{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.855 visninger | Oprettet:

Engelsk bulldog - hvilke kenneler / problemer {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg vil have en engelsk bulldog. Men vel vidende at de er meget sårbare og disponeret for mange sygdomme vil jeg gerne høre hvilke kennler i kan anbefaler, og hvis I har været så uheldigige at få en hund med problemer, hvilken kennel og evt blodlinie stammer den fra ?

Vil jo meget gerne gøre hvad jeg kan for at få en så sund og rask hund som muligt på alle punkter.

guidance pls ? ..mange tak smiley

Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engelsk bulldog - hvilke kenneler / problemer
  • #1   29. jul 2013 Sund og rask bliver svært med den race. Du skal nok være forberedt på, at dyrlægen løber ud og køber ny bil når du har været til første vac (overdrivelse fremmer forståelsen)
    Men der er vidst nok 2 danske kenneler, som gør hvad de kan for at mindske hvalpenes sygdomme.


  • #4   29. jul 2013 prøv at lede på Susanne Pedersen hun bor oppe ved Tårs i Nordjylland hun er dommer for racen og opdrætter af dem ,

  • #8   29. jul 2013 kan ikke finde susanne hjemme side men der skulle være mugligt at finde hinde under dommer på DKK side står der nok Susanne Rindberg Pedersen

  • #10   30. jul 2013 Hej Alle,

    Indtil videre tusind tak for jeres svar ...Især dig Gimli ...det kunne jeg bruge til noget smiley Dit argument med at give SÅ mange epenge for en hund som man alligevel ikke kan få nogen garantier for ....ja det var egentligt hårdtslående.
    Har du nogen mulighed for at finde et navn/hjemmeside til den Kennel du har fået fra ? Det kunne da være intressant at se lidt mere til dem.

    Har dog ikke endeligt truffet min afgørelse, men som Gimli også skriver ...det er KUN en EBer der er en mulighed smiley Så endeligt hvad I ellers kan/vil dele af info..please smid denne vej.

    Og Så lige et noget spg fra totalt uvidende:
    HD - er det der hoftedysplasi (mener jeg det hedder)
    ...men hvad er AD og PL ???



  • #11   30. jul 2013 her er hun Evers, Susanne Ringberg (fr./Ms)
    Fjorden 16, Manna
    DK-9700 Brønderslev
    tlf./tel. +45 9888 7194 (p)
    tlf./tel. +45 9828 2822 (a)
    mobil/mobile +45 4038 6981
    Languages: Danish, ”Nordic”, Eng-lish


  • #16   30. jul 2013 Gimli har lagt hindes data med adres og tlf i dag kan se hun har taget sin ny mandes navn

  • peder w
    peder w Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Svar: 6
    #17   5. aug 2013 Hej læste med interesse tråden, og vil gerne lige sparke lidt fakta ind:

    Standarden er rigtigt nok ændret i UK, men det er den så sandelig også i DK.
    Fakta er at det land der "ejer" racen, DK = grand danois f.eks. UK= Bulldog, beslutter og beskriver standarden for racen, det har UK gjort for engelsk bulldog og eneste forsinkelse er at der skal laves en godkendt oversættelse på dansk.
    For øvrigt mener jeg bulldogklubben lagde den nyeste engelske udgave på så snart den var publiceret.
    Håber du finder en kennel eller stueopdrætter der har det du ønsker dig


  • #18   6. aug 2013 Hej Peder,

    Tusind tak, jeg var faktisk begyndt at lede i UK hvor det lader til at der er flere opdrættere, og jeg var faktisk også inde på den engelske kennelklubs hjemmeside og læse om ændringer...men er de blevet standart i DK også så er det jo rigtigt fedt smiley


  • peder w
    peder w Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Svar: 6
    #19   6. aug 2013 Hej Camilla
    Held og lykke med din søgen, hvis du beslutter dig for at købe i udlandet skal du huske at opveje fordele og ulemper ved at handle et sted du ikke er omfattet af købeloven.
    Fordelen ved at købe i DK hos en opdrætter med kennelmærke og uddannelse, er at de er forpligtet til at følge afgørelser fra DKK hvis der skulle opstå problemer. Jeg har endnu ikke hørt om opdrættere af EB der ikke har levet op til dette.
    Og giv nu dig selv den oplevelse de er at komme ud og møde de danske opdrættere, der ikke alle "bare" siger de har sunde hunde.
    Der findes faktisk et dusin rigtig gode opdrættere i DK selvom det her på HG ofte lyder som om der kun er 2.
    Om ikke andet så kommer du ud og ser en masse forskellige typer og kan måske finde din favorittype.
    Knneler der opdrætter primært efter Engelske blodlinier er f.eks:

    Bullystyles
    Valbybulldogs
    Kennel U-Turns
    Skawbulls

    - Og sikkert flere, men det kommer nok som indspark af andre på tråden som er mere "inde" i det.

    God jagt


  • #20   22. dec 2013 Tak for alle jeres input smiley

    Jeg valgte i sidste ende en Kennel Arpege, og han er nu 4 uger gl, og jeg kan slet ikke vente med at få ham hjem smiley Jeg kører 300 km hver uge bare for at besøge ham hver weekend. Sygt han er dejlig smiley

    En glædelig jul til jer alle smiley


  • #21   22. dec 2013 Kennel Mierla's i Frederiksværk og Valby Bulldogs. Der er også Nina Diers fra Ølby Dyrehospital. Hun opdrætter også EB

  • #23   23. dec 2013 Var lige inde på kennelens hjemmeside. Ud fra hva jeg kan læse tester de ikk for nogle sygdomme og ud fra det opdrætter skriver: "Bulldogger kan blive syge ligesom alle andre hunde, men at de er mere syge end andre racer passer ikke."

    Det er da ihvertfald at lukke øjnene for sin races problemer.

    Men held og lykke med det smiley
    Forstår godt du glæder dig


  • #24   23. dec 2013 Hej Henriette,

    Tak for dine lykønskninger.

    For mig er det vigtigere hvad kennlen har fortalt face-to-face, og der har vifået info omkring, hofter, albuer, luftrør, ganer, vejrtrækning og ikke mindst allergier/foder.

    De sælger ikke uden at potentielle købere kommer derned og hilser på så de kan møde de potentielle købere ss ... men undskyld, jeg kan da heller ikke forstå de mennesker der vælger at købe en hvalp uden at have styr på hvor den kommer fra. Men det er nok bare mig smiley

    Rigtig god jul til jer alle sammen smiley


Kommentér på:
Engelsk bulldog - hvilke kenneler / problemer

Annonce