{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fransk bulldog???
  • #1   18. apr 2012 Med en blanding aner du ikke hvad du køber, så det vil jeg ikke anbefale. Alle racer har deres sygdomme at slås med. Man finder den race, der passer til ens livsstil, og vælger så en opdrætter med sunde forældredyr, der er undersøgte og avlsgodkendte. Dermed er der stor chance for at få en god og sund hvalp.

  • #2   18. apr 2012 Enten bruger man MEGET tid og får evt hjælp og finder en meget god avler... for ja de døjer med meget.

    En blanding er ikke mere rask.. det er en skrøne, som mange bruger.


  • #4   18. apr 2012 Hej Patrick

    Vil starte med at understrege at dette ikke er salgsfremstød for de vidunderlige franske bulldogs jeg selv har til salg.. Men aldrig køb hverken engelske eller franske bulldogs uden DKK stamtavle. Besøg bulldogklubben og DKK´s hjemmeside og få nogle meget skræmmende procent tal på hvor mange syge race hunde uden tavle som bliver alvorlige syge..


  • #5   19. apr 2012 Jeg vi anbefale din bror at bruge tid på at finde et sundt opdræt. Fb´en har en del at bøvle med og der avles simpelthen på revl og krat. Hvilket ikke just gør problemet mindre.

    Og nej, det er ikke vejen frem at købe en blanding.


  • #6   19. apr 2012 har selv en FB....uden luftvejsproblemer med tavle men har en bekendt hvis FB mistede livet pga luftvejsproblemer og den havde også tavle....
    Du kan være heldig uden tavle men når man ser på helbredsproblemerne så er tavlen at foretrække. og ellers kik på hvor flad næsen er, om halen er snoet og ikke mindst hvordan begge forældre er propotioneret.


  • #7   19. apr 2012 Hej.

    Min kæreste og jeg er selv i processen med at købe en FB. Vi har brugt meget tid på at undersøge, læse og snakke med folk og div. opdrættere.

    Efterhånden som vi sad og søgte på nettet og læste på livet læs, blev vi mere og mere nervøse. Samtlige indlæg vi fandt, omhandlede desperate ejer hvis FB døjede med forskellige ting. Det var lige før vi blev overbeviste om at det slet ikke var muligt at eje en rask FB!
    Men vi valgte så at tage ud til en bulldog udstilling via www.bulldogklubben.dk for at opleve racen og skabe kontakter. Det var simpelthen den bedste oplevelse længe! Folk var rigtig søde til at fortælle, og anbefale kenneler. Det ER faktisk muligt at få en sund og rask FB smiley

    Derefter har vi været kørt rundt og møde opdrætterne privat i deres hjem, så vi er sikker på vi vælger en hvor kemien er i top, og selvf at forældredyrene er hunde vi synes om og at forholdene de lever under er i orden. Vi har valgt at ligge stor vægt på at finde en opdrættere vi føler os trygge ved. HVIS hunden nu skulle blive syg, finder vi det vigtigt at have en god kontakt til dens bagland.

    Nu står vi så og venter på at vores lille skat forhåbenligt er blandt de hvalpe der bliver født sidst i april ved den opdrætter vi har udset os! smiley


Kommentér på:
fransk bulldog???

Annonce