{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor faster man hunden..
  • #1   18. aug 2007 Sakki ka ikke klare det - blir dårlig og kaster op - har prøvet i forbindelse med barf ss

• #2   18. aug 2007 Det er vidst noget med det er godt for tarm systemet lige at få ro i en dags tid..

• #3   18. aug 2007 Møffe tager sig selv 1-2 fastedage i ugen, så her er det selvvalgt.

Men ellers er den begrundelse jeg oftest har hørt, at ulvene i naturen heller ikke får mad hver dag, og det derfor skulle være godt for hunden at blive lidt ekstra sulten.

Meeen tror nu kun ulvene "dropper" et måltid, hvis de ikke kunne finde bytte.

• #5   18. aug 2007 Det der faste halløj hørte jeg om første gang for ca 19 år siden..........min dyrlæge rådere mig til det ..........husker ikke nøjagtig grunden..........noget med at give maven ro eller noget :o)..........tror det var meget IN dengang...........men hører ikke rigtig om nogen som praktisere det nu..........joooo...........lige i den tråd om vand.....:o)

Jeg gør det ikke.........Emma regulere selv og hun kan da godt have dage, hvor hun ikke spiser...........

• #6   18. aug 2007 Michelle W

Ja jeg er enig.. ligeledes minder de hunde vi har idag jo meget lidt om ulvene..

Jeg har bare svært ved at forstå pointen..

Hvis man fodrer med måde og deler måltiderne op kan tarmen jo snildt følge med, jeg har faktisk aldrig læst om en hund med aff/tarm problemer herinde..

• #7   18. aug 2007 Hos BARF-folket er det vist ret udbredt mener jeg at have hørt

• #8   18. aug 2007 Jeg kommer også til at tænke på de store racer med dyb brystkasse som kan få mavevending.. De kan da ikke have godt af det, de vil jo dagen derpå hugge maden i en tom mave og derved kunne øge risikoen for mavevending (dette er mine tanker)

• #9   18. aug 2007 Mette...har du IKKE hørt om mave/tarmproblemer på HG. ?
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=121427
    Dem syns jeg nu, der er mange af...her et eksempel fra i går...ss

• #10   18. aug 2007 Mette, jamen jeg tror du har helt ret ng. risikoen for mavedrejning. Hurtig spisning og en tom mave tror jeg ikke er en god kombination.

Ville ikke insistere på en fastedag, hvis min hund har lyst til mad hver dag.

• #11   18. aug 2007 *Sus* Nej ikke i forbindelse med fodring..

Jeg tænker her også på normalt fungerende hunde og ikke hvalpe..

• #13   18. aug 2007 Tor -ved jeg godt. Men lad mig omformulere -det er vist mere udbredt blandt dem der BARF'er -bedre? *S*

• #14   18. aug 2007 Nå vi må håbe der kommer nogle faste folk på banen så vi kan få en uddybet forklaring..

• #15   18. aug 2007 Tor > hvad er din overbevisning ? Hvaddet det skidt for/ godt for ?
    Syns nu heller ikke det er så udbredt i barfgruppen, som jeg troede..... ss

• #16   18. aug 2007 greenhills-bulldogs Glittergirl

Det har jeg godt nok aldrig hørt om..

Imponerende at racerne ikke er uddøde med så dårlige maver..

Nej.. Den køber jeg ikke..

• #18   18. aug 2007 Greenhills-bulldogs -det tror jeg faktisk jeg har hørt før. Men undrer mid så over hvorfor ikke flere hunde har maveproblemer hvis det er rigtigt. For med det store antal hunde der ikke faster skulle der jo være grobund for rigtig mange maveproblemer så...

• #19   18. aug 2007 Tor > nøjagtig som min hund - nøøøj..han havde det skidt..vred sig i smerte..så det gør jeg ikke igen.

• #21   18. aug 2007 hold op jeg troede kun hunden skulle have mad een gang om ugen, og faste i 6 dage........*GGGGG*

• #22   18. aug 2007 her styre hun selv det med at faste, det sket en gang, lige indtil hun kom i løb forrige tirsdag(er det stadig) siden der har hun kun spist sin mad op 3 gange og ellers enten ikke spist eller spist meget lidt, men dr. dyr siger det helt okay, hendes vægt ligger jo på den gode side *SS*

• #23   18. aug 2007 Greenhills -nøj, dine hunde skulle da vist tvangsfjernes hva. De ser dælme osse triste ud på dine billeder *G*

Ej pjat, synes ikke det er synd at faste, kan bare ikke se en grund til det.
    Møffe tager så selv en fastedag eller to indimellem, men det å hund jo selvom. Hun får tilbudt mad hver dag, og vil hun ikke spise, må hun jo sulte (ups, jeg er da vist osse lidt ond*G*)

• #24   18. aug 2007 greenhills-bulldogs Glittergirl

Den var ikke møntet på dig min kommentar..

Jeg mener som Michelle at det er utroligt at der ikke er flere hunde som lider under problemet og det er derfor jeg ikke køber den..

Men stats herinde pt er at to brugere oplever at hunden for det dårligt pga fastning..

Så hvad kan vi udlede af det..

Jeg tror det er en gammel skrøne som ikke er godt for noget..

• #25   18. aug 2007 kamilla t
    det skal den også *GG* det de andre der der misforstår noget *GG*

• #26   18. aug 2007 Tor -engang var det jo nærmest lov at voksne hunde kun skulle have mad en gang om dagen, men tror der er flere og flere der giver 2-3 gange.
    Tror heller ikke det er sundt med kæmpe mængder mad på en gang og så lige en god gåtur bagefter.

Hvis Møffe kun fik mad en gang om dagen ville hun ikke engang spise halvdelen af det hun skal have om dagen.

• #27   18. aug 2007 Jeg forstår heller ikke, at man ka lade hunden fodre kun 2-3 gange om ugen...og stadigt ha ´liv i kludene´. Det er en råfodrer, der gør det - men hun har sikkert svaret i sin tid på hvordan og hvorledes.... ss

• #28   18. aug 2007 ihh, jamen tillykke til hende:o) Ja så må du hellere forberede fødselsdagen...

• #29   18. aug 2007 Skriver lige til hende - tror gerne hun vil svare her i tråden...ss

• #30   18. aug 2007 Har bare set det blive anbefalet på fler BARF-sider, at man skal faste hunden 1-2 gange om ugen.

• #31   18. aug 2007 Faste:

Hvis hunden levede frit i naturen, vil den kun jage når den var sulten. Hvis jagten gik skævt, så var der ingen mad den dag..

Hundens lugtesans ligger ca. 800.000 gange større end menneskes. og her er der tale om en mæt hund.

Derimod ligge lugtesansen 3 gange større hos en hund der er sulten, dvs. 2,4 mill.

Så en mæt hund vil have mindre chance for at finde bytte, hvor imod en slulten hund har større mulighed.

Samtidigt får maven ro og fred, så den ikke er fyldt hele tiden.

Det er bla. derfor jeg faster hunden en gang om ugen, men på en fastegaf får hunden så et kødben, da det er sundt og godt for tænder, minsker risikoen for tandsten og dårligt tandkød samt mundhulen.

• #32   18. aug 2007 Mine får kun mad en gang om dagen, og det er hvad der fungere bedst her.

Ved at dele maden i to, har jeg en konstant sulten hund der bryder både køleskab og frysere op. Det er mere eller mindre stoppet ved et større måltid der gør hende mere tilfreds.

Carlos havde også galdeopkastsproblemer i starten, men ved at give små måltider, som jeg rykkede lidt dag for dag, er han uden problemer idag. Indrømmer det er for min nemheds skyld de bliver fodret ens og samme tid.

• #33   18. aug 2007 Emma får mad 1 gang om dagen..........men nu spiser.........nej lad mig lige rette.........hun FÅR kun 200 g foder og det er ikke alverden, hvis det skulle deles op i 2- 3 måltider.........men hvis hun ikke rigtig har spist noget en aften og hun slikker i skålen om morgenen så får hun da lidt af sin ration..........så firkantet er vi nu heller ikke.............og hun har vand konstant.........ude og inde.

• #34   18. aug 2007 altså holli for kun mad 1 gang om dagen og en kæmpe potion...(hun er dyb brystkasse) men hun får mad når jeg børster tænder og går i seng, for så har hun hele natten til at slå mave i og så er hun klar til en cykkel morgen tur inden jeg skal på arbejde

• #35   18. aug 2007 Jamen så har jeg osse en `fastedag`- Der får han kødben med kød på ;O)))))

• #36   18. aug 2007 Sakki får osse kun 1 x dagligt ss
    Men at gå et døgn uden noget som helst ka han ikke klare...ss

• #37   18. aug 2007 Møffe får jo så 2 gange om dagen. Det lille pus kan kun spise ca 1/3 af en dagsration på en gang og, der skal gå en del tid imellem før hun kan spise næste portion. Hun får så 1 kødben 1 gang om ugen og guffer i flaske, i haven indimellem.

Vil hun ikke spise en dag, går jeg udfra hun ikke er sulten og så må hund jo undvære, gør ikke ekstra ud af maden for at få hende til at spise, men faster heller ikke bevidst.

• #38   18. aug 2007 Og jeg vil da sige, at hunden beholder sin vægt og form, når den får en fastedag..

Babett får 280-300 gr. tørfoder ARION om dagen. der er gerne om aften, og det er imellem 17 og 22 - er kl. over 22 er der ingen mad den dag.

på samme måde, hvis vi skal ud at lave noget, så arbejer en sulten hund bedre en en hund med fyldt mave.

Bare tænk på jule aften, hvor du har siddet og forædt dig i flæststeg og andet godt, så er du ikke istand til at løbe 50 m.

• #39   18. aug 2007 Schæferbanden B

Tak for uddybelse..

Og jeg kan da forstå meningen med at gøre det på en brugshund..

Men jeg begriber stadig ikke nødvendigheden af at gøre det med en "skødehund"..

• #40   18. aug 2007 Mette W

Nu har jeg aldrig haft skødehunde, kun brugshunde,
    så hvornødvendig en skødehund har behov for en fastedag, kan jeg ikke udtale mig om...

Men der er jo osse mavevending, som kan komme ind i billedet.. men det er et halt andet kapitel.

• #41   18. aug 2007 Hvis hunden får et stort kødben, så er det vel ikke en fastedag ?

Eller er det mig der mistolker ordet...

• #42   18. aug 2007 Karla faster indimellem, og hun har ingen problemer af nogen art med galde-opkastninger..

Jeg kender samme forklaring som Greenhills og Rotweiler Tor på hvorfor faste er sundt. Faktisk skulle faste med efterfølgende store måltider betyde at chancen for mavedrejning reduceres fordi at muskulaturen i mavesækken bliver stærkere på den måde.

Karla fodres også kun én gang om dagen med 1 kg mad.

• #43   18. aug 2007 René > tænker det samme...ss

• #44   18. aug 2007 Hunden fordøjelses system er meget anderledes end hos menneskets.

Hos mennesket begyner fordøjningen af maden allerrede i munden, når man begynder at tygge maden.

Hos hunden, begyner fordøjensen først, når maden ligger i maven.. det er derfor man ser tit og ofte en hunds mave der er udspilet som en ballon.

• #45   19. aug 2007 Jeg fastede ikke Luna, da vi fodrede råt.

Da Luna voksede op led hun meget af dårlig mave.. og der blev hun fastet for at give maven ro..

Men nu får hun skånekost med det samme uden at blive fastet først..

Kommentér på:
Hvorfor faster man hunden..

Annonce