, de kloge siger ihvertfald at det aldrig er for sent at lærer en hund nye ting, men man skal nok bare have masser afg tid og tålmodighed..

    Held og lykke med ham..


  • #14   29. aug 2007 Jeg trænede ikke lineføring som jeg træner min tæve. Ville bare træne kontakt med ham, altså se om han var villig til at kigge op og søge kontakt, men det interesserede ham slet ikke.

    Jeg havde ingen forventninger om at han kunne det hele, da jeg ved at han ikke har gået til træning. Regnede da bare med at han kunne de normale kommandoer, så som sæt dig, læg dig, og at han reagerede på hans navn.


  • #15   29. aug 2007 Mia M:

    Hvis du er i tvivl om Du er det rigtige sted for ham.... så find et andet sted hurtigst muligt, så han ikke skal starte helt forfra endnu engang. Det er i vist bedst tjent med.

    Men meget træning kan jo også være flere korte intervaller flere gange om dagen... Det er nogen gange meget givtig at træne sådan...(=:


  • #16   29. aug 2007 hvis du allerede nu føler at det er en hund du ikke magter, jamen hvad så med at finde et hjem der er egnet til ham?

  • #17   29. aug 2007 Selvom sit og dæk muligvis er nogle meget simple ting, så er det, det jo ikke for en hund som højest sandsynligt aldrig har hørt de kommandoer før.

  • #18   29. aug 2007 At skabe kontakt som jeg forstår du gerne vil, kræver tillid. Tillid kræver tid.

    Tillid skal man fortjene, man får det ikke bare foræret af alle hunde.

    Sæt dig på gulvet og lav kontaktøvleser. Det er smadder hyggeligt.

    Udenfor er alt sværrer, så start med kontakten indendørs :o)


  • #19   29. aug 2007 Ja, føler nu godt at jeg kan magte det, men at det kommer til at gå ud over min tæve.
    Jeg er bare bange for at han kommer i de forkerte hænder, eller kommer til at leve et liv hvor han bliver forsømt.


  • #20   29. aug 2007 Ch *Papirløse Hunde * - Jeg sys virkelig han er en dejlig hund. Dog sys jeg at han kræver alt for meget. Har siddet på gulvet sammen med ham, og givet ham guffer og aktivering.
    Han er dog heller ikke vant til at blive mentalt aktiveret, han forstod slet ikke hvad tingene gik ud på.
    Gav dem hver sit viskestykke med godbidder indeni, men han var utrolig lang til om at finde ud af at han måtte spise godbidderne, og han fandt aldrig ud af at han skulle komme ind til dem, for at kunne spise dem.

    Så satte vi kopper, hvor der kun var godbidder under den ene, jeg måtte fjerne den tomme kop, for at han kunne finde ud af at han skulle vælte koppen for at få godbidden, og han væltede koppen flere gange uden at opdage godbidden, han ville bare bide i koppen.


  • #21   29. aug 2007 Jeg har selv en Amerikansk Bulldog og det tog ham næaten 14 dage, med øvelser hver dag, bare at lære at give pote. Men lige pludseligt en dag kunne han bare.
    Jeg synes han er langsomt lærende og bare lidt langsom i hovedet. Hvis man idag ber ham om at sætte sig. Går der lige lidt inden det når hjernen og så skal det lige til det rigtige sted og så sætter han sig.
    Tror måske, uden at vide det, at racen kan være lidt tung at danse med.
    Så jeg synes ikke du skal fortvivle. Det skal han nok lære med tiden.


  • #22   29. aug 2007 Ja, han er i hvertfald tung at danse med, sys bare det er voldsomt at han slet ikke kan noget.

    Jeg har også på fornemmelsen at han er MEGET understimuleret. Har givet ham en flaske med godbidder i, og han væltede daogså flasken, men han fandt ikke ud af at der var godbidder i.


  • #23   29. aug 2007 Det skal også lige siges at han nogle gange bliver arrig overfor min tæve. Han bider ud efter hende, og han skal tages hårdt fat i for at stoppe.

    Da min tæve jo er en amstaff går hun jo ikke af vejen for en slåskamp, men vil ALDRIG tilgive mig selv hvis der skete hende noget. Og er bange for at det skal ske en dag for alvor hvor jeg er alene i huset. For så er det jo svært at holde 2 hunde væk fra hinanden på samm tid.


  • #24   29. aug 2007 Rettelse, nu skal hårdt fat i ham ikke forståes som en afstraffelse, men som at man virkelig skal bruge krafter når man skal hive ham væk i halsbåndet.

  • #25   29. aug 2007 Okay, dejligt at høre fra nogle som har fået det til at lykkedes.

  • #26   29. aug 2007 Der må være bulldog i min Carlos ;o)

    Er der en hund der intet har mellem ørene er det altså ham.

    På 2 år er det lykkedes at lære ham sit, dæk, five og halse. Halse tror han så han skal hver gang han laver en anden øvelse.

    Tilføjer lige vi træner HVER dag.........men jeg synes det er en del af hans charme, og hygge mig over ham.


Kommentér på:
Bulldog problemer

Annonce